عمومی

شرط ایلان ماسک برای دورکاری کارکنان تسلا: حداقل ۴۰ ساعت کار حضوری در هفته

براساس گزارش The Telegraph، ایلان ماسک از کارکنان تسلا خواسته است دورکاری را کنار بگذارند. براساس متن ایمیل جدید ایلان ماسک،‌ کارکنان تسلا از‌این‌پس باید هر هفته حداقل ۴۰ ساعت در دفاتر کاری شرکت حضور یابند و درصورت پایبندنبودن به این قانون، اخراج می‌شوند. ایلان ماسک می‌گوید: «این کمتر از آن‌ چیزی است که از کارگران کارخانه‌ها درخواست می‌کنیم.» به‌گفته‌ی ایلان ماسک هر فردی که به دورکاری علاقه دارد، پس از حداقل ۴۰ ساعت کار حضوری در هر هفته، می‌تواند در خانه نیز کار کند.

ماسک در ایمیلش خطاب به کارکنان Tesla می‌نویسد اگر برخی از کارمندان به‌دلیل شرایطی خاص نتوانند به این خواسته عمل کنند، او شخصاً وضعیت آنان را بررسی می‌کند. به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک در ایمیل جدیدش یکی از کارکنان را مستقیماً خطاب قرار داده است. او به فردی اشاره می‌کند که مسئول منابع انسانی کارخانه‌ی شهر فرمانت است؛ اما دفتر کارش در ایالت دیگری قرار دارد.

ایلان ماسک در واکنش به افشای ایمیل جدیدش، می‌گوید افرادی که معتقدند کار حضوری به مفهومی منسوخ تبدیل شده، بهتر است وانمود کنند که مشغول کار در جای دیگری هستند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک اپل را به‌خاطر تعویق سیاست بازگشت به محیط کار به‌تمسخر گرفت
  • توئیت جنجالی ایلان ماسک مبنی‌بر تبدیل مقر توئیتر به آسایشگاه بی‌خانمان‌ها

ایلان ماسک پیش‌تر بارها نشان داده است که به دورکاری اعتقاد ندارد. در چند وقت اخیر، تسلا به‌دلیل تعطیلی‌های ناشی از افزایش آمار ابتلا به کرونا، از کارگران کارخانه‌ی خود در شانگهای خواسته در محل کار بخوابند. نخستین‌بار در تابستان سال گذشته شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مقابله با را دورکاری شروع‌ کردند و زمان زیادی نگذشته بود که کارکنان پویشی با عنوان «استعفای بزرگ» به‌پا کردند. در این پویش، شماری از کارکنان شرکت‌های فناوری پس از اجبار به بازگشت به محیط کار، تصمیم گرفتند استعفا دهند و سراغ شرکتی دیگر با شرایط کاری بهتر بروند.

در اوایل سال جاری میلادی، مطالعاتی نشان داد نیمی از ساکنان بریتانیا با رسیدن به پایان دوران دنیاگیری کرونا، به فکر تغییر شغل خود افتاده‌اند. اکنون بسیاری از شرکت‌ها سراغ روش ترکیبی رفته‌اند. در این حالت، کارکنان باید روزهای مشخصی از هفته را در محل کار حاضر شوند و روزهای دیگر در خانه کار کنند.

در هفته‌های اخیر، ارزش سهام تسلا بیش از ۱۵ درصد رشد کرده و اکنون هر سهم با قیمت ۷۵۸ دلار معامله می‌شود. ایلان ماسک هم‌اکنون در حال خرید توییتر در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار است. توییتر پس از آغاز دنیاگیری کرونا، اعلام کرد کارمندانش می‌توانند تا ابد در خانه کار کنند. ماسک در واکنشی طعنه‌آمیز گفته بود بهتر است دفاتر توییتر به آسایشگاه افراد بی‌خانمان تبدیل شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا