بازی

خرید ساعت سیتیزن یا سیکو مساله این است!

خرید ساعت سیتیزن یا سیکو مساله این است!

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید ساعت مچی باکیفیت همیشه یک چالش است، طرفداران ساعت‌های مچی ژاپنی که به کیفیت و دوام اهمیت زیادی می‌دهند معمولا بین انتخاب ساعت سیتیزن و ساعت سیکو دچار تردید می‌شوند و نمی‌توانند انتخاب کنند شاید یکی از دلایل اصلی این تردید این است که این دو از جنبه‌های مختلفی شبیه یکدیگر هستند و کار انتخاب را دشوار می‌کند. در این مطلب سیتیزن و سیکو را بایکدیگر مقایسه می‌کنیم تا ببینیم برای شما خرید ساعت سیتیزن بهتر است یا سیکو. 

هنگام خرید ساعت مچی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از اینکه به مقایسه مستقیم این دو برند بپردازیم باید ملاک‌های اصلی خرید یک ساعت مچی را مشخص کنیم. قبل از خرید ساعت مچی باید انتظاراتی که از آن دارید را مشخص کنید. قرار است ساعت خود را در مهمانی‌ها و مراسم رسمی استفاده کنید یا برای ورزش و فعالیت‌های روزمره زندگی یک ساعت جدید نیاز دارید.

گام دوم بودجه‌ای است که برای خرید ساعت مچی در نظر می‌گیرید، دقیقا مشخص کنید تا چه سقفی قرار است هزینه کنید. در قدم بعد باید لیست قابلیت‌های ساعت که برای شما همیت دارد را تعیین کرده و به انتخاب برند دلخواه خود بپردازید.

انتخاب برند و مدل ساعت آخرین گام‌های یک خرید موفق است که معمولا بیش از هر چیز  دیگری زمان می‌برد. تنوع برندها بسیار زیاد است و در عین حال هر کدام چندین مدل دارند که گاهی بررسی تک تک آن‌ها خیلی سخت می‌شود.

تقریبا تمام مردم جهان وقتی می‌خواهند یک ساعت بادوام و زیبا با قیمت مناسب و اقتصادی خریداری کنند به یاد برندهای ژاپنی می‌افتند که در این مورد پیشگام هستند.

مساله اصلی این است که خرید ساعت سیتیزن انتخاب بهتری است یا سیکو. هر دو این برندها در بازار بسیار معروف هستند و در ایران از ساعت‌های پرطرفدار به شمار می‌آیند.

ساعت سیتیزن از کجا آمد و ویژگی‌های اصلی آن چیست؟

ردولف اشمیت سوئیسی برند ژاپنی سیتیزن را راه اندازی کرد! بله کمی عجیب به نظر می‌رسد اما موسس این برند یک فرد خارجی بوده که 100 سال پیش با راه اندازی یک لابراتوار تخصصی به کمک استفاده از فناوری‌های نوین برند سیتیزن را بر سر زبان‌ها انداخت. انرژی خورشیدی، کریستال کوارتز  و فناوری اتمی از جمله فناوری‌های نوینی بود که این برند در تولید ساعت مچی از آن‌ها استفاده کرد.  از آنجا که موسس این شرکت فردی سوئیسی بوده از استانداردهای این کشور در تولید محصولات خود استفاده زیادی کرده است و ظرافت و زیبایی در طراحی‌های ساعت‌های سیتیزن به وضوح قابل مشاهده است.

این برند پیشرفت تکنولوژی را در اهداف اصلی خود قرار داده و یکی از دلایل رشد سریع آن در سال‌های اخیر هم همین امر بوده است. این برند سعی کرده با به خدمت گرفتن نیروهای متخصص و کارآمد بهترین محصولات را با کمترین هزینه تولید کند تا قیمت ساعت‌های ارائه شده توسط سیتیزن به نحوی باشد که همه بتوانند از خرید آن‌ها لذت ببرند. سیتیزن قفل و بند ساعت‌های خودش راهم تولید می‌کند، این درحالی است که بسیاری برندها قطعات مختلف ساعت مچی را از شرکت‌های دیگر تهیه می‌کنند.

سیکو کار خود را چگونه آغاز کرد و محصولات برتر آن چه ویژگی‌هایی دارند؟

کینتارو هاتوری موسس برند سیکو است که در سال 1881 این برند را با هدف رقابت با برندهای سوئیسی راهی بازار کرد. ساعت سیکو (https://nikgallery.com/brand-57/g-6/seiko.html)در کنار سیتیزن و دو برند دیگر سلاطین ساعت سازی ژاپن به شمار می‌آیند که شهرت جهانی دارند. تنوع محصولات تولیدی این برند بسیار زیاد است و برای کاربردهای مختلف رسمی و ورزشی قابل استفاده است.

محصولات این برند هم در رده اقتصادی قرار می‌گیرد و به جز چند مدل لوکس سایر ساعت‌ها در رده اقتصادی هستند و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. ساعت‌های این برند چندان ارزان قیمت نیستند اما کیفیت خوبی دارند و برای سال‌ها به همان شکل روز اول کار می‌کنند.

این ساعت تمام ژاپنی موتورهای قوی‌ای دارد که قطعات آن توسط کمپانی تامین شده و در سراسر جهان خدمات پس از فروش مناسبی در اختیار کار بران قرار می‌دهد. سیکو ظرافت ساعت‌های سوئیسی را ندارد اما توانسته با تنوع محصول بخش خوبی از بازار را به دست آورد و رضایت مشتریان خود را جلب کند.

سیتیزن یا سیکو کدام بهتر است؟

اگر طرفدار ساعت‌های ژاپنی هستید باید به شما بگوییم سیتیزن و سیکو هر دو در رده ساعت‌های مچی میان قیمت قرار دارند و از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش شرایط مشابهی دارند. در واقع ملاک شما هنگام انتخاب بین این دو برند باید مدل ساعت باشد.

کیفیت کلی آن‌ها بسیار به هم نزدیک است و اگر مدل خاصی توجه شما را جلب کرد با خیال راحت می‌توانید خرید کنید. برخی معتقدند سیتیزن به دلیل نوآوری در تولید محصولات برند بهتری است اما حقیقتا نمی‌توان تفاوت خیلی مشهودی بین محصولات این دور برند مشاهده کرد.

خرید ساعت سیتیزن(https://nikgallery.com/brand-59/g-6/citizen.html) معمولا انتخاب جوان‌ترها است و در بین محصولات این برند ساعت‌هایی مشاهده می‌شود که در عین ظرافت و زیبایی دوام خیلی خوبی هم دارند. سلیقه شخصی در انتخاب ساعت مچی در بیشتر موارد حرف اول را می‌زند و باید ببینید با توجه به انتظاری که از ساعت خود دارید کدامیک از محصولات موجود برای شما مناسب‌تر است.

طرفداران تکنولوژی معمولا سیتیزن را ترجیح می‌دهند، البته تیپ شخصیتی شما و اولویت‌هایی که برای خرید ساعت دارید در انتخابتان تاثیر بسیاری دارد. هر دو این برندها خط تولید ساعت‌های ارزان، میان‌قیمت و گران دارند که شما بسته به بودجه خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. انتخاب با شما است فقط فرصت بگذارید و با دید باز تصمیم بگیرید تا بعدا از انتخاب خود پشیمان نشوید.

برای خرید ساعت سیتیزن و سیکو می‌توانید به سایت گالری نیک سر بزنید، این فروشگاه اینترنتی به صورت تخصصی  انواع ساعت مچی و اکسسوری را عرضه می‌کند و به شما این فرصت را می‌دهد که محصولات مختلف برندها را از نظر قیمت و امکانات مقایسه کنید و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. این فروشگاه محدودیت ارسال محصول ندارد و شما در سراسر کشور می‌توانید ساعت باکیفیت دلخواه خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده و در منزل، محل کار یا هرجای دیگر که می‌خواهید تحویل بگیرید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا