بازی

دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز ترجمه فارسی

دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز ترجمه فارسی

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل نسخه کامل کتاب مکانیک سیالات شیمز ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت سرچ با فرمت پی دی اف در حجم 944 صفحه می باشد.

دانلود فایل

این کتاب از جمله منابع درس مکانیک سیالات که کاربرد زیادی در انواع رشته های مهندسی از جمله مهندسی مکانیک دارد.

مفاهیم بنیادی

بخش یک

مفاهیم سیال

یادداشت تاریخی

قبل از قرن بیستم مطالعه سیالات اساساً توسط دو گروه هیدرولیک و ریاضیدان انجام می شد.  هیدرولیک ها در امتداد خطوط تجربی کار می کردند، در حالی که ریاضیدانان بر روی خطوط تحلیلی تمرکز می کردند.  آزمایش گسترده و غالباً مبتکرانه گروه قبلی، اطلاعات بسیار ارزشمندی را برای مهندس تمرین کننده آن روز به دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز ترجمه فارسی ارمغان آورد.  با این حال، این نتایج فاقد مزایای کلی تئوری قابل اجرا بودند، این نتایج در موقعیت‌های جدید دارای ارزش محدود و محدود بودند.  در همین حال، ریاضی‌دانان، با عدم استفاده از اطلاعات تجربی، مجبور شدند مفروضاتی را چنان ساده‌سازی کنند که اغلب نتایج خود را کاملاً در تضاد با واقعیت قرار دهند.

دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز فارسی pdf

برای محققین برجسته ای مانند رینولدز، فرود، پراندتل و فون کارمان روشن شد که مطالعه سیالات باید ترکیبی از تئوری و آزمایش باشد.  چنین آغازی برای علم مکانیک سیالات بود که امروزه شناخته شده است. کتاب های روانشناسی امکانات تحقیقاتی و آزمایشی مدرن ما از ریاضیدانان، فیزیکدانان، مهندسان و تکنسین‌های ماهر استفاده می‌کند که با کار در تیم‌ها، هر دو دیدگاه را در درجات مختلف به کار خود می‌آورند.

سیالات و پیوسته

ما سیال را به عنوان ماده ای تعریف می کنیم که تا زمانی که تنش برشی وجود دارد، هرچند کوچک، باید به تغییر شکل خود ادامه دهد.  در مقابل، یک جامد زمانی که تحت یک تنش برشی قرار می گیرد، یک جابجایی مشخص (یا به طور کامل می شکند)، برای مثال، بلوک جامد نشان داده شده در سمت چپ در شکل 1.1 تغییر شکل می دهد به نحوی که به راحتی با زاویه αΔ مشخص می شود.  وقتی تحت تنش برشی قرار می گیرد.اگر این عنصری از سیال بود (همانطور که در شکل 1.1 در سمت راست نشان داده شده است)، حتی برای یک تنش برشی بی نهایت کوچک، ثابتی وجود نخواهد داشت.

افزایش دما این انسجام دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز فارسی بین مولکول ها را کاهش می دهد (آنها به طور متوسط دورتر از هم جدا می شوند) و کاهش “چسبندگی” مایع I.E. کاهش ویسکوزیته. در یک گاز، مولکول ها تحرک زیادی دارند و به طور کلی از هم جدا هستند. در مقایسه با مایع، انسجام کمی بین مولکول ها وجود دارد. با این حال، مولکول ها با برخورد با یکدیگر در طول حرکات سریع خود ارتباط برقرار می کنند. اموال ویسکوزیته حاصل از این برخورد ها است. برای نشان دادن این، دو تکه کوچک اما محدود مجاور مایع A و B را در یک زمان ساده و موازی یک گاز از نوع مورد بحث در آغاز این بخش در نظر بگیرید.

دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز

این در شکل 1.4 نشان داده شده است. همانطور که از نمودار دیده می شود، تکه های A به سرعت در حال حرکت سریعتر از پوسته B است. این به این معنی است که به طور متوسط مولکول ها در تکه ها حرکت می کنند سریعتر به سمت راست تر از مولکول های موجود بگذارید ابتدا مهاجرت را از A به B در نظر بگیریم. هنگامی که مولکول ها به B حرکت می کنند، برخی از برخورد بین مولکول ها و مولکول های B وجود خواهد داشت. از آنجا که مولکول ها به طور متوسط سریعتر در جهت X نسبت به مولکول های B هستند، تمایل به سرعت مولکول های B در جهت X وجود دارد. این به این معنی است که گرایش به پوسته  B ماکروسکوپاتیک برای سرعت بخشیدن به آن وجود خواهد داشت.

دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز فارسی

* شاید شما همچنین در سال دوم مکانیک یاد گرفته باشید که یک بردار ممکن است به عنوان دارای سه جزء اسکالر مرتبط با مرجع تعریف شود.

مکاتب

زیرنویس اول جهت نرمال به صفحه مرتبط با تنش را نشان می دهد، در حالی که زیرنویس دوم جهت مختصات تنش را نشان می دهد.  تنش های نرمال دارای یک شاخص مکرر هستند، زیرا جهت تنش و نرمال به صفحه ای که تنش روی آن اعمال می شود، خطی هستند.  سپس تنش های برشی دارای شاخص های مختلط خواهند بود.  برای مثال T مقدار تنش برشی است که بر روی صفحه ای که نرمال آن موازی با جهت  y است، در حالی که تنش خود موازی با جهت x است.  مفهوم تنش اعمال شده به جامدات برای سیالات نیز صادق است – در واقع، برای هر پیوستاری صادق است.  شما آن را یاد گرفتید

این ویژگی مکمل برش است که در دوره مقاومت مواد شما ایجاد شده است.  اگر حالت تعادل وجود نداشته باشد، آنگاه اصطلاحات اینرسی، مانند نیروی بدن، فقط به عبارت های مرتبه دوم کمک می کنند که در حد خارج می شوند.  نتایج بالا هنوز پابرجاست.  می توان آنها را دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز فارسی pdf به سه بعد برون یابی کرد که در آنها 7 Ty و 7 = T باز هم این تنش ها، همانطور که در شکل 1.15 نشان داده شده است، باید به سمت یا دور از لبه های یک متوازی الاضلاع مستطیلی کوچک در حال محو شدن باشد.  در مورد یک سیال، این واقعیت که یک متوازی الاضلاع مستطیل شکل کوچک در حال محو شدن در حال تغییر شکل است، نتیجه گیری فوق را در مورد تنش برشی در لحظه ای که عنصر یک متوازی الاضلاع مستطیل شکل است، تغییر نمی دهد.  عبارات مربوط به نرخ تغییر شکل، مانند نیروی بدنه و عبارت اینرسی، فقط سهم های مرتبه دوم را در معادله حرکت در گوشه های عنصر وارد می کنند.  بنابراین، ویژگی مکمل برشی که در استحکام مواد آموخته شده است، برای سیالات چسبناک نیز صادق است

کتاب مکانیک سیالات شیمز ترجمه فارسی

در بخش B، نکات مقدماتی در مورد میدان تنش و خواص آن بیان کرده‌ایم.  یکی از اهداف اولیه در مکانیک سیالات، ارزیابی توزیع تنش و میدان سرعت برای جریان‌های خاص خواهد بود.  از این طریق می توان نیروهای وارد بر اجسامی مانند ایرفویل ها را در جریان محاسبه کرد و سپس عملکرد احتمالی ماشین ها را تعیین کرد.  ما معمولاً برای چنین تعهداتی نیاز به استفاده از چندین قانون اساسی داریم.  با این حال، در فصل 2 ما قادر خواهیم بود، تنها با استفاده از قانون نیوتن، میدان تنش را برای یک سیال ساکن تعیین کنیم

بیان مشکل کامپیوتری

ما با یک مخزن استوانه‌ای دانلود کتاب مکانیک سیالات شیمز فارسی pdf به قطر 50 فوت (شکل Cl.3) شروع می‌کنیم که حاوی آب تا عمق 10 فوت است. در ابتدا، پیستون عمودی جامد A با قطر 20 فوت، همسطح با پایین پیستون قرار می‌گیرد.  مخزن  دومین استوانه افقی کوچکتر به مخزن بزرگ متصل می شود و حاوی پیستونی است که به فنری با نیروی فنری 600008 پوند بر فی متصل می شود.  پیستون عمودی را به آرامی به سمت بالا حرکت دهید و حرکت این پیستون و حرکت پیستون کوچکتر 82 را رسم کنید. این نتایج را در مقابل یکدیگر رسم کنید. 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا