رمز ارز

بازی Stepn چیست؟ دانلود + آموزش کامل بازی استپن

زمان مطالعه: 7 دقیقه

دنیای بازی‌های کریپتویی هر روز جذاب‌تر می‌شود. تلفیق سرگرمی و درآمدزایی باعث شده که کاربران زیادی بازی‌های رمزارزی را نصب کنند. در ماه‌های گذشته اپلیکیشن جدیدی معرفی شده است که راهکار بسیار ساده‌ای برای درآمدزایی ارائه می‌کند. بازی Stepn امکان دریافت توکن و کسب درآمد را از طریق راه رفتن میسر کرده است. شاید بازی استپن آسان‌ترین راه برای درآمدزایی از صنعت کریپتو تا به امروز محسوب شود.

بازی استپن چیست؟

استپن اولین بازی با الگوی حرکت برای درآمد (Move to Earn) است. این بازی در شبکه سولانا (Solana) توسعه داده شده است. کاربران با استفاده از کفش‌های ورزشی دیجیتال در فضای حقیقی راه می‌روند و توکن دریافت می‌کنند. کفش‌ها در قالب توکن‌های NFT عرضه خواهند شد. هدف بازی استپن ایجاد انگیزه در میلیون‌ها نفر برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به روندهای سالم‌تر است. این بازی در بستر وب ۳ طراحی شده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

برای شروع بازی Stepn کاربران باید رمزارز SOL خریداری کنند. SOL توکن بومی شبکه سولانا است. به کمک این ارز دیجیتال می‌توان توکن NFT کفش‌های ورزشی را خریداری کرد. ۲۴ ساعت پس از خرید، انرژی کفش کامل می‌شود و امکان حرکت کردن و کسب درآمد میسر می‌گردد. ظرفیت انرژی به ویژگی‌ها و قیمت کفش وابسته است.

ویژگی‌های برجسته بازی Stepn

تیم توسعه بازی استپن به دنبال گسترش عادات زندگی سالم و افزایش تناسب اندام در بین کاربران صنعت کریپتو است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از اپلیکیشن‌های ورزشی و تناسب اندام استفاده می‌کنند. بازی Stepn تلاش می‌کند به کمک عناصر اجتماعی و فناوری بلاکچین درآمدزایی و زندگی را سالم را ادغام کند.

کوانگ (Kwong)، یکی از اعضای تیم توسعه بازی استپن، در مصاحبه‌ای می‌گوید:

زمانی که تصمیم گرفتیم این اپلیکیشن را طراحی کنیم، احساس کردیم دویدن و پیاده‌روی فعالیتی عمومی است که تقریباً هر شخصی می‌تواند آن را انجام دهد. ما قصد داریم الگوی حرکت برای درآمدزایی را گسترش دهیم. علاوه بر این، امکان اجاره کفش‌ها را نیز فراهم خواهیم کرد.

الگوی حرکت برای درآمد، کاربران زیادی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. گرچه چالش‌هایی برای شروع این بازی وجود دارد اما به نظر می‌رسد این معضلات به زودی رفع شوند. علاوه بر این، بازی Stepn قابلیت‌های دیگری نیز دارد که می‌تواند نظر کاربران را جلب کند.بازی Stepn

سربلندی بازی استپن در رویداد هکیتون

بازی Stepn برنده رویداد Solana Ignition Hackathon Track شده است. در واقع استپن تنها بازی موبایلی است که توانسته برنده Hackathon شود. هکیتون رویدادی است که هر ساله برای انتخاب بهترین برنامه‌های توسعه‌یافته در شبکه سولانا برگزار می‌شود. رابط کاربری آسان، کیف پول و مارکت داخلی، طراحی کاربرپسند و اهداف کاربردی و خلاقانه سبب شد که سرمایه‌گذاران، داوران و اعضای جامعه سولانا نسبت به انتخاب این بازی متقاعد شوند.

تأمین مالی Stepn

بازی استپن در اولین مرحله از جذب سرمایه توانست رکوردی فوق‌العاده ثبت کند. شرکت‌های بسیار زیادی در ماه‌های گذشته برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه اقدام کرده‌اند. برخی از مهم‌ترین شرکت‌ها عبارتند از:

  • Sequoia Capital
  • Folius Ventures
  • Solana Capital
  • Alameda Research
  • Corner Ventures
  • Sfermion, Zee Prime Capital
  • Lemniscap, Spark Digital Capital
  • MorningStar Ventures
  • Openspace Ventures
  • Solar Eco Fund
  • WelinderShi Capital

درآمد حاصل از مشارکت سرمایه‌گذاران صرف زندگی سالم‌تر کاربران، توسعه وب ۳ و کاهش گازهای مضر کربن خواهد شد.

حالت‌های بازی استپن

بازی Stepn سه حالت مختلف را برای کاربران طراحی کرده است. در هر سه حالت بازی امکان کسب درآمد وجود دارد.

حالت انفرادی (Solo)

در حالت انفرادی کاربران با راه رفتن و دویدن درآمد کسب خواهند کرد. میزان درآمد کسب‌شده تابعی از فعالیت بدنی و ویژگی‌های کفش‌های خریداری‌شده خواهد بود.

حالت ماراتن (Marathon)

در این حالت مسابقات هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد و کاربر باید ۲۴ ساعت قبل از شروع مسابقه برای حضور در رقابت ثبت نام کند.

حالت بک‌گراند (Background Mode)

در این حالت از بازی Stepn کاربر بدون پرداخت هزینه‌های تعمیر کفش دیجیتال می‌تواند توکن GST کسب کند. به کمک حالت بک‌گراند قدم‌ها به صورت خودکار شمرده خواهند شد و داده‌های سلامت دستگاه معیار قضاوت خواهند بود. همچنین انرژی کفش‌ها کاهش پیدا نخواهد کرد و نیازی به روشن کردن برنامه نیست.

نقشه راه بازی Stepn

طرح اولیه بازی استپن در آگوست ۲۰۲۱ معرفی و در ماه نوامبر نسخه بتا راه‌اندازی شد. پس از پایان یافتن مراحل جذب سرمایه، اولین به‌روزرسانی بازی Stepn منتشر شد. در این به‌روزرسانی بازار داخلی (Marketplace) و تابلوی اعلام نتایج (Leaderboard) رونمایی شده است.بازی Stepn

توکن‌های بازی استپن

بازی استپن دارای دو توکن است. توکن GST که برای ارائه پاداش و درآمدزایی استفاده می‌شود و توکن GMT یا Green Metaverse Token که رمزارز حاکمیتی بازی محسوب می‌شود. از استاندارد SPL برای توسعه این توکن‌ها استفاده شده است. حجم کل عرضه توکن GMT تعداد ۶ میلیارد واحد است. ارز دیجیتال GST نیز به صورت نامحدود عرضه خواهد شد. برای خرید و فروش توکن GMT می‌توان از صرافی بایننس (Binance) استفاده کرد. ۷ درصد از حجم کل عرضه این توکن (معادل ۴۲۰ میلیون واحد) از طریق صرافی بایننس توزیع شده است.بازی استپن

توکن GST برای ارائه پاداش به کاربران در حالت‌های انفرادی و بک‌گراند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ضرب کردن یا مینت (Mint) کفش جدید باید از رمزارز GST استفاده کرد. از دیگر کاربردهای این توکن نیز می‌توان به تعمیر کفش‌ها، تنظیم مجدد ویژگی‌های کفش و ارتقای قابلیت‌ها (Gems) اشاره کرد.

در صفحه قیمت لحظه ای STEPN می‌توانید قیمت توکن GMT و نمودار قیمت آن را مشاهده کنید.

همان‌طور که ذکر شد، توکن GMT یک ارز حاکمیتی است. از این توکن می‌توان برای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری، رأی‌گیری‌ها، سفارشی‌سازی کفش‌ها، ارائه پاداش به کاربرانی با سطوح بالاتر، خرید و فروش توکن‌های NFT خاص و کفش‌های کمیاب، ارتقای سطح کفش (Gems) و … استفاده کرد.بازی استپن

تیم توسعه استپن

بازی استپن توسط یک تیم آسیایی در سال ۲۰۲۱ طراحی شده است. محصول تولیدشده توسط این تیم را می‌توان ترکیبی از پروژه‌های Social-Fi و Game-Fi دانست.توکن GMT

تیم توسعه استپن اهداف جاه‌طلبانه‌ای را برای پروژه خود مشخص کرده‌اند و توانسته‌اند در همین چند ماه پیشرفت خارق‌العاده‌ای را رقم بزنند.توکن GMT

خرید و اجاره کفش بازی Stepn

مهم‌ترین چالش بازی استپن خرید کفش‌های دیجیتال است. قیمت این کفش‌ها نسبتاً زیاد است و بسیاری از کاربران نمی‌توانند نسبت به خرید توکن‌های NFT اقدام کنند. به همین دلیل تیم توسعه بازی Stepn امکان اجاره کفش‌ها را ایجاد کرده است. در حال حاضر حداقل قیمت برای خرید یک توکن NFT کفش دیجیتال حدود ۱۰۰۰ دلار است.

در صفحه قیمت لحظه ای توکن GST می‌توانید قیمت رمزارز STEPN Green Satoshi Token on Solana و نمودار آن را مشاهده کنید.

خلاصه مطلب

بازی استپن را نصب کنید، راه بروید و توکن دریافت کنید. شاید این فرآیند ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای درآمدزایی در دنیای ارزهای دیجیتال باشد. گرچه برای تحقق این هدف چالش‌هایی مثل خرید توکن NFT کفش‌های دیجیتال وجود دارد اما به نظر می‌رسد این معضل به‌زودی مرتفع شود. توکن GMT و GST رمزارزهای بومی این بازی هستند که در هفته‌های گذشته رشد قیمت بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. همین موضوع ثابت می‌کند روزبه‌روز به تعداد کاربران بازی Stepn افزوده می‌شود. کریپتو راه‌های زیادی برای کسب درآمد به ما معرفی کرده است. شاید زمان آن رسیده است که از راه رفتن هم درآمد به دست آوریم.

برای ورود به بازی استپن و دانلود روی این لینک بزنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا