بازی

آموزش فعال سازی هات اسپات در گوشی های آیفون

آموزش فعال سازی هات اسپات در گوشی های آیفون

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هات اسپات در اصل به معنای اشتراک گذاری یا انتقال داده ها بین چند سیستم هوشمند می باشد که از طریق وای فای گوشی موبایل انجام می شود. البته این به این معنی نیست که هات اسپات فقط برای انتقال اطلاعات داخل گوشی کاربرد دارد، در واقع کارایی بیشتر هات اسپات در گوشی های آیفون برای به اشتراک گذاشتن اینترنت سیستم هایی که دارای iOS هستند برای گوشی هوشمند و لپ تاپ می باشد.

به طور مثال فکر کنید در یک شهر کوچک یا ساختمانی هستید که آنتن دهی دیتا سیم کارت شما صفر است و قابلیت اتصال به شبکه اپراتور موبایل را ندارید. اگر دوستی در کنار شما باشد که گوشی آیفون داشته باشد و اینترنت این شخص یا به سیم کارت یا به مودم وای فای رمزگذاری شده متصل باشد، می توانید از طریق گوشی موبایل این شخص از طریق هات اسپات اینترنت را به اشتراک گذاشته و به آن وصل شوید.

مزایا و معایب هات اسپات در آیفون

هات اسپات قابلیتی بسیار کاربردی است که در تمام گوشی ها چه اندروید و چه IOS وجود دارد. هات اسپات مزایای بسیاری از جمله سرعت بسیار بالای آن در انتقال داده ها و امنیت بالای این نوع شبکه که در برابر بلوتوث بسیار قوی تر و کامل تر اجرا شده است، دارد.

خبر بسیار خوش در این مورد این است که تکنولوژی هات اسپات در گوشی های آیفون بر خلاف تکنولوژی ایردراپ، فقط مختص اتصال گوشی های آیفون به آیفون نیست و شما می توانید با فعالسازی این قابلیت اینترنت خود را برای انواع گوشی ها با سیستم عامل های متفاوت به اشتراک بگذارید. البته قابلیت ایردراپ، یکی از سیاست های شرکت اپل برای ارائه امکانات خاص در این گوشی های موبایل بوده است.

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که قابلیت هات اسپات در کدام مدل از گوشی های آیفون وجود دارد و آیا تمامی نسخه های سیستم عامل آیفون iOS این قابلیت را ساپورت می کنند.

جالب است بدانید این قابلیت در تمامی گوشی های آیفون فعال بوده و در تمام ورژن های IOS شما امکان به اشتراک گذاشتن اینترنت خود از طریق Personal Hotspot را دارید.

نحوه فعال سازی هات اسپات در گوشی های آیفون

چندین مرحله بسیار راحت برای فعال کردن هات اسپات در گوشی آیفون وجود دارد که با یک بار انجام دادن آن به راحتی می توانید از این امکان استفاده کنید و تا همیشه روش استفاده از آن را به خاطر بسپارید:

  • مرحله اول: در ابتدا باید وارد بخش Setting گوشی آیفون خود بشوید.
  • مرحله دوم: سپس وارد تنظیمات Cellular شوید و تیک فعال سازی را انتخاب کنید.
  • مرحله سوم: بعد از از آن وارد تنظیمات Cellular Data Network شوید.
  • مرحله چهارم: در بخش Personal Hotspot گزینه Allow Other to Join را فعال کنید تا به دیگران برای پیوستن به شبکه شما اجازه داده شود.
  • مرحله پنجم: اگر گزینه Personal Hotspot در منو وجود نداشت، تنظیمات را از مولتی تسکینگ ببندید و مجدداً وارد شوید.
  • مرحله ششم: در بخش Personal Hotspot، مواردی تحت عنوان Username، APN، Password را مشاهده می‌کنید. درقسمت APN نام اپراتور خود را وارد کنید:

اگر مشترک ایرانسل هستید mtnirancellرا وارد کنید و اگر مشترک رایتل هستید rightelرا وارد و اگر مشترک همراه اول هستید کلمه mcinet را وارد کنید تا بتوانید تنظیمات را به صورت دقیق کامل کنید.

  • مرحله هفتم: در قسمت Username کلمه iPhone یا یک کلمه دلخواه که بیانگر گوشی شما باشد را بنویسید و در قسمت Password یک رمز دلخواه و قوی را انتخاب کرده و بنویسید.
  • مرحله هشتم: به بخش Setting کلی بازگردید. حال مشاهده می‌کنید که گزینه Personal Hotspot ظاهر شده است.
  • مرحله آخر: اکنون گزینه Allow Others to Join را روشن کنید. با این کار، این سوال ظاهر خواهد شد که چگونه اینترنت را به اشتراک بگذاریم. توجه داشته باشید که اگر Wi-Fi شما روشن باشد، دیگر چنین سوالی ظاهر نخواهد شد و اینترنت به شکل بی ‌سیم به اشتراک گذاشته می‌شود.

نکته:

در صورتی که بخواهید اینترنت خود را با استفاده از اتصال سیمکارت به اشتراک بگذارید، گزینه USB Only را انتخاب نمایید.

شخصی سازی هات اسپات آیفون

شما می توانید هات اسپات آیفون خود را طوری برنامه ریزی کنید که به طور مثال فقط خانواده خودتان بتوانند به صورت خودکار وصل شوند.

  1. برای اینکار ابتدا وارد Setting می شوید.
  2. در قسمت Personal Hotspot وارد قسمت Family شوید.
  3. گزینه اشتراک گذاری خانوادگی را روشن کنید و روی نام تک تک اعضای خانواده خود ضربه بزنید تا به این لیست اضافه شوند.
  4. در نهایت از خانواده خود بخواهید که این اشتراک گذاری را در گوشی خود تایید کنند.

ایجاد و تغییر رمز هات اسپات آیفون

اگر نیاز به ساخت یک هات اسپات شخصی دارید تا به طور مثال خانواده شما فقط بتوانند به این اشتراک گذاری متصل شوند، می توانید روش زیر را دنبال کنید.

  • وارد قسمت Settings شوید و روی Personal Hotspot کلیک کنید.
  • در قسمت WIFI Password می توانید پسوورد جدید را وارد کنید.
  • این پسوورد را در اختیار کسانی بگذارید که به آنها اجازه می دهید به هات اسپات شما متصل شوند.

نکته رمزگزاری بر روی هات اسپات

پس از فعال سازی هات اسپات در گوشی های آیفون، در طی انتخاب رمز دلخواه باید به چند گزینه توجه کرد:

  1. حتما رمز عبور شما باید بیش از 8 کاراکتر باشد.
  2. تمامی حروف به صورت انگلیسی باشند.
  3. ارقام بین 0 تا 9 باشند.
  4. از برخی علائم نگارشی در تعیین رمز می توان استفاده کرد.
  5. بزرگ و کوچک بودن حروف مهم هستند.
  6. در موقع تغییر رمز، حتما هات اسپات را خاموش کنید.

و در آخر فراموش نکنید که در موقع تغییر رمز عبور، همه دستگاه های متصل قطع می شوند.

7 روش برای رفع خاموش شدن personal hotspot در گوشی های آیفون

اگر چه ویژگی هات اسپات در گوشی های آیفون بسیار مفید و کاربردی است، اما ممکن است همیشه به درستی کار نکند. یکی از این موارد زمانی است که هات اسپات آیفون شما به خودی خود خاموش می شود. اگر مشکل مشابهی را تجربه کرده اید، در زیر چند راه کار برای حل این مشکل پیشنهاد داده ایم که می توانید امتحان کنید:

  1. گزینه Maximize Compatibility را فعال کنید.
  2. حالت Low Data Mode را غیر فعال کنید.
  3. حالت  Low Power Modeرا غیر فعال کنید.
  4. بلوتوث و WiFi را روشن نگه دارید.
  5. تنظیمات Network Carrier را به روز کنید.
  6. تنظیمات Network را ریست کنید.
  7. سیستم عامل iOS را به روزرسانی کنید.

وقتی هات اسپات آیفون خود به خود خاموش می شود، ممکن است جریان کار شما را مختل کند و این امری خسته کننده است. با این حال، یکی از راه حل های ذکر شده به شما کمک می کند تا مشکل را برای همیشه رفع کنید. اما درصورتیکه این موارد نیز کار ساز نبود، تنها گزینه شما این است که آیفون خود را ریست کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم راحت ترین و ساده ترین روش فعال سازی هات اسپات در گوشی های آیفون را به شما عزیزان آموزش دهیم تا به راحتی پس از خرید بتوانید از تمامی امکانات گوشی این گوشی موبایل جذاب استفاده کنید. گوشی موبایل آیفون امکانات بسیار زیاد دیگری نیز دارد که می توانید به صورت شخصی سازی شده از آن استفاده کنید. در مقالات بعدی بیشتر در مورد این امکانات رفاهی صحبت خواهیم کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا