عمومی

نرم‌افزار کاربردی PowerToys ویندوز به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

نرم‌افزار کاربردی PowerToys ویندوز به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

PowerToys مجموعه‌ای از ابزارها‌ است که به کاربران ویندوز اجازه می‌دهند تجربه‌ی کاربری خود را شخصی‌سازی کنند و بهره‌وری را در انجام کارها افزایش دهند. اخیراً قابلیت Peek برای مشاهده‌ی پیش‌نمایش سریع فایل‌های WebP و WebM و فایل‌های صوتی به PowerToys اضافه شده و اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل ردموند درحال تلاش برای افزودن هوش مصنوعی به این ابزار کاربردی است.

آن‌طور که نئووین اشاره می‌کند، مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۲۴ که به‌زودی برگزار می‌شود، جلسه‌ای با عنوان PowerToys Advanced Paste with Local AI برگزار خواهد کرد. وب‌سایت اختصاصی این رویداد جزئیاتی درمورد قابلیت جدید ارائه نمی‌دهد و فقط در توضیحی مختصر اشاره می‌کند: «ببینید PowerToys چگونه از API-های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و مدل‌های یادگیری ماشینی روی دستگاه، برای بهبود ویژگی جدید پیست (Paste) پیشرفته استفاده می‌کند».

جلسه‌ی مایکروسافت برای PowerToys را کریگ لوون، مدیر ارشد محصول این شرکت و نیکولا متولف، مهندس ارشد نرم‌افزار، برگزار می‌کنند. علاوه‌بر این، کلینت راتکاس، رهبر تیم توسعه‌دهندگان ویندوز، اشاره کرده که ویژگی هوش مصنوعی جدید PowerToys بسیار جذاب خواهد بود.

اخیراً اطلاعات جالبی درمورد برنامه‌های مایکروسافت برای بیلد ۲۰۲۴ به دست آمده است. این شرکت در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۴ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)، از جدیدترین دستگاه‌های سرفیس مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت و همچنین قابلیت جدیدی به نام AI Explorer رونمایی خواهد کرد که امکان دارد شباهت‌هایی به ویژگی Timeline ویندوز ۱۰ داشته باشد، با این تفاوت که احتمالا به‌طور پیش‌فرض با همه‌ی برنامه‌ها سازگار خواهد بود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا