عمومی

ورود بدون پسورد به واتساپ در آیفون امکان‌پذیر شد

ورود بدون پسورد به واتساپ در آیفون امکان‌پذیر شد

پیام‌رسان واتساپ اکنون در سیستم‌عامل iOS از کلید عبور (Passkey) پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از فیس آی‌دی، تاچ آی‌دی یا کد قفل گوشی آیفون، وارد حساب کاربری‌ واتساپ خود شوند.

کلیدهای عبور جایگزینی مدرن و امن برای رمزهای عبور معمولی به‌شمار می‌روند و از آنجاکه احرازهویت ازطریق دستگاه برای این کلیدها الزامی است، حملات آنلاین ازجمله فیشینگ را خنثی می‌کنند. با استفاده از کلیدهای عبور، دیگر رمز عبوری برای سرقت وجود ندارد و کدهای تأیید پیامکی یا احراز هویت یک‌بارمصرف نیز قابل رهگیری نخواهند بود.

کلیدهای عبور، امنیت بالاتر و راحتی استفاده‌ را به‌ارمغان می‌آورند. ورود به حساب کاربری ازطریق این روش فقط با اسکن فیس آی‌دی یا تاچ آی‌دی انجام می‌شود که بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از وارد کردن رمز عبور است. طبق اعلام واتساپ، کاربران می‌توانند با مراجعه به Settings > Account و سپس انتخاب گزینه‌ی Passkey، این قابلیت را فعال کنند.

اپل پشتیبانی از کلیدهای عبور را از سال ۲۰۲۲ آغاز کرد و این قابلیت روی دستگاه‌های مجهز به iOS 16 و جدیدتر، iPadOS 16 و جدیدتر و macOS Ventura و جدیدتر قابل‌استفاده است. بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله ایکس (توییتر سابق)، گوگل، تیک‌تاک، پی‌پال، بست‌بای، مایکروسافت، پلی‌استیشن و ای‌بِی نیز درحال پیاده‌سازی پشتیبانی از کلیدهای عبور هستند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا