بازی

فیلم سینمایی Duke Nukem ساخته می‌شود

فیلم سینمایی Duke Nukem ساخته می‌شود

طبق گزارشات، Duke Nukem جدیدترین فرنچایز ویدیو گیمی است که قرار است به یک فیلم سینمایی تبدیل شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کمپانی لجندری (Dune, Godzilla) حقوق ساخت فیلم Duke Nukem را از گیرباکس به دست آورده است. بدین ترتیب، لجندری اقتباس سینمایی این بازی‌ها را خواهد ساخت. همچنین خالقین سریال Cobra Kai یعنی جاش هیلد، جان هورویتز و هیدن شلوسبرگ، و در کنار آن‌ها ژان ژولین بارونه (تهیه‌کننده فیلم Assassin’s Creed) تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی:زنان به یاد ماندنی سینمای ایرانزنان سرزمین سینمای من
زنان به یاد ماندنی سینمای ایران

سری Duke Nukem ابتدا کار خود را در سال ۱۹۹۱ با یک بازی پلتفرمر با همین نام شروع کرد، که دو سال بعد هم نسخه دوم آن ساخته شد. اما امروزه «دوک نوکم» بیشتر با Duke Nukem 3D شناخته می‌شود؛ یک بازی شوتر اول شخص که در زمان انتشارش با دستاوردهای فنی خود یک بازی انقلابی محسوب می‌شد. خود شخص دوک نوکم هم با آن بازی به شهرت زیادی رسید؛ شخصیتی با صداپیشگی جان سینت جان که تیپ و قیافه‌اش نمادین است و متلک‌ها و اشاراتش به فرهنگ عام بی‌پایان.

نسخه بعدی این فرنچایز Duke Nukem Forever بود که با گذراندن یک فرایند توسعه ۱۵ ساله و بسیار سخت، نهایتا توسط گیرباکس در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند. از آن موقع تاکنون، دوک نوکم از طریق ریمسترهای نسخه 3D زنده مانده است و بازی جدید دیگری از این مجموعه نداشتیم.

لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که ایده ساخت فیلم سینمایی دوک نوکم مطرح شده است. بیش از چهار سال پیش، خود شرکت گیرباکس با همکاری Paramount به دنبال ساخت فیلمی بر اساس این بازی‌ها، با نقش‌آفرینی جان سینا در نقش دوک بود. اما این پروژه نهایتا به جایی نرسید.

گیرباکس هم‌اکنون در حال ساخت فیلم Borderlands است؛ فیلمی به کارگردانی ایلای راث که بازیگران مشهوری همچون کیت بلنشت، کوین هارت، جک بلک و جیمی لی کرتیس در آن ایفای نقش می‌کنند. انتظار می‌رود که این فیلم طی ادامه ۲۰۲۲ راهی سینما شود.

مطلب پیشنهادی:چگونه نتفلیکس با استراتژی محتوا صنعت سینما را دگرگون کرد؟وقتی یک سرویس استریم سلیقه مخاطب سینما را تغییر می‌دهد
چگونه نتفلیکس با استراتژی محتوا صنعت سینما را دگرگون کرد؟


ویجی‌لاگ پلاس: معرفی بازسازی رزیدنت اویل 4 و اسپایدرمن برای پی سی

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا