عمومی

نگاه نزدیک زومیت به خودرو تیگو ۹؛ شاسی‌بلند پرچمدار ۲۰۲۴ چری

نگاه نزدیک زومیت به خودرو تیگو ۹؛ شاسی‌بلند پرچمدار ۲۰۲۴ چری

چری امروز در نمایشگاه خودرو پکن، شاسی‌بلند پرچمدار جدیدش را به‌نمایش گذاشت. درحالی‌که درهای نمایشگاه هنوز به روی عموم باز نشده‌اند، خبرنگاران lastech با حضور در پکن نگاهی نزدیک به خودرو هیجان‌انگیز چری انداختند. تیگو ۹ با پلتفرم جدید و فناوری‌های پیشرفته، یکی از شاسی‌بلندهای شاخص چینی است.

چری تیگو ۹ از نمای پشت

عکاس: کیوان هندی / lastech

مدلی از تیگو ۹ که در نمایشگاه پکن حضور پیدا کرد، Tiggo 9 PHEV نام دارد و از سیستم‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. تیگو ۹ شاسی‌بلندی تروتمیز و غول‌پیکر با ظاهر دوست‌داشتنی است؛ تیم طراحی چری تلاش کرده که تا حد امکان ظاهر را ساده نگه دارد.

در خودرو شاسی‌بلند چری تیگو ۹ شاهد استفاده از لاستیک‌های ۲۰ اینچ هستیم که به لوکس‌تر شدن خودرو کمک کرده‌اند. در بخش پشتی، چراغ LED تمام‌عرض را در کنار لوگو بزرگ PHEV می‌بینیم.

خودرو جدید چری ۴٫۸ متر طول، ۱٫۹۲ متر پهنا و ۱٫۷۴ متر ارتفاع دارد و ۸۸ میلی‌متر کشیده‌تر، ۶۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۳۶ میلی‌متر مرتفع‌تر از تیگو ۸ پرو است. چری می‌گوید تیپ ویژه‌ای از تیگو ۹ با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود و هفت نفر را در خود جای می‌دهد.

فرمان و نمایشگر اصلی خودرو تیگو ۹ چری

عکاس: کیوان هندی / lastech

در کابین خودرو چری تیگو ۹ شاهد نمایشگر بزرگ ۱۵٫۶ اینچ با وضوح 2.5K هستیم. چری می‌گوید صندلی‌های خودرو دارای «دوخت سه‌بعدی» هستند.

در زیر بدنه‌ی چشم‌نواز تیگو ۹ از پیشرانه‌ی PHEV استفاده شده است که یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری را با موتور برقی 3DHT چری ترکیب می‌کند.

بر اساس ادعای چری، خودرو تیگو ۹ در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵٫۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند و توانایی پیمایش ۱٬۴۰۰ کیلومتر را دارد. چری قصد دارد خودرو تیگو ۹ را در فصل پایانی سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار کند.

تیگو ۹ به پلتفرم T2X مجهز شده که «ترکیبی از هوش و ایمنی» است. استفاده از این پلتفرم باعث می‌شود تیگو ۹ استانداردهای ایمنی پنج ستاره‌ی جهانی نظیر ANCAP و EUCAP و C-NCAP را کسب کند.

مقاله‌های مرتبط

شاسی‌بلند جدید چری به ۱۰ ایربگ مجهز است و ۱۹ قابلیت در قالب ADAS (سیستم پیشرفته‌ی کمک‌راننده) نظیر دستیار حفظ مسیر (LKA)، دستیار پارک خودکار (APA) و سیستم هشدار عدم برخورد هنگام باز‌شدن در خودرو (DOW) ارائه می‌دهد.

نمایندگان lastech همچنان در نمایشگاه خودرو پکن حضور دارند. در ساعات و روزهای آینده منتظر گزارش‌های اختصاصی بیشتر باشید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا