نرم افزار

افزایش سرعت پایتون در به‌روزرسانی بعدی

پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است اما این به معنای بی عیب و نقص بودن آن نیست. با این حال گزارش‌ها خبر از آن دارند که برخی از مشکلات این زبان به زودی برطرف خواهد شد.
 
به گزارش lastech و به نقل از  techradar، یکی از اصلی‌ترین انتقادهای وارد شده بر پایتون این است که این زبان در مقایسه با سایر زبان‌های برنامه نویسی سرعت پایینی دارد. با این حال بیشتر توسعه دهندگان به دلیل انعطاف پذیری بالا و یادگیری آسان آن با مشکل یاد شده کنار می‌آیند.
 
با این حال به گفته مارک شانن به عنوان توعه دهنده Core Python این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد. او در کنفرانس PyCon 2022 در رابطه با نسخه بعدی پایتون که Python 3.11 نام دارد و در حال حاضر در مرحله بتا است، جزئیات جدیدی منتشر کرد و از افزایش سرعت چشم گیر این نسخه صحبت کرد.
 

 

 
جالب است بدانید که نام‌های بزرگی برای رفع نقص‌های پایتون تلاش کرده اند. برای مقال مایکروسافت با هدف افزایش سرعت حداقل دو برابری این زبان برنامه نویسی و کمک به آن در جهت حرکت به سمت C به عنوان زبان غالب در جامعه برنامه نویسی در بنیان نرم‌افزار پایتون سرمایه گذاری کرده است.
 
به گفته تحلیلگران ZDNet پایتون در اصل برای سریع بودن طراحی نشده است و موارد استفاده آن که اغلب روی یادگیری ماشینی تمرکز دارند، این حقیقت را پشتیبانی می‌کنند. شانن در این رابطه در سال گذشته اظهار کرد:«عموم افراد پایتون را کند می‌دانند. در حالی که پایتون هرگز به کارایی زبان‌های سطح پایین مانند C، Fortran یا حتی جاوا نمی‌رسد اما ما دوست داریم که با پیاده‌سازی سریع زبان‌های اسکریپت‌نویسی مانند V8 برای جاوا اسکریپت یا playit برای lua آن را به یک رقیب تبدیل کنیم.»
 
این روزها رقابت شدیدی بین زبان‌های برنامه نویسی در جریان است و هر کدام از آن مزایا و معایب خاص خود را دارند و همین امر موجب می‌شود که در نهایت این توسعه دهندگان باشند که درباره استفاده از یک زبان تصمیم گیری کنند. نظرسنجی انجام شده توسط Redmonk در اوت 2021 نشان داده است که جاوا اسکریپت محبوب ترتیب زبان برنامه نویسی است و در پی آن جاوا و پایتون در جایگاه دوم قرار دارند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا