بازی

پلی استیشن یک «فرهنگ لغت» جذاب برای بازی ایجاد کرده است

پلی استیشن یک «فرهنگ لغت» جذاب برای بازی ایجاد کرده است

سونی به تازگی لیستی از اصطلاحات محبوب و مرتبط با بازی برای پلی استیشن را منتشر کرده که بر خلاف تصور عده‌ای، به واقع مفید و آموزنده است.

این فهرست که به عنوان بخشی از وبلاگ سونی This Month On PlayStation منتشر شده، حاوی بیش از ۱۰۰ کلمه و عبارت است که همگی به طور منظم در فضاهای بازی استفاده می‌شوند. در حالی که چند عبارت کهنه شده هم در آن وجود دارند (همچون git gud و noob-tube)، این فهرست به عبارات مفید زیادی می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Deathloop – نامزد اصلی بهترین بازی سالدستپخت جدید استودیو Arkane
بررسی بازی Deathloop – نامزد اصلی بهترین بازی سال

این فهرست ممکن است برای کسانی که سعی در درک عناصر به‌خصوصی در طراحی بازی یا سبک‌ها دارند مفید باشد، زیرا مواردی مانند معنای تولید یک بازی بر اساس رویه و همچنین تفاوت‌های بین RPG، ARPG، JRPGS و CPRG را توضیح می‌دهد. همچنین تعدادی از اصطلاحات فنی و سخت‌افزاری را نیز شامل می‌شود، از جمله بازخورد لمسی (Haptic Feedback)، رهگیری پرتو، وضوح، نرخ فریم و موارد دیگر.

فرهنگ لغت پلی استیشن برای کسانی که تازه‌وارد سبک‌های خاص یا بازی‌های آنلاین هستند، مفاهیمی مانند «فارمینگ»، «مین مکسینگ»، «کمپینگ» و «جاگلینگ» را نیز توضیح می‌دهد. مطمئن نیستید وقتی هم تیمی‌هایتان به شما می‌گویند «Pull Aggro» یا از شما در مورد Loadout می‌پرسند به چه معناست؟ فرهنگ لغت سونی این موارد را نیز پوشش می‌دهد.

فرهنگ لغت پلی استیشن

علاوه بر این، سونی چند نمونه درون بازی را نیز برای توضیح بهتر اصطلاحات خاص اضافه کرده است. به عنوان مثال، این شرکت یک پاراگراف کوتاه در مورد نحوه استفاده از حملات AoE در بازی الدن رینگ گنجانده و نوشته است:

حملات AoE اغلب در طراحی باس‌های الدن رینگ استفاده شده است. دشمنان ترسناکی همچون Godrick the Grafted مناطقی از میدان مبارزه را با بسترهای آتش یا گردبادهای کوبنده اشغال می‌کنند.

این وبلاگ همچنین به محتوای پایان بازی Destiny 2، سیستم نقاط ضربه Final Fantasy، دنیای رویه‌ای ایجاد شده در No Man’s Sky و بسیاری موارد دیگر اشاره می‌کند.

علاوه بر فرهنگ لغت بازی، پلی استیشن همچنین مقالاتی در مورد ساخت شخصیت سلین واسوس از بازی Returnal و بهترین بازی‌های استراتژی برای پلی‌ استیشن ۴ و پلی‌ استیشن ۵ نیز منتشر کرده است.

مطلب پیشنهادی:ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTAو پیروزی سونی پس از سال‌ها
ویجی‌لاگ پلاس: آینده ماینکرفت و تریلر گیم‌پلی GTA


جعبه گشایی Huawei Nova 9 SE

تماشا از آپارات lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا