رمز ارز

کاهش شدید سود باز آلت‌کوین‌های بزرگ! افت بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

کاهش شدید سود باز آلت‌کوین‌های بزرگ! افت بیشتر قیمت‌ها در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در طول یک ماه گذشته، سود باز (Open Interest) قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال مطرحی مانند ریپل (XRP)، سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE) با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده است.

بر اساس داده‌های موجود، این رقم برای مجموع این سه ارز دیجیتال، ۵۱ درصد کاهش یافته است.

کاهش علاقه مشارکت کنندگان در بازار، عامل اصلی این افت عنوان شده است. سود باز قراردادها، معیاری است که ارزش تمامی قراردادهای اختیار معامله تسویه‌نشده در صرافی‌های مختلف را نشان می‌دهد. با کاهش تمایل معامله‌گران به ریسک‌پذیری، ارزش این قراردادها نیز افت می‌کند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، دوج کوین با بیشترین کاهش سود باز مواجه شد. میزان این قراردادها برای دوج کوین از ابتدای آوریل تاکنون ۶۴ درصد کاهش یافته و به ۶۶۸.۲ میلیون دلار رسیده است. xrp-solana-dogecoin-open-interest-decline-cryptocurrency-market

سولانا و ریپل نیز به ترتیب شاهد کاهش ۴۷ و ۴۴ درصدی سود باز قراردادهای خود در همین بازه زمانی بوده‌اند.

ناپایداری بازار و نوسانات ناشی از رویدادهایی مانند هاوینگ بیت کوین در ماه آوریل، از عوامل اصلی کاهش علاقه به بازار و افت سود باز قراردادها به شمار می‌روند. در شرایطی که جهت‌گیری آتی بازار مشخص نیست، بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند از باز کردن پوزیشن‌های جدید خودداری کنند.

دو ارز دیجیتال برتر یعنی بیت کوین و اتریوم نیز از این روند کاهشی در امان نبوده‌اند. سود باز قراردادهای بیت کوین با کاهش ۲۱ درصدی به ۲۵.۵۸ میلیارد دلار رسیده است.

قیمت بیت کوین نیز در همین مدت ۱۴.۸۷ درصد کاهش یافته و به پایین‌تر از ۶۰ هزار دلار رسیده است. اتر هم با کاهشی مشابه، شاهد افت ۲۲ درصدی سود باز قراردادها و کاهش ۱۶.۶۷ درصدی قیمت خود بوده است.

در همین حال، خروج سرمایه از آلت کوین‌ها و ورود آن به بازار بیت کوین، باعث افزایش ۲.۱۳ درصدی سلطه بیت کوین در بازار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا