عمومی

آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل

آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل

اکنون که بازار هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف داغ است، هر شرکت و استارتاپی سعی می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی، عملکردهای خود را در بخش مربوطه افزایش دهد. از هوش مصنوعی ChatGPT شرکت OpenAI گرفته تا هوش مصنوعی ارتقایافته‌ی Bing، همه و همه سعی می‌کنند تا زندگی پیچیده افراد را ساده‌تر کنند.

در بازار پرهیاهوی هوش‌های مصنوعی، گوگل نیز هوش مصنوعی قدرتمندی را معرفی کرده است که قابلیت‌های زیادی در زمینه تولید تصاویر، گفت‌وگو با کاربران و جست‌وجوهای دقیق دارد. گوگل چندی پیش از تغییر نام بارد به جمنای خبر داد و ما اکنون در lastech، شما را با تمام قابلیت‌های آن آشنا خواهیم کرد.

هوش مصنوعی گوگل چیست؟

گوگل جمنای (Google Gemini) درست مانند GPT شرکت OpenAI، خانواده‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی مولد به‌شمار می‌آید که در محصولات و سرویس‌های جدید گوگل از آن استفاده شده است. جمنای از تکنیک‌های آموزشی AlphaGo مانند جست‌وجوی درختی و یادگیری تقویتی بهره می‌برد؛ از‌این‌رو می‌تواند سؤالات و متن‌های ما را درک و در پاسخ متن‌های منحصربه‌فرد تولید کند.

هوش مصنوعی گوگل نوعی هوش مصنوعی چندوجهی است که قابلیت درک اطلاعات زیادی از جمله تصاویر، صداها و کدها را نیز دارد؛ به‌عنوان مثال می‌توانید تصویری با متن «در این عکس چه چیزهایی وجود دارد؟» را به جمنای بدهید و در پاسخ این هوش مصنوعی، تصویر ارسالی را توصیف می‌کند و به درخواست‌های پیچیده‌تر شما برای کسب اطلاعات پاسخ می‌دهد.

با این حال مانند جی‌پی‌تی، جمنای گوگل نیز ممکن است همیشه وظایف خاصی را به‌طور قابل‌ اعتماد یا دقیق انجام ندهد. جمنای می‌تواند پاسخ‌های خود را با توجه به گفته‌های کاربران اصلاح کند و در آینده اشتباهات مشابهی را تکرار نکند. چنین ویژگی‌ای هوش‌های مصنوعی را قادر می‌سازد تا علاوه‌بر منابع بی‌شمار برای یادگیری، اطلاعات زیادی را از کاربران حقیقی دریافت کنند.

گوگل از روش‌های آموزش جمنای روی تراشه‌های هوش مصنوعی و پردازنده‌ی تنسور خود استفاده کرده که یکی از منعطف‌ترین و کارآمدترین مدل‌های موجود در بازار است. در جایی که سایر فرایندهای چندوجهی به مقدار زیادی نیرو نیاز دارند، Gemini می‌تواند روی همه‌چیز از مراکز داده گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه، اجرا شود.

ثبت نام هوش مصنوعی گوگل

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل تنها به اکانت جیمیل نیاز دارید تا در هر دستگاه و سیستم‌عاملی بتوانید با جمنای چت کنید. در ادامه آموزش دسترسی به جمنای آورده شده است که تنها باید یک‌بار آن را انجام دهید و بعد از آن در هر دستگاهی به چت‌های خود دسترسی خواهید داشت.

استفاده از هوش مصنوعی گوگل

اگر برای اولین بار می‌خواهید از جمنای استفاده کنید، چند مرحله‌ی ساده را در مرورگر گوشی یا دسکتاپ انجام دهید و بعد از آن دسترسی به جمنای همیشگی خواهد بود.

به‌دلیل تحریم‌ها، برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل نیاز دارید تا IP خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید.

استفاده از جمینای (بارد) در کامپوتر

  • مرورگر (بهتر است از کروم استفاده کنید) خود را باز کنید و وارد سایت gemini.google.com شوید.
  • اگر قبلاً با مرورگر مورد نظر وارد اکانت گوگل خود نشده‌اید، روی گزینه‌ی Sign in کلیک و مراحل وارد شدن به اکانت را طی کنید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا