بازی

رابی کالترین بازیگر نقش هاگرید در فیلم‌های هری پاتر درگذشت

رابی کالترین بازیگر نقش هاگرید در فیلم‌های هری پاتر درگذشت

رابی کالترین، بازیگر محبوب اسکاتلندی شب گذشته در سن ۷۲ سالگی درگذشت. ستاره هری پاتر، جیمز باند و Cracker در بیمارستانی در نزدیکی خانه‌اش در شهر لاربرت اسکاتلند فوت کرد. این بازیگر در دو سال گذشته در وضعیت نامناسبی از نظر سلامتی قرار داشت.

کالترین به طور خاطره‌انگیزی نقش روبیوس هاگرید، شکاربان و نگهبان موجودات جنگل ممنوعه مدرسه جادوگری هاگوارتز را در مجموعه فیلم‌های هری پاتر بازی کرده بود.

او به‌عنوان یک شخصیت نیمه غول/نیمه جادوگر از محبوبیت زیادی برخوردار بود و به خاطر اجرای دلگرم‌کننده و رابطه دلنشین با هری پاتر (با بازی دنیل رادکلیف)، شهرت و تحسین جهانی به دست آورد.

مطلب پیشنهادی:۵ خط داستانی دنیای جادوگری هری پاتر که پتانسیل ساخت فیلم دارنداز فیلم‌های ورزشی تا تاریخی در دنیای هری پاتر
۵ خط داستانی دنیای جادوگری هری پاتر که پتانسیل ساخت فیلم دارند

در بریتانیا، کالترین بیشتر به خاطر نقش دکتر ادوارد «فیتز» کالترین، روانشناس پزشکی قانونی، در سریال درام جنایی Cracker، ماندگار شده بود که برای آن سه جایزه بهترین بازیگر مرد بفتا را دریافت کرد، افتخاری که تنها با یک بازیگر دیگر، مایکل گمبون، برابری می‌کند. او همچنین نامزد دریافت جایزه بفتا برای درام‌های National Treasure و Tutti Frutti شده بود.

این بازیگر همچنین بازی‌های خاطره‌انگیزی در فیلم‌هایی از جمله Nuns on the Run، مونالیزا و دوازده یار اوشن ارائه کرده بود. او در فیلم‌های GoldenEye و The World Is Not Enough جیمز باند نیز بازی کرده بود که در آن نقش والنتین دیمیتروویچ زوکوفسکی، یک مامور سابق KGB را بازی می‌کرد که به یار مامور ۰۰۷ تبدیل شد.

رابی کالترین در ۳۰ مارس ۱۹۵۰ در شهر رودرگلن اسکاتلند به نام آنتونی رابرت مک‌میلان به دنیا آمد. او نام هنری کالترین را در اوایل ۲۰ سالگی برای ادای احترام به جان کالترین، ساکسیفونیست جاز برگزید و اولین بار در تئاتر The Slab Boys ایفای نقش کرد. او همچنین در سال ۱۹۹۱ در کمدی The Pope Must Die نقش پاپ را بازی کرده بود.

هری پاتر

سریال Cracker در دهه ۱۹۹۰ موفقیت‌های زیادی را به ارمغان آورد و کالترین اولین بازی خود در هری پاتر را در سال ۲۰۰۱ در فیلم هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) انجام داد.

بر اساس گزارش‌ها، جی‌کی رولینگ کالترین را برای بازی در نقش هاگرید در صدر فهرست قرار داده بود و وقتی از او پرسیدند که دوست دارد چه کسی را در این نقش ببیند، به سرعت پاسخ داد: «رابی کالترین برای هاگرید».

او در سال ۲۰۰۶ موفق به دریافت نشان امپراتوری بریتانیا شد. از او دو فرزند به یادگار مانده است.

مطلب پیشنهادی:lastech سینما: بعد از Reunion هری پاتر و فرندز، منتظر چه دورهمی‌هایی باشیم؟ [تماشا کنید]گرگ و میش، خاطرات خون آشام و حتی شاید ارباب حلقه‌ها؟
lastech سینما: بعد از Reunion هری پاتر و فرندز، منتظر چه دورهمی‌هایی باشیم؟ [تماشا کنید]


بهترین فیلم‌ های زامبی که مو به تنتان سیخ می‌کند

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا