رمز ارز

ارزهای دیجیتال در راس شرکت‌های هرمی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی روسیه در گزارش جدیدی اعلام کرد که اکثر شرکت‌های هرمی شناسایی شده در سال ۲۰۲۲، از رمزارزها به روشی استفاده می‌کردند. در بحبوحه تحریم‌های غرب، کلاهبردارهای روسیه فعالیت‌های خود را گسترش داده‌ و اغلب ادعا می‌کنند که مجوز دسترسی به دارایی‌های کریپتو را از مقامات خارجی دریافت کرده‌اند.
گزارشی که به مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی در بازار مالی این کشور اختصاص دارد، نشان می‌دهد که بیش از ۵۶ درصد از طرح‌های هرمی در نیمه اول سال، در قالب رمزارزها اقدام به جمع‌آوری سرمایه کرده و یا سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی را تبلیغ می‌کرده‌اند.
تحریم‌های اعمال‌شده توسط غرب به دلیل جنگ اوکراین، شرایط کار موسسات مالی قانونی در روسیه را به طرز چشمگیری تغییر داده و کلاهبرداران از این وضعیت سود می‌برند و روس‌ها که به دنبال راه‌های جایگزین برای سرمایه گذاری بودند، پاسخ به این تقاضا را در قالب شرکت‌های هرمی دریافت نمودند که البته این طرح‌ها عمدتاً در مقیاس کوچک با طول عمر کوتاه هستند.
البته کریپتو تنها حوزه ای نیست که این شرکت‌ها به آن علاقه‌مند شده‌اند، زیرا ۶۷۱ مورد از آنها بازار اوراق بهادار را هدف قرار داده‌اند.
در همین حال، وزارت امور داخلی روسیه این هفته پیشنهاد کرد که مقامات مسکو باید برای کسانی که خدمات پولشویی را به کلاهبرداران ارائه می‌دهند، مجازات کیفری در نظر بگیرد. اگر قانونگذاران توصیه‌های وزارتخانه را بپذیرد، افراد بی‌مسئولیتی که به کلاهبرداران اجازه استفاده از حساب‌های بانکی و کیف پول‌های رمزارزی خود را می‌دهند، می‌توانند با مجازات حبس تا هفت سال مواجه شوند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع بیت کوین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا