بازی

سازنده GTA Online: انتظار چنین موفقیتی را از بازی نداشتیم!

سازنده GTA Online: انتظار چنین موفقیتی را از بازی نداشتیم!

علیرغم اینکه بازی GTA 5 یک دهه پیش منتشر شد، همچنان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین بازی‌های موجود در جهان است و تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیون نسخه فروخته است.

منصفانه است که بگوییم اکثریت قریب به اتفاق این موفقیت بی‌سابقه را مدیون Grand Theft Auto Online، بخش آنلاین همیشه در حال گسترش بازی بوده که اکنون به عنوان یک تجربه مستقل نیز در دسترس قرار دارد.

جالب اینجاست که حتی راکستار هم نمی‌توانست موفقیت GTA Online را پیش‌بینی کند و این دقیقا همان چیزی است که مدیر طراحی بازی، اسکات بوچارد، به آن اذعان کرده است.

مطلب پیشنهادی:داستان ساخت The Getaway – اثری که قرار بود رقیب GTA باشد!بازی با دم شیر
داستان ساخت The Getaway – اثری که قرار بود رقیب GTA باشد!

او اخیراً در مصاحبه با GamesRadar فاش کرد که قبل از شروع ساخت جی‌تی‌ای آنلاین هرگز تصور نمی‌کردند که ده سال پس از عرضه، این بازی همچنان قوی باشد و موفقیتی که به دست آورده، بسیار فراتر از چیزی است که در آن زمان تصور می‌کردند.

زمانی که شروع به کار کردیم، گمان می‌کنم هیچ‌وقت تصور نمی‌کردیم که ۱۰ سال پس از آن همچنان به ساخت بازی ادامه دهیم. موفقیت GTA Online چیزی است که هرگز انتظارش را نداشتیم.

GTA

همانطور که انتظار دارید، به نظر نمی‌رسد Rockstar برنامه‌ای برای کاهش سرعت این موفقیت داشته باشد و برعکس برنامه‌های بزرگی برای GTA Online در نظر دارد.

می‌خواهیم مطمئن شویم که آپدیت‌های GTA Online رایگان و در دسترس همه باشد تا کل جامعه بازیکنان بتوانند آن را با هم تجربه کنند. در ابتدا جی‌تی‌ای آنلاین را عمدتاً به عنوان یک تجربه چند نفره جلو می‌بردیم، چه کوآپ و چه رقابتی، احساس می‌کردیم که باید بازیکنان را جذب کنیم و از بازی با هم در یک فضای مشترک لذت ببریم.
با گذشت زمان، متوجه شدیم که بسیاری از تجربه‌ها زمانی بهتر عمل می‌کنند که پتانسیل بیشتری برای لذت بردن از بازی در سطح فردی فراهم کنیم، سپس می‌توان تجربه اصلی را با دیگران تغییر داد و بهبود بخشید.

البته راکستار تایید کرده که در حال حاضر روی Grand Theft Auto 6 کار می‌کند، بنابراین جالب است که ببینیم این شرکت چگونه پس از انتشار بازی جدید اصلی سری بعدی، GTA Online را ادامه می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ بازی ویدیویی که پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای تبدیل شدن به اثری سینمایی دارندترکیب خوش‌طعم سینما و ویدیوگیم
۱۰ بازی ویدیویی که پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای تبدیل شدن به اثری سینمایی دارند


ویجی‌لاگ پلاس: رویداد جدید پلی استیشن و نمایش تازه رزیدنت اویل 4

کپکام به‌زودی یک رویداد با حضور ریمیک Resident Evil 4 برگزار می‌کند - lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا