عمومی

اپل رسما به اعتراض‌ها درباره «جفت‌سازی قطعات» آیفون پاسخ داد

اپل رسما به اعتراض‌ها درباره «جفت‌سازی قطعات» آیفون پاسخ داد

اپل می‌گوید که به‌زودی کاربران و تعمیرکاران مستقل قادر خواهند بود از قطعات دست‌دومِ اصل برای تعمیر مدل‌های منتخب آیفون استفاده کنند؛ اما این شرکت دوباره بر ضرورت فرآیند جنجالی «جفت‌سازی قطعات» پافشاری کرده است.

جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل، اذعان کرد که اصطلاح «جفت‌سازی قطعات» از دید دیگران بار معنایی منفی به خود گرفته است؛ او تأکید کرد که این به معنای مسدود کردن قطعات متفرقه نیست.

ترنوس می‌گوید که استثناهایی برای سازگاری با قطعات غیر اصل وجود دارد، به ویژه در مورد اجزای بیومتریک مانند Face ID و Touch ID. ترنوس در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ گفت: «ما باید به چند دلیل بدانیم چه قطعه‌ای در دستگاه وجود دارد. اول، ما باید تأیید کنیم که این یک دستگاه بیومتریک واقعی اپل است و جعل‌شده یا چیز دیگری شبیه به آن نیست. مورد بعدی کالیبراسیون است.»

به‌گفته‌ی ترنوس، تمرکز بر امنیت بسیار مهم است. از آنجایی که «کل زندگی ما روی گوشی‌هایمان است»، اپل «هیچ راهی برای تأیید عملکرد سیستم‌های بیومتریک متفرقه ندارد.» در نتیجه، این شرکت استفاده از ماژول‌های بیومتریک متفرقه را مجاز نمی‌داند.

ترنوس تأکید کرد که اپل «از حق مردم برای استفاده از قطعات متفرقه» در سایر زمینه‌ها « اساساً حمایت می‌کند.» ترنوس خاطرنشان کرد که برنامه‌ی قطعات دست‌دوم جدید، حتی در صورت در بر نگرفتن برخی قطعات، گزینه‌های بیشتری برای تعمیر در اختیار صاحبان آیفون قرار می‌دهد.

اپل همچنین قصد دارد به کاربران راهی برای تشخیص دست‌دوم یا نو بودن قطعات استفاده شده در آیفون‌شان بدهد. ترنوس گفت که این امر با توجه به شیوع آیفون‌های دست‌دوم و سوم که «راهی عالی برای ورود مردم به تجربه‌ی آیفون با قیمت پایین‌تر هستند»، مهم است.

دفاع ترنوس از سیاست‌های اپل درحالی صورت می‌گیرد که نبردی بر سر قوانین حق تعمیر درحال انجام است؛ منتقدان بر این باورند که سیاست‌های هماهنگی قطعات اپل به طور ناعادلانه انتخاب مصرف‌کنندگان را محدود می‌کند. اپل همچنان می‌گوید که رویکردش برای حفظ استانداردهای سختگیرانه‌ی امنیتی و کیفیتی که کاربران آیفون انتظار دارند، ضروری است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا