بازی

حقوق مدیرعامل مایکروسافت نسبت به سال گذشته ۱۰٪ بیشتر شده است

حقوق مدیرعامل مایکروسافت نسبت به سال گذشته ۱۰٪ بیشتر شده است

مایکروسافت قصد دارد در آینده نزدیک ۱۰۰۰۰ هزار کارمند خود را اخراج کند و حدود ۴.۵ ٪ از نیروهای خود را تعلیق ببخشد.

اخیر اخراج‌های دسته جمعی به یک مشکل بسیار بزرگ در صنعت تکنولوژی تبدیل شده‌اند و ۱۰۰۰۰ کارمند مایکروسافت تنها چند هفته برای پیدا کردن شغل جدید وقت دارند. فیل اسپنسر نیز به این موضوع واکنش نشان داده و با ارسال ایمیلی به کارکنان خود، اعلام کرد که این تصمیم سخت برای رشد کمپانی در بلند مدت ضروری بود. 

کاهش هزینه‌های شرکت دلیل اصلی اخراج کارکنان است، ولی شاید یک راه دیگر نیز وجود داشت. به نظر می‌رسد که درآمد Microsoft نسبت به گذشته کمتر شده، ولی حقوق مدیران اجرایی آن همچنان افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال حقوق ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل کمپانی، نسبت به سال گذشته ۱۰٪ افزایش پیدا کرده است. 

مایکروسافت

گزارشات نشان می‌دهد که حقوق ساتیا نادلا همچنان ۲.۵ میلیون دلار است، ولی ۵۴.۹۵ میلیون دلار پاداش دریافت کرده. بنابر گزارش MarketWatch این اعداد نشان می‌دهد که دستمزد دریافتی مدیرعامل شرکت نسبت به سال ۲۰۲۱ با یک رشد ۱۰٪ همراه بوده است. از این رو که مدیرعامل مایکروسافت ۲۸۹ برابر یکی از کارمندهای خود حقوق می‌گیرد. 

از طرف دیگر یک سری کمپانی مثل نینتندو نیز وجود دارند که کارمندهای خود را به راحتی قربانی نمی‌کنند. نینتندو در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ با مشکلات مالی روبه رو بود و به همین خاطر ساتورو ایتاوا (Satoru Iwata)، مدیرعامل شرکت، حقوق خودش را نصف کرده بود. حقوق دیگر مدیران ارشد نیز در آن سال‌ها با ۳۰٪ کاهش همراه بود، ولی هیچ کارمندی اخراج نشد. 

مطلب پیشنهادی:مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدیدرقابت پلی استیشن و ایکس باکس از همیشه نزدیکتر!
مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید


واقعا استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ باعث خرابی آن می‌شود؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا