رمز ارز

توقف فعالیت کیف‌پول‌های رمزارزی فونیکس و واسابی در آمریکا! علت چیست؟

توقف فعالیت کیف‌پول‌های رمزارزی فونیکس و واسابی در آمریکا! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کیف‌پول‌های فونیکس (Phoenix) و واسابی (Wasabi) در واکنش به سخت‌گیری‌های نظارتی اخیر در ایالات متحده، خدمات خود را در این کشور متوقف خواهند کرد.

گفتنی است، آژانس‌های نظارتی ایالات متحده اخیرا مشکلاتی را برای کیف‌پول‌های متامسک و سامورایی ایجاد کرده‌اند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

شرکت ACINQ (شرکت مادر کیف پول فونیکس) طی توییتی در ۲۶ آوریل توضیح داد:

اعلامیه‌های اخیر سازمان‌های رگولاتوری ایالات متحده در مورد اینکه آیا ارائه‌دهندگان کیف پول‌های خودحضانتی، ارائه‌دهندگان خدمات لایتنینگ یا حتی گره‌های لایتنینگ می‌توانند کسب‌وکار ارائه‌دهنده خدمات پولی در نظر گرفته شوند، تردیدهایی ایجاد کرده است.

اخیراً، رگولاتورهای سراسر جهان استدلال کرده‌اند که کیف‌پول‌های رمزارزی خودحضانتی ممکن است به تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی مانند پولشویی کمک کنند.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت کانسن‌سیس (Consensys)، شرکت مادر کیف پول متامسک، در ۱۰ آوریل اخطاریه ولز (Wells notice) را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) دریافت کرده که در آن، نسبت به اقدامات اجرایی احتمالی مربوط به محصولات متامسک سواپ (MetaMask Swaps) و متامسک استیکینگ (MetaMask Staking) هشدار داده شده بود.

همچنین در تاریخ ۲۴ آوریل گزارش شد که بنیانگذاران میکسر و کیف پول ارزهای دیجیتال سامورایی به اتهام پولشویی، توسط وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و سایر آژانس‌ها دستگیر شده‌اند.

در همین حال، رگولاتورهای اروپایی اخیراً مقررات پیشنهادی در مورد کیف پول‌های خودحضانتی را ساده‌تر کرده‌اند. در ۲۳ مارس، گزارش شد که اکثریت اعضای کمیته‌های اصلی پارلمان اروپا، محدودیت ۱۰۰۰ یورویی (۱۰۸۰ دلاری) را برای تراکنش‌های کریپتویی در کیف پول‌های خود‌حضانتی، لغو کرده‌اند.

با این حال، صرافی‌ها همچنان باید در مورد کاربرانی که حداقل ۱۰۰۰ یورو تراکنش‌ انجام می‌دهند، بررسی‌های لازم مانند تأیید هویت را انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا