رمز ارز

ارز دیجیتال اسلرف (Slerf) چیست؟ معرفی میم کوین سلرف

ارز دیجیتال اسلرف (Slerf) چیست؟ معرفی میم کوین سلرف

زمان مطالعه: 9 دقیقه

از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی، میم‌کوین‌های ساخته‌شده بر بستر اکوسیستم سولانا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند و نقدینگی این شبکه بلاکچینی را به میزان چشمگیری افزایش داده‌اند. پس از موفقیت قابل‌توجه میم‌کوین‌هایی همچون بانک (BONK) و داگ ویف هت یا سگ کلاهدار (WIF)، برخی دیگر از میم‌کوین‌های سولانا نیز توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها، ارز دیجیتال اسلرف (Slerf) است. ارز دیجیتال Slerf که یکی از بهترین عملکردها را در مارس ۲۰۲۴ داشت، علی‌رغم ورود بحث‌برانگیزش به بازار به دلیل خطای توسعه‌دهنده‌ خود، موفقیت زیادی کسب کرده است. به طوری که پس از معرفی، قیمت ارز دیجیتال سلرف در یک روز حدود ۲۵۲ درصد افزایش یافت و به جمع پنج میم‌کوین برتر شبکه سولانا صعود کرد. اما رمزارز اسلرف دقیقاً چیست و چرا در بین معامله‌گران کریپتو این‌قدر محبوب شده است؟ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با میم‌کوین محبوب این روزهای بازار بیشتر آشنا شوید.

ارز دیجیتال اسلرف چیست؟

ارز دیجیتال اسلرف یک میم (میم‌کوین) مبتنی بر شبکه سولانا است که با الهام از تنبل درختی (حیوانی بسیار تنبل و کند) طراحی شده که آب‌ریزش دهان هم دارد! به عبارتی، این میم‌کوین نماد یک زندگی آهسته و پیوسته است. هدف از طراحی ارز دیجیتال Slerf، آوردن طنز و هیجان به اکوسیستم سولانا و در عین حال، افزایش نقدینگی آن عنوان شده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

ارز دیجیتال سلرف یکی از جدیدترین میم‌کوین‌های سولانا است که علی‌رغم حضور کوتاه خود در بازار، به سرعت به جمع پنج میم‌کوین برتر این شبکه صعود کرده است. توکن SLERF ورودی جنجالی به بازار داشت. در روز راه‌اندازی، یعنی ۱۸ مارس ۲۰۲۴، توسعه‌دهنده این پروژه ادعا کرد که به طور تصادفی و ناخواسته، ۱۰ میلیون دلار از توکن اسلرف را که برای ۲۵ هزار خریدار فاز پیش‌فروش کنار گذاشته شده بود، سوزانده است. پس از پی بردن به این اشتباه، توسعه‌دهنده توکن سلرف جلسه‌ای را در X (توییتر سابق) تشکیل داد تا وضعیت را به طور شفاف توضیح دهد.رمزارز اسلرف

افشاگری و اعتراف توسعه‌دهنده رمزارز اسلرف توسط جامعه این میم‌کوین که مسئولیت‌پذیری او را دوست داشتند و ستایش کردند، مثبت تلقی شد. به دنبال این نمایش اتحاد توسط جامعه، قیمت رمزارز Slerf به شدت افزایش یافت و ارزش بازار این میم‌کوین در عرض چند ساعت به ۷۵۰ میلیون دلار رسید. بر اساس داده‌های موجود، حجم معاملات رمزارز سلرف در اولین روز معرفی به حدود ۲٫۵ میلیارد دلار رسید که از ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم (ETH) و یواس‌دی کوین (USDC) بیشتر بود.

خطای توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Slerf: یک اشتباه واقعی یا ترفندی برای بازاریابی؟

در ۱۸ مارس ۲۰۲۴، توسعه‌دهنده ناشناس ارز دیجیتال اسلرف (Slerfsol@) با انتشار توییتی اعتراف کرد که به‌ طور تصادفی، توکن‌هایی را که قرار بود برای ایردراپ و تأمین نقدینگی پروژه کنار گذاشته شوند، سوزانده‌ است. توسعه‌دهنده ارز دیجیتال Slerf به شدت مضطرب به نظر می‌رسید و از جامعه خواست تا به یافتن راه‌حلی برای این آشفتگی کمک کنند؛ چرا که مجوز ری‌مینت (ضرب مجدد) توکن‌ها هم لغو شده بود.

بلافاصله، چهره‌های شناخته‌شده در فضای کریپتو، مانند بیپل (Beeple)، هنرمند معروف حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، دیگر افراد تأثیرگذار و همچنین برخی از صرافی‌ها، حمایت خود را از پروژه ارز دیجیتال سلرف ابراز کردند. برای مثال، چندین صرافی، مانند بینگ‌ایکس (BingX)، بیت‌گت (Bitget) و اچ‌تی‌ایکس (HTX، هوبی سابق)، پیشنهاد دادند که تمام کارمزدهای معاملات توکن SLERF در پلتفر‌م‌های خود را به پروژه اسلرف اهدا کنند. ژوپیتر (Jupiter)، یک صرافی غیرمتمرکز مستقر در بلاکچین سولانا نیز اعلام کرد که قصد دارد کارمزدهای سفارش‌های لیمیت فعلی و آتی توکن اسلرف را به شرکت‌کنندگان فاز پیش‌فروش این پروژه اهدا نماید. برای اصلاح این وضعیت، تیم اسلرف همچنین با صرافی ال‌بنک (LBank)، به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی همکاری کرد.توکن اسلرف

این اقدامات به خوبی در جامعه کریپتو طنین‌انداز شد و کاربران آنها را نشانه اعتماد، مسئولیت‌پذیری و شفافیت تیم توکن سلرف تلقی کردند؛ به ویژه در فضایی که کلاهبرداری‌های راگ پول (rug pulls) و پامپ و دامپ اغلب اتفاق می‌افتند.

با این حال، برخی معتقدند که این اتفاق یک ترفند بازاریابی بوده که توسط تیم رمزارز اسلرف در تلاش برای افزایش محبوبیت این پروژه انجام شده است. همان‌طور که می‌دانید، ارزش میم‌کوین‌ها ذاتاً بر پایه حدس و گمان است و هرچه جامعه یک میم‌کوین بزرگ‌تر و قوی‌تر باشد، ارزش آن بیشتر خواهد شد.

خواه این خطا واقعی بود یا ترفندی برای ایجاد سر و صدا پیرامون پروژه، یک نقطه عطف در مسیر رمزارز Slerf محسوب می‌شود که باعث شد قیمت آن در عرض یک روز، به اوج ۱٫۳۷ دلاری (در ۱۹ مارس ۲۰۲۴) برسد.

توکنومیک ارز دیجیتال سلرف

عرضه کل رمزارز سلرف برابر با ۵۰۰ میلیون توکن SLERF در نظر گرفته شده که ۱۰۰ درصد آن به تأمین نقدینگی اختصاص یافته است.

به منظور کاهش عرضه در گردش ارز دیجیتال اسلرف، یک مکانیسم توکن‌سوزی هم در دست راه‌اندازی است. همچنین، لازم به ذکر است که توسعه‌دهندگان پروژه، از مالکیت قرارداد ارز دیجیتال Slerf انصراف داده‌اند.

توکن SLERF را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال سلرف را می‌‌توان در صرافی‌های غیرمتمرکز شبکه سولانا، از جمله ریدیوم (Raydium)، اورکا (Orca) و ژوپیتر (Jupiter) و همچنین، صرافی‌های رمزارزی شناخته‌شده‌ دیگری مانند Gate.io، اچ‌تی‌ایکس، کوینکس (CoinEx)، مکسی (MEXC)، بیت‌گت (Bitget) و غیره، خرید و فروش کرد.توکن SLERF

از طرفی، همان‌طور که گفته شد، توکن اسلرف یک میم‌کوین مستقر در بلاکچین سولانا است. این بدان معنا است که تمام کیف پول‌های معتبر پشتیبانی‌کننده از سولانا، از توکن سلرف نیز پشتیبانی می‌کنند؛ از جمله: فانتوم (Phantom) و همچنین، کیف پول‌های سخت افزاری همچون لجر (Ledger).

تاریخچه قیمت توکن اسلرف

بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، رمزارز اسلرف زمانی که برای اولین بار در ۱۸ مارس ۲۰۲۴ وارد بازار آزاد شد، حدود ۰٫۸۷ دلار ارزش داشت. اگرچه به دنبال خطای توسعه‌دهنده این پروژه برای سوزاندن توکن‌ها، قیمت رمزارز Slerf در همان روز ابتدایی تا ۰٫۳۵ دلار سقوط کرد، اما در پی جلب اعتماد جامعه، قیمت این میم‌کوین یک روز پس از آن و در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴، به بالاترین سطح خود در ۱٫۳۷ دلار صعود کرد.

ارز دیجیتال سلرف
نمودار قیمت رمزارز سلرف از ابتدا تاکنون.

متأسفانه، روزهای اوج ارز دیجیتال اسلرف دوام زیادی نداشت و با وجود ثبت چند اوج محلی، قیمت این میم‌کوین به زیر ۱ دلار بازگشت. در این مسیر نزولی، پایین‌ترین قیمت تاریخی ارز دیجیتال Slerf نیز در ۱۴ آوریل ۲۰۲۴، در محدوده ۰٫۲۱ دلار به ثبت رسید.

در صفحه قیمت لحظه ای سلرف می‌توانید قیمت ارز دیجیتال اسلرف و نمودار قیمت توکن SLERF را مشاهده کنید.

از آن زمان تاکنون، قیمت ارز دیجیتال سلرف بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته و این میم‌کوین در حال حاضر (اواخر آوریل ۲۰۲۴) در محدوده ۰٫۴ دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت توکن سلرف

ارزهای دیجیتال، به ویژه میم‌کوین‌ها بسیار پرنوسان هستند و پیش‌بینی قیمت آنها در طولانی‌مدت کار دشواری است. با این حال، برخی از تحلیلگران با استفاده از داده‌های تاریخی و تحلیل تکنیکال این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، متوسط قیمت توکن SLERF را در سال ۲۰۲۴، برابر با ۰٫۷۷ دلار و در سال ۲۰۲۵، حدود ۰٫۹۲ دلار پیش‌بینی کرده‌اند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که متوسط قیمت توکن اسلرف در سال ۲۰۳۰، تا ۲٫۷۵ دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com برای آینده قیمت توکن سلرف از سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۳، به صورت خلاصه در جدول زیر آورده شده است:ارز دیجیتال Slerf

البته توجه داشته باشید که این پیش‌بینی‌های صعودی، تضمینی برای افزایش قیمت رمزارز اسلرف در آینده نیستند. از این رو، توصیه می‌شود که قبل از سرمایه‌گذاری در رمزارز Slerf یا هر ارز دیجیتال دیگری، تحقیقات لازم را انجام دهید.

آیا رمزارز اسلرف گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

همان‌طور که بارها گفته شده، ماهیت و آینده بیشتر میم‌کوین‌ها مبتنی بر حدس و گمان هستند و کاربرد واقعی ندارند. به عبارتی، ارزش این نوع ارزهای دیجیتال وابسته به تبلیغات است و در کل، عمر کوتاه‌تری در مقایسه با رمزارزهای شناخته‌شده‌ای مانند بیت کوین دارند.

بنابراین، اگرچه میم‌کوین‌هایی مانند رمزارز سلرف این پتانسیل را دارند که در صورت زمان‌بندی مناسب برای ورود و خروج از معامله، سوددهی بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشند، اما در صورت عدم آگاهی از خطرات سرمایه‌گذاری در این بازار، ممکن است منجر به ضرر سنگینی شوند.ارز دیجیتال اسلرف

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک سرمایه‌گذار در بازار ارز دیجیتال اسلرف، توانسته در عرض سه روز ۳٫۵ میلیون دلار سود به دست آورد. با این وجود، این اطلاعات نباید به عنوان یک توصیه مالی تلقی شوند. معامله در بازار کریپتو، به ویژه میم‌کوین‌ها یک کار پرریسک است و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، انجام تحقیقات لازم و کافی ضروری است.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی ارز دیجیتال Slerf پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال سلرف یک میم‌کوین در شبکه سولانا است که در کمتر از دو هفته، توانست به یکی از میم‌کوین‌های برتر این بلاکچین تبدیل شود. علی‌رغم خطای توسعه‌دهنده توکن SLERF برای سوزاندن توکن‌های اختصاص‌یافته به سرمایه‌گذاران، این پروژه موفق شد همدردی و حمایت جامعه خود را به دست آورد و این امر، نقش مهمی در رشد چشمگیر قیمت توکن اسلرف داشت. به لطف این موضوع، برخی از تحلیلگران معتقدند که توکن سلرف هنوز پتانسیل صعود دارد.

با همه این گفته‌ها، توجه به این نکته مهم است که میم‌کوین‌ها ارزش ذاتی ندارند و قیمت‌ آنها تا حد زیادی به تبلیغات صورت‌گرفته پیرامون پروژه بستگی دارد. علاوه بر این، بازار کریپتو در کل با ماهیت پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی خود شناخته می‌شود. از این رو، به معامله‌گران توصیه می‌شود که هنگام سرمایه‌گذاری در این بازار، با احتیاط عمل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا