رمز ارز

کلاهبرداران مراقب باشند: ردیاب شناسایی کلاهبرداری رمزارزی به بازار آمد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری ایالت کالیفرنیا (DFPI) یک ردیاب به نام Crypto Scam Tracker را برای کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده که با استفاده از آن، افراد می‌توانند کلاهبرداری‌های موجود در بازار کریپتو را شناسایی کنند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

این رگولاتور اظهار داشت:

همان‌طور که گزارش‌های جدیدی مبنی بر کلاهبرداری‌ در حوزه ارزهای دیجیتال ظاهر می‌شود، DFPI به‌ طور مداوم این ردیاب را به‌روزرسانی می‌کند تا فوراً به مردم هشدار دهد و از آنها محافظت کند.

این دپارتمان در ادامه توضیح داد:

این ردیاب با شناسایی کلاهبرداری‌های رمزارزی و بررسی شکایات ارائه‌شده توسط مردم و اطلاع‎رسانی آنها، به کاربران و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا تحقیقات خود را در این موارد انجام دهند و از آسیب رساندن به خود و دیگران جلوگیری کنند.

طبق گزارش‌ها، این ردیاب یک بانک اطلاعاتی است که امکان جست‌وجو بر اساس نام شرکت، نوع کلاهبرداری یا کلمات کلیدی را فراهم می‌کند. هر ساله، دپارتمان DFPI هزاران شکایت از سوی مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران دریافت می‌کند. محتوای این ردیاب بر اساس اطلاعات گزارش‌شده توسط عموم به DFPI شکل گرفته است.

یکی دیگر از موارد قابل‌توجه در این بانک اطلاعاتی، وجود یک واژه‌نامه است که هدف آن، کمک به مصرف‌کنندگان در درک بهتر کلاهبرداری‌های رایج در زمینه ارزهای دیجیتال است.

کلوتیلد هیولت، کمیسیونر DFPI اظهار داشت:

کلاهبرداران منتظر فرصت هستند که از علاقه عمومی شکل‌گرفته توسط کاربران ناآگاه به دارایی‌های رمزارزی سوءاستفاده کنند. از طریق این ردیاب جدید همراه با تلاش‌های اجرایی دقیق، DFPI متعهد است که این کلاهبرداران بی‌رحم را به کاربران معرفی و از مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران محافظت کند.

منبع

بیت کوین دات کام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا