رمز ارز

با وجود ریزش قیمت بیت کوین، اکوسیستم دیفای آن رونق گرفته است!

با وجود ریزش قیمت بیت کوین، اکوسیستم دیفای آن رونق گرفته است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با وجود ریزش قیمت بیت کوین (BTC)، اکوسیستم برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) این بلاکچین با معرفی پروتکل‌های جدید از زمان ایجاد اوردینالز (Ordinals) و کتیبه‌ها (Inscriptions)، احیا شده است.

یکی از این پروژه‌ها، پروتکل کسب سود SolvBTC است که ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در آن به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

توسعه‌دهندگان SolvBTC اعلام کرده‌اند که این پروتکل اخیراً رکورد ۱۰ هزار بیت‌ کوین استیک‌شده را به ثبت رسانده و تنها اندکی پس از شروع کار در اوایل ماه آوریل، بیش از ۹۲ هزار کاربر جذب کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در همین حال، یک راه‌حل لایه ۲ بیت کوین به نام BEVM در تاریخ ۳۰ آوریل اعلام کرد که موفق به جذب سرمایه از شرکت چینی میت‌مین (Mitmain)، سازنده تجهیزات بیت کوین، شده است.

پروتکل BEVM که شبکه اصلی خود را در تاریخ ۲۸ مارس راه‌اندازی کرده، اکنون میزبان بیش از ۷۰۰ هزار آدرس کاربری و ۳۰ پروژه اکوسیستمی است. ارزش این پلتفرم در حال حاضر، ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

به طور مشابه، یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه بیت کوین به نام اوردرز اکسچینج (Orders Exchange) و بلاکچین جانبی مایکرو‌ویژن‌چین (MicroVisionChain) هم در ۲۹ آوریل، از نقشه راه سال ۲۰۲۴ خود رونمایی کردند.

به طور خاص، این صرافی غیرمتمرکز قصد دارد کیف‌پول‌های وب ۳ متعلق به دو صرافی بزرگ را با پلتفرم خود ادغام کرده و یک بازار ان‌اف‌تی (NFT) بیت کوین ایجاد نماید.

در همین حال، ارزش بازار اوردینالز بیت کوین، علی‌رغم فشار فروش اخیر، به ۲.۳ میلیارد دلار افزایش یافته که بخشی از آن به دلیل توسعه اکوسیستم، علاقه روزافزون به میم‌کوین‌ها و فهرست‌ شدن در صرافی‌های بزرگ مانند بایننس، بوده است.

توکن‌های BRC-۲۰ پیش‌تر و در ۹ می ۲۰۲۳، مدت کوتاهی پس از ایجاد، به نقطه عطف ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری رسیده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا