بازی

رایت گیمز: کد منبع League of Legends دزدیده شده و هکرها درخواست باج کرده‌اند

رایت گیمز: کد منبع League of Legends دزدیده شده و هکرها درخواست باج کرده‌اند

استودیو رایت گیمز (Riot Games) به تازگی اعلام کرده که پس از به سرقت رفتن کدهای منبع دو بازی آن‌ها در جریان یک حمله سایبری، از طرف هکرها درخواست باج دریافت کرده‌اند.

این استودیو در ۲۰ ژانویه تایید کرد که محیط توسعه آن‌ها توسط یک حمله مهندسی اجتماعی به خطر افتاده است، روشی که شامل فریبکاری روانی افراد برای انجام اقدامات یا افشای اطلاعات محرمانه است.

این حمله منجر به سرقت کد منبع League of Legends، Teamfight Tactics و یک پلتفرم قدیمی ضدتقلب شد و به طور موقت بر توانایی رایت گیمز برای انتشار محتوای جدید تأثیر گذاشت.

این استودیو روز گذشته در یک به‌روزرسانی گفت:

امروز یک ایمیل باج دریافت کردیم. نیازی به گفتن نیست که ما درخواست‌شان را رد می‌کنیم. در حالی که این حمله محیط ساخت ما را مختل کرده و می‌تواند در آینده مشکلاتی ایجاد کند، مطمئن هستیم که هیچ آماری از بازیکنان لو نرفته و اطلاعات شخصی آن‌ها به خطر نیفتاده است.

رایت گیمز

استودیو ادامه داد:

در حقیقت، هرگونه افشای کد منبع می‌تواند احتمال ظهور تقلب‌های جدید را افزایش دهد. از زمان حمله، ما برای ارزیابی تأثیر آن بر ضدتقلب کار کرده‌ایم و آماده هستیم تا در صورت نیاز، اصلاحات را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا کنیم.

کد منبع به‌دست‌آمده از طریق غیرقانونی شامل تعدادی ویژگی آزمایشی نیز می‌شود. در حالی که امیدواریم برخی از این حالت‌های بازی و سایر تغییرات در نهایت به بازیکنان ارائه شود، بیشتر این محتواها در فاز نمونه اولیه هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که حتما منتشر شوند.

رایت گیمز گفت که در حال همکاری با مجریان قانون است و آن‌ها در حال بررسی این حمله و پیدا کردن گروه مسئول هک هستند.

هفته گذشته Riot اعلام کرد که ۴۶ نفر از کارکنان خود را به عنوان بخشی از «تغییرات استراتژیک در چند تیم» اخراج کرده تا تمرکز را در چندین زمینه کسب و کار بیشتر کند.


ویجی‌لاگ پلاس: هفته سخت ایکس باکس و رفع فیلتر دیسکورد

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا