عمومی

فروش تسلا سایبرتراک بسیار بیشتر از خودرهای هامر بوده است

فروش تسلا سایبرتراک بسیار بیشتر از خودرهای هامر بوده است

خودرو جنجالی تسلا سایبرتراک، از زمان عرضه‌اش در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲)، با وجود مواجه‌شدن با چالش‌های تولید و از همه مهم‌تر فراخوان اخیر به خاطر ایرادی در خط تولید، توانسته تنها در چهار ماه از رقیب اصلی خود یعنی GMC Hummer EV پیشی بگیرد.

بنا بر اطلاعیه‌ی فراخوان تسلا، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک از دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) تا ۴ آوریل ۲۰۲۴ (۱۶ فروردین ۱۴۰۲)، تعداد قابل توجه ۳٬۷۸۷ دستگاه سایبرتراک تحویل داده است. این عدد از ۳٬۲۶۰ دستگاه هامر برقی فروخته شده توسط GMC در کل سال ۲۰۲۳ فراتر می‌رود.

حتی با وجود افزایش ۸۳ هزار درصدی فروش هامر برقی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۴، تنها ۱٬۶۸۸ وانت به فروش رسیدند که این مقدار باز هم به آمار سایبرتراک‌های تحویل شده نمی‌رسد.

عملکرد قوی فروش سایبرتراک با توجه به طراحی بحث‌برانگیز، گزارش‌های مربوط به مشکلات کیفی و در نهایت فراخوان اخیر به دلیل پدال گاز معیوب، قابل توجه است.

طبق فراخوان تسلا، تمامی خودروهای تولید شده بین ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۲ آبان ۱۴۰۲) تا ۴ آوریل ۲۰۲۴ دچار مشکلی در پدال گاز خود هستند که ممکن است به درآمدن روکش پدال، گیر کردن آن در حالت فشرده شده و در نتیجه افزایش خطر تصادف منجر شود.

مشکل در پدال گاز سایبرتراک، ظاهراً به استفاده از مایعی توسط کارکنان برای آسان‌تر کردن فرآیند نصب پدال بر‌می‌گردد. تسلا مشکل مورد بحث را در سایبرتراک‌های تولید شده پس از ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) حل کرده است و خودروهای آسیب‌دیده که هنوز تحویل نشده‌اند تعمیر خواهند شد. رفع ایراد تمامی وانت‌های تحویل‌شده بدون هزینه است.

با‌وجود اینکه سایبرتراک از ریویان R1T با ۳٬۵۶۲ دستگاه تحویل شده بین دسامبر ۲۰۲۳ و مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)، عملکرد بهتری داشته است؛ اما هم‌چنان به فورد F-150 لایتنینگ نمی‌رسد. فورد تنها در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی، فروش ۷٬۷۴۳ دستگاه F-150 لایتنینگ را گزارش کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا