عمومی

فروشگاه آمازون در یک فصل ۱۴۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد

فروشگاه آمازون در یک فصل ۱۴۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد

به گزارش CNBC، آمازون درآمد و سود سهام بهتر از حد‌ انتظار را برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ گزارش داد که ناشی از رشد تبلیغات و رایانش ابری است. در واکنش به انتشار گزارش مالی، ارزش سهام شرکت رشد کرد.

سود هر سهم آمازون در فصل اخیر به ۹۸ سنت رسید که بیشتر از عددِ پیش‌بینی‌شده‌ی ۸۳ سنت بود. غول آمریکایی درآمد ۱۴۳٫۳ میلیارد دلار به دست آورد؛ درحالی‌که درآمد پیش‌بینی‌شده ۱۴۲٫۵ میلیارد دلار بود.

خدمات وب آمازون ۲۵ میلیارد دلار و بخش تبلیغات ۱۱٫۸ میلیارد دلار درآمد ثبت کردند. سود عملیاتی بیش از ۲۰۰ درصد در این دوره افزایش یافت و به ۱۵٫۳ میلیارد دلار رسید و سود خالص ۱۰٫۴ میلیارد دلار بود که سه برابر بیشتر از سال قبل است.

آمازون انتظار دارد در سه‌ماهه‌ی دوم، با سرعتی بیشتر، سودآوری خود را افزایش دهد. این شرکت اعلام کرد سود عملیاتی ۱۰ تا ۱۴ میلیارد دلار خواهد بود که نسبت به ۷٫۷ میلیارد دلار در سال گذشته، بیشتر است.

درآمد کسب‌و‌کار Amazon Web Services (خدمات وب آمازون) در سه‌ماهه‌ی اول با ۱۷ درصد رشد به ۲۵ میلیارد دلار رسید که بالاتر از پیش‌بینی وال استریت بود. رشد AWS در یک سال اخیر کند شده است؛ زیرا کسب‌وکارها، هزینه‌های ابری خود را کاهش داده‌اند.

رشد درآمد آمازون تا‌حدی به‌خاطر کاهش هزینه‌ها، تغییرات در عملیات اجرایی و تثبیت هزینه‌های ابری بوده. اندی جسی، مدیرعامل، هزینه‌های شرکت را منظم‌تر کرده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا