عمومی

اپل به‌دنبال راهکاری برای ادغام دوربین با اپل واچ است

اپل باردیگر در حال انجام آزمایش‌هایی برای ادغام دوربین با اپل واچ است. به‌گفته‌ی PatentlyApple، آخرین ایده‌ی این شرکت قراردادن دوربین در دکمه‌ی کناری این ساعت هوشمند است. کاربران می‌توانند برای عکس‌گرفتن، دکمه‌ی کناری ساعت را به‌سمت سوژه نگه دارند.

به‌گزارش 9to5Mac، حق اختراع امروز اپل نشان می‌دهد کاربر می‌تواند درصورت نیاز، ساعت را از دست جدا کند؛ زیرا برخی افراد ساعت را به‌نحوی به دست می‌بندند که دکمه‌ی کناری آن رو به‌سمت داخل مچ‌دست آن‌ها قرار می‌گیرد. شکل ۶ مکانیزم رهاسازی را در رابط پیوست نشان می‌دهد؛ قابلیتی که به کاربر اجازه می‌دهد بندهای ساعت را به‌راحتی از آن جدا کند تا بتواند عکس بگیرد. اپل به‌طور خلاصه بیان می‌کند که پیاده‌سازی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان ساعت را به‌همراه بند از مچ دست خارج کرد.

حق اختراع اپل برای ادغام دوربین با اپل واچ

این گواهی حق اختراع به برخی ویژگی‌های دیگر نیز اشاره می‌کند که در آن، دوربین دیجیتال تعبیه‌شده در دکمه‌ی کناری اپل واچ، ساطع‌کننده‌ی نور برای روشن‌کردن صحنه هنگام عکاسی دارد. این ویژگی هم برای سنجش فیزیولوژیکی و هم به‌عنوان فلش دوربین کار می‌کند تا کاربر نور بهتری در تصاویر خود دریافت کند.

  • بند ۲۹۹ دلاری Wristcam امکان تماس ویدئویی را برای اپل واچ فراهم می‌کند

اگر اپل در نسل‌های آینده اپل واچ دکمه‌ی کناری آن را به دوربین مجهز کند، بعید به‌نظر می‌رسد که این ویژگی از فیس‌تایم پشتیبانی کند. ظاهراً دوربین اپل واچ فقط برای ثبت عکس و فیلم در نظر گرفته خواهد شد؛ زیرا درصورت پشتیبانی از فیس‌تایم، کاربران دلیل کمتری برای استفاده از آیفون خواهند داشت.

اپل قبلاً به‌دنبال ادغام دوربین روی ساعت هوشمند خود بوده است. این شرکت سال ۲۰۱۹ فناوری یک‌ بند ساعت را ثبت کرد که دوربین را با ساعت ادغام می‌کرد. ایده‌ی قراردادن دوربین روی بند، موضوع زاویه‌دهی مناسب قاب عکس از مچ‌دست را بهبود می‌بخشد.

اگرچه تا این‌ لحظه اپل واچ همچنان از دوربین بهره نمی‌برد، شرکت‌هایی مثل Wristcam راهکارهای خاص خود را برای رفع این نیاز توسعه داده‌اند. این شرکت به‌جای دوربین روی دکمه‌ی کناری ساعت، از دوربین‌های جلو عقب روی بند استفاده کرده است که نمونه‌‌ی آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد پیام‌های ویدئویی را ضبط کنید و با ساعت هوشمند خود عکس و فیلم بگیرید. بااین‌حال، محصول Wristcam با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری، حداقل برای کاربران عادی چندان مناسب نیست.

wristcam برای اپل واچ

به‌طورکلی، به‌نظر نمی‌رسد راهکار ساده‌ای برای ادغام دوربین با ساعت‌های هوشمند وجود داشته باشد. هنگامی‌که سعی کنید سوژه‌ی خود را روی صفحه‌نمایشی کوچک مشاهده کنید، همیشه با چرخش‌های ناخوشایند مچ‌دست مواجه خواهید شد. مجهزنبودن اپل واچ به دوربین به‌عنوان دستگاهی که قرار است ما را از آیفون دور کند، یکی از ویژگی‌های مهم این محصول است.

علاوه‌براین، امکان دارد نگرانی‌هایی درزمینه‌ی حریم‌ خصوصی برای اضافه‌شدن دوربین به ساعت هوشمند اپل مطرح شود. به‌هرحال، اپل همچنان مشغول کار روی راهکارهایی است تا دوربین را به ساعت هوشمند خود اضافه کند. اگرچه بسیاری از این ایده‌ها سرانجام به واقعیت تبدیل نمی‌شوند، احتمال دارد سرانجام روزی اپل‌ واچ با دوربین داخلی معرفی شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا