عمومی

سامسونگ ۳۵۵ میلیارد دلار در بخش تراشه، بیوتکنولوژی و 6G سرمایه‌گذاری می‌کند

به‌گزارش Sammobile، سامسونگ اعلام کرد که در پنج سال آینده، حدود ۳۵۵ میلیارد دلار برای بخش‌های صنایع نیمه‌هادی و زیست دارویی هزینه خواهد کرد. این شرکت در فناوری‌های نسل بعدی نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا از رقبایش پیشی بگیرد.

غول فناوری کره‌ای در‌مقایسه‌با برنامه پنج‌ساله قبلی خود که ارزشش درحدود ۲۵۹ میلیارد دلار بود، ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده است. بدین‌ترتیب، از مجموع سرمایه‌گذاری ۳۵۵ میلیارد دلاری سامسونگ ۲۸۳ میلیارد دلار در کره‌جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت اعلام کرد که تمام دنیا متوجه می‌شوند که صنایع نیمه‌هادی و زیست دارویی چقدر حیاتی هستند.

بیشتر ۳۵۵ میلیارد دلار صرف طراحی و ساخت نیمه‌هادی خواهد شد

سامسونگ گفت که برای بهبود معماری تراشه‌های نیمه‌هادی و فرایند تولید و تراشه‌های حافظه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. افزون‌براین، تحقیقاتش را درزمینه‌ی مواد و فناوری‌های جدید تقویت می‌کند. غول کره‌ای پردازنده‌های اپلیکیشن و حسگرهای تصویر دوربین را بهبود خواهد بخشید و روی بهبود چیپست‌هایی کار خواهد کرد که از حافظه و راهکارهای منطقی روی همان معماری برخوردار‌‌‌ند.

  • سامسونگ برای سومین سال پیاپی عنوان شرکتی با بهترین مدیریت را در کره‌ جنوبی از آن خود کرد

پیش‌بینی می‌شود این شرکت تولید انبوه تراشه‌های سه‌نانومتری GAA را اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کند. این فرایند جدید ساخت نیمه‌هادی احتمالاً پیشرفت‌های درخورتوجهی در سرعت و فضا و بهره‌وری توان به‌همراه خواهد داشت. امیدواریم که این اقدام به Samsung Foundry کمک کند تا از رقیب اصلی خود، TSMC، در بخش تولید تراشه‌های قراردادی پیشی بگیرد.

سامسونگ ازطریق سرمایه‌گذاری فناوری‌های زیست‌دارویی را بهبود خواهد بخشید

Samsung Biologics و Samsung Bioepis نیز از بخشی از این سرمایه‌گذاری برای بهبود فناوری‌های زیست‌دارویی بهره‌مند خواهند شد. سامسونگ افزود که به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های هوش مصنوعی، 5G و 6G ادامه خواهد داد.

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند کمبود تراشه، سامسونگ با سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های نیمه‌‌هادی و ساخت و سازوکار زنجیره‌ی تأمین کامل اقداماتی انجام می‌دهد. سامسونگ اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پنج سال آینده حدود ۸۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

اعلام سرمایه‌گذاری سامسونگ پس‌از‌آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا، چند روز پیش از کارخانه‌ی تراشه‌ی Pyeongtaek شرکت Samsung Foundry در کره‌جنوبی بازدید کرد. بایدن با لی جائه یینگ، معاون سامسونگ و یون سوک یول، رئیس جمهور جدید کره‌جنوبی، نیز دیدار کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا