بازی

شش حزب سیاسی هلند برای طرح ممنوعیت لوت باکس‌ها با یکدیگر متحد شدند

شش حزب سیاسی هلند برای طرح ممنوعیت لوت باکس‌ها با یکدیگر متحد شدند

کشور جدیدی که ممکن است لوت باکس‌های بازی‌های ویدیویی را ممنوع کند، هلند است زیرا چندین حزب سیاسی برای تصویب لایحه جدید با هم متحد شده‌اند تا خرید تصادفی درون بازی‌ها را غیرقانونی اعلام کنند.

این طرح که توسط کاربر Poklane در ResetEra ارسال شده، هنوز باید در مجلس سنای کشور تصویب شود، اما به دلیل حمایت‌های دو حزبی از این لایحه، بعید به نظر می‌رسد که شکست بخورد. به این معنی که به زودی کشور هلند در ممنوعیت لوت باکس‌ها به کشور بلژیک خواهد پیوست.

مطلب پیشنهادی:معرفی بهترین هافبک‌های FIFA 22یک لیست رویایی!
معرفی بهترین هافبک‌های FIFA 22

این طرح ادعا می‌کند که «در بازی‌های ویدیویی، کودکان برای انجام پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازیچه می‌شوند و لوت باکس‌ها نیز نوعی قمار به حساب می‌آیند». در ادامه ادعا می‌شود که در نتیجه این پرداخت‌ها، «ممکن است آن‌ها معتاد شوند و به‌خاطر این معاملات، هزینه‌های غیرمنتظره‌ای را بر خانواده‌ها تحمیل کنند».

درخواست‌ها از سراسر اروپا برای ممنوع کردن لوت‌ باکس‌ها در حال افزایش است و فشار بر شرکت‌های بازی‌سازی برای حذف آن‌ها از محبوب‌ترین عناوین خود، مانند FIFA و NBA 2K افزایش یافته است.

ماه گذشته، ۲۰ گروه مصرف‌کننده از ۱۸ کشور اروپایی، اقدامی هماهنگ را آغاز کردند و از مقامات خواستند مقررات مربوط به لوت باکس‌ها را تصویب کنند. گروه‌های مصرف‌کننده خواستار تعدادی از اقدامات، از جمله «ممنوعیت طرح‌های فریبنده، حمایت‌های اضافی برای افراد زیر سن قانونی و شفافیت معاملات» هستند.

در جولای ۲۰۲۰، به دنبال درخواست‌های مکرر دولت برای اقدام، مجلس اعیان توصیه کرد که دولت بریتانیا «فورا اقدام کند تا لوت باکس‌ها را در محدوده قوانین و مقررات قمار قرار دهند».

در آوریل ۲۰۱۸، کمیسیون بازی بلژیک اعلام کرد که لوت‌ باکس‌ها، مانند آن‌هایی که به ارز واقعی در مد Ultimate Team فیفا فروخته می‌شوند، باعث تشکیل قمار می‌شوند. این کمیسیون تا آنجا پیش رفت که پیگرد کیفری علیه شرکت‌هایی را که به فروش لوت باکس‌ها در بازی‌های خود ادامه می‌دهند، توصیه کرد.

لوت باکس‌ها
EA در سال مالی ۲۰۲۱، درآمد ۱.۶۲ میلیارد دلاری از لوت باکس‌های مد Ultimate Team به دست آورد.

در نتیجه، لوت باکس‌های بازی‌ها در بلژیک حذف شدند یا اصلا در آنجا فروخته نمی‌شوند. به عنوان مثال، EA در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که دیگر امتیازات فیفا را در بلژیک نمی‌فروشد. اخیرا نیز تایید شد که Diablo Immortal به دلیل استفاده از لوت باکس‌ها در هلند یا بلژیک منتشر نخواهد شد.

پرونده هلند تا حدودی روشن نیست، زیرا در ماه مارس امسال یک پرونده دادگاه بزرگ نشان داد که لوت باکس‌ها همیشه قوانین قمار این کشور را نقض نمی‌کنند.

دادگاه لاهه در اکتبر ۲۰۲۰ تصمیم گرفت که اداره بازی هلند اجازه دارد هر هفته EA را که به فروش لوت باکس‌ها در آلتیمیت تیم فیفا ادامه می‌دهد، ۵۰۰ هزار یورو جریمه کند، زیرا این ویژگی مغایر قوانین قمار تلقی می‌شود. با این حال، در مارس ۲۰۲۲، بخش صلاحیت اداری از شورای دولت هلند حکم داد که تصمیم قبلی یک «جریمه غیرقابل توجیه» است و EA دیگر مجبور به پرداخت جریمه نیست.

اما طرح جدید با حمایت شش حزب سیاسی کشور هلند به طور قطعی لوت‌ باکس‌ها را قمار قلمداد می‌کند و برای همیشه آن‌ها را از بازی‌هایی مانند فیفا منع می‌کند.

مطلب پیشنهادی:معرفی زیباترین لباس‌های تیم‌های باشگاهی در FIFA 22ردپای هنر در مستطیل سبز
معرفی زیباترین لباس‌های تیم‌های باشگاهی در FIFA 22


محبوب‌ترین بازی‌های گیمرها توی بازار

تماشا از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا