عمومی

اپل واچ مجوز پزشکی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریکا دریافت کرد

اپل واچ مجوز پزشکی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریکا دریافت کرد

سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) قابلیت تاریخچه‌ی AFib (فیبریلاسیون دهلیزی) اپل واچ را وارد فهرست ابزارهای توسعه‌ی دستگاه پزشکی (MDDT) کرد؛ این نخستین‌باری است که یک «فناوری سلامت دیجیتال» وارد فهرست MDDT می‌شود.

اپل واچ به‌لطف حسگرهای ویژه‌ا‌ش می‌تواند تغییر در ریتم قلب را تشخیص و نسبت‌به خطرات این اتفاق به کاربر هشدار دهد.

اضافه‌شدن اپل واچ به فهرست MDDT یعنی ازاین‌پس می‌توان ساعت هوشمند اپل را برای مطالعات بالینی استفاده کرد. در این دسته از مطالعات، به داده‌های تخمینی درباره‌ی مدت‌زمانی که کاربر در حالت فیبریلاسیون دهلیزی به سر برده، نیاز است.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سازمان غذا و دارو آمریکا، پزشکان می‌توانند از اپل واچ به‌عنوان روشی غیر تهاجمی برای جمع‌آوری داده قبل و بعد از درمان استفاده کنند.

مقاله‌های مرتبط

اپل سال‌ها است که در تبلیغات اپل واچ، ساعت‌های هوشمندش را به‌عنوان ابزاری برای نجات زندگی افراد معرفی می‌کند. قابلیت‌هایی نظیر تشخیص سقوط و تشخیص تصادف خودرو به مردم امکان می‌دهند که سریعاً اورژانس را خبر کنند تا شانس بازیابی سلامتی‌شان افزایش یابد.

FDA پیش‌تر مجوز قابلیت نوار قلب اپل واچ را صادر کرده بود؛‌ با این‌حال به وضوح گفت که اپل واچ هرگز نمی‌تواند جایگزینی برای دستگاه‌های پیشرفته‌ی پزشکی و روش‌های مرسوم تشخیص و درمان باشد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا