تکنولوژی

ایلان ماسک: شاید بتوانیم فروش ربات‌های آپتیموس را در سال 2025 آغاز کنیم

ایلان ماسک: شاید بتوانیم فروش ربات‌های آپتیموس را در سال 2025 آغاز کنیم

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که ممکن است فروش ربات انسان‌نمای آپتیموس را در سال 2025 آغاز کند. او قصد دارد تا پایان سال 2024 این ربات را در کارخانه خود به‌کار گیرد. ماسک همچنین گفته است که ربات‌های آپتیموس تسلا می‌توانند به باارزش‌ترین دارایی این شرکت تبدیل شوند.

براساس گزارش اینسایدر، ایلان ماسک در تماسی با سرمایه‌گذاران تسلا درباره ربات‌های آپتیموس این شرکت صحبت کرد. ماسک گفته است که تا قبل از پایان سال 2024، از این ربات‌ها در تعداد محدود در کارخانه تسلا استفاده خواهد شد. او همچنین گفت: «فکر می‌کنم که شاید بتوانیم این [ربات] را تا پایان سال آینده [میلادی] در خارج از تسلا بفروشیم.»

ایلان ماسک: شاید بتوانیم فروش ربات‌های آپتیموس را در سال 2025 آغاز کنیم

فروش ربات‌های آپتیموس تسلا

چند ماه پیش، تسلا از نسل دوم ربات آپتیموس رونمایی کرد که می‌تواند کارهای تکراری و طاقت‌فرسا را به‌جای انسان انجام دهد. نمونه اولیه جدید این ربات، پیشرفت‌های زیادی را در مقایسه با نسخه‌های قبلی نشان داد و به این پروژه اعتبار بیشتری بخشید.

تسلا معتقد بود که با استفاده از هوش مصنوعی در برنامه اتومبیل‌های خودران و تخصص خود در باتری‌ها و موتورهای الکتریکی، می‌تواند در زمینه رباتیک نیز موفق باشد. این شرکت استدلال کرده است که وسایل نقلیه‌اش درحال‌حاضر نوعی ربات‌ هستند که چرخ دارند. اکنون، فقط باید آن‌ها را به شکل انسان‌نما بسازد تا بتواند در برخی از کارها – عمدتاً کارهای تکراری و خطرناک – جایگزین انسان شود.

اکنون نیز ایلان ماسک در اظهارات جدید خود گفته است که فکر نمی‌کند تسلا صرفاً یک شرکت خودروسازی باشد و ربات‌های آپتیموس می‌توانند باارزش‌ترین دارایی آن تلقی شوند. ماسک همچنین گفت که می‌توان تسلا را به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی یا رباتیک در نظر گرفت.

صحبت‌های جدید ماسک درحالی منتشر می‌شوند که تسلا با کاهش فروش دست‌وپنجه نرم می‌کند. به‌تازگی نیز این شرکت اعلام کرد که درآمد سه‌ماهه آن نسبت به مدت مشابه سال 2023 حدود 9 درصد کاهش یافته است. به‌عبارتی این عملکرد بزرگ‌ترین کاهش درآمد تسلا از سال 2012 محسوب می‌شود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا