رمز ارز

آزادسازی ۵۰۰ میلیون XRP در بازار توسط ریپل! ریزش قیمت تشدید می‌شود؟

آزادسازی ۵۰۰ میلیون XRP در بازار توسط ریپل! ریزش قیمت تشدید می‌شود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت ریپل (Ripple) که بر روی پرداخت‌های بین‌المللی تمرکز دارد، با آزادسازی ۵۰۰ میلیون XRP از حساب امانی (escrow) خود، نگرانی‌هایی را در مورد قیمت این ارز دیجیتال ایجاد کرده است.

این اقدام شرکت در شرایطی صورت گرفته که قیمت XRP در حال حاضر با کاهش مواجه است و سرمایه‌گذاران با دقت بیشتری تحرکات آن را زیر نظر دارند.

بر اساس گزارش پلتفرم ردیابی Whale Alert، این آزادسازی بخشی از استراتژی معمول ریپل است که طی آن، ماهانه ۱ میلیارد XRP از حساب امانی آزاد می‌شود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این ۱ میلیارد XRP اغلب در دو یا سه تراکنش توزیع می‌گردد و از این رو، انتظار می‌رود تراکنش‌های بیشتری نیز به زودی انجام شوند. آزادسازی دوره‌ای XRP از حساب امانی می‌تواند منجر به افزایش عرضه و در نتیجه، کاهش قیمت این ارز دیجیتال شود.

در طرف مقابل، هدف اصلی ریپل از این استراتژی، حفظ نقدینگی بازار و تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی است. با وجود نگرانی‌ها در مورد تاثیرات کوتاه‌مدت این اقدام بر قیمت، بخش عمده‌ XRPهای آزادشده مجددا به حساب امانی بازگردانده می‌شود.

این اقدام با توجه به موانع نظارتی و دعوی حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، ثبات بلندمدت اکوسیستم ریپل را تضمین می‌کند.

علاوه بر این‌ها، انتقال ۳۰.۶ میلیون XRP به ارزش ۱۵.۱۱ میلیون دلار توسط یک نهنگ ناشناس به صرافی بیت‌استمپ نیز بر نگرانی‌ها در مورد کاهش بیشتر قیمت این رمزارز افزوده است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت ریپل با ثبت افت روزانه ۳.۸ درصدی به ۰.۴۸ دلار رسیده، در حالی که حجم معاملات آن با افزایش ۶۰ درصدی به ۱.۶۲ میلیارد دلار رسیده است.

گفتنی است، بالاترین و پایین‌ترین قیمت این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، به ترتیب ۰.۵۱ دلار و ۰.۴۸ دلار ثبت شده که نشان‌دهنده بی‌ثباتی در بازار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا