بازی

معامله اکتیویژن و ایکس باکس با تحقیقات عمیقی در بریتانیا و اروپا مواجه است

معامله اکتیویژن و ایکس باکس با تحقیقات عمیقی در بریتانیا و اروپا مواجه است

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت با تحقیقاتی گسترده و طولانی در رابطه با خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد در بریتانیا و اروپا مواجه است.

هفته گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اعلام کرد که تحقیقات آن در مورد ادغام ۶۸.۷ میلیارد دلاری ممکن است به دلیل نگرانی‌های ضد انحصار، به مرحله دوم گسترش یابد.

این نهاد اعلام کرد که نگران تاثیر این معامله بر توانایی پلی استیشن برای رقابت در بازار است، زیرا معامله باعث می‌شود مایکروسافت مالکیت سری Call of Duty را به دست آورد.

مطلب پیشنهادی:دکمه Share اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟چه دکمه خوبی هستی!
دکمه Share اکس‌باکس چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

طبق گزارش فایننشال تایمز، انتظار می‌رود CMA رسما تحقیقات ضد انحصار خود را این هفته گسترش دهد، زیرا مایکروسافت تصمیم گرفت در این مرحله هیچ راه‌حلی بابت نگرانی‌های نهاد ارائه ندهد.

در مرحله دوم تحقیقات CMA، هیئت مستقلی منصوب خواهد شد تا معامله را با جزئیات بیشتر بررسی کند و ارزیابی کند که آیا احتمال کاهش قابل توجه رقابت وجود دارد یا خیر.

به گفته FT، نهادهای نظارتی و سایر افراد درگیر در این معامله همچنین انتظار دارند که پس از تشکیل رسمی پرونده مایکروسافت در بروکسل، تحقیقات طولانی اتحادیه اروپا به زودی انجام شود. یکی از منابع در بروکسل که با این معامله آشنا است به نشریه گفت:

این یک معامله بزرگ و دشوار است. به همین‌خاطر نیاز به بررسی گسترده دارد.

در اوایل ماه سپتامبر، مایکروسافت توضیحاتی در مورد برنامه‌های خود برای آینده Call of Duty در صورتی که این خرید تکمیل شود، ارائه داد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌ باکس در بیانیه‌ای به The Verge گفت که مایکروسافت متعهد شده این مجموعه را برای «چند سال دیگر» پس از پایان قرارداد بازاریابی فعلی سونی با اکتیویژن، روی پلی‌ استیشن در دسترس قرار دهد.

اکتیویژن

جیم رایان، مدیرعامل سونی که ظاهرا به دنبال دسترسی به بازی‌های آتی Call of Duty با شرایط برابر و همیشگی است، پیشنهاد مایکروسافت برای نگه داشتن این سری در کنسول‌های پلی‌ استیشن را «در بسیاری از سطوح ناکافی» خواند.

انتظار می‌رود که قرارداد فعلی کال آو دیوتی بین سونی و اکتیویژن، بازی‌های Modern Warfare 2 و Warzone 2 و یک بازی جدید از استودیو Treyarch را پوشش دهد که ممکن است تا سال ۲۰۲۴ عرضه نشود.

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟


وقتی شخصیت‌های محبوبمون ترسناک میشن

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا