عمومی

سیستم خودران تسلا بار دیگر زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی می‌رود

سیستم خودران تسلا بار دیگر زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی می‌رود

اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) در حال تحقیق است تا بفهمد به‌روزرسانی نرم‌افزاری دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) تسلا برای رفع مشکلات ایمنی اتوپایلت کافی بوده یا خیر. این بررسی پس از تحقیقات قبلی در مورد صدها تصادف و خسارت مالی و جسمی احتمالی مرتبط با اتوپایلت انجام می‌شود.

تسلا اواخر سال گذشته‌ی میلادی به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای بیش از دو میلیون خودرو خود منتشر کرد تا به نگرانی‌های ایمنی در مورد سیستم اتوپایلت رسیدگی کند. آن به‌روزرسانی شامل نمایش پیام‌های هشدارآمیز به رانندگان برای توجه بیشتر هنگام استفاده از اتوپایلت و Autosteer (سیستم حفظ خط جاده) بود. با این حال، برخی از راهکارها نیاز به اقدام اختیاری مالکان تسلا دارند و برخی از آن‌ها را می‌توان لغو کرد.

NHTSA نگران است که به‌روزرسانی مورد بحث به‌طور کامل رانندگان را از اتکای بیش از حد به اتوپایلت باز ندارد و آن‌ها را تشویق به عدم توجه به جاده کند. این آژانس همچنین درحال بررسی تصادفات جدیدی است که پس از اعمال به‌روزرسانی نرم‌افزاری رخ داده‌اند.

تمام خودروهای مجهز به اتوپایلت تسلا که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ تولید شده‌اند، از جمله سایبرتراک، مشمول بررسی جدید NHTSA هستند. این بررسی افزون‌بر به‌روزرسانی اصلی شامل به‌روزرسانی‌های اضافه‌ای است که تسلا اخیراً منتشر کرده.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا