بازی

ساده‌ترین راه برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ساده‌ترین راه برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دیجیتال مارکتینگ، هنوز هم در ایران یک بازار داغ و جذاب برای کسانی است که به دنبال کار در دنیای آنلاین می‌گردند.

 افراد زیادی هم به روش‌های مختلف سعی کردند که در این صنعت، جایی برای خودشان باز کنند اما به دلیل آموزش دست و پا شکسته‌ای که داشتند به آن قله‌ای که نشانه گرفته بودند نرسیدند.

 در فرصت واژه‌های این مقاله می‌خواهیم یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ را به گوشتان برسانیم. با ما همراه باشید.

پیش پای تجربه، لُنگ پهن کنید!

مسیر آزمون و خطا همیشه باز است ولی آیا استفاده 100 درصدی از این روش در روزگار ما کاری هوشمندانه است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر! به ویژه در دنیای دیجیتال مارکتینگ، نیازی نیست که مسیر آزمون و خطا را در تمام بخش‌ها سپری کنید. در عوض می‌توانید رو پُلی از تجربه کسانی که سال‌ها است در این زمینه فعالیت می‌کنند قدم بگذارید.

دیجیتال مارکتینگ به سرعت تغییر می‌کند، پس تجربه داشتن به چه دردی می‌خورد؟

درست است که بخش‌های زیادی از دنیای دیجیتال مارکتینگ به دلیل پیدا شدن راه‌های جدید برای چالش‌های قدیمی یا حتی پیشرفت تکنولوژی، پیوسته به‌روز می‌شوند ولی اگر شما اصول بازاریابی دیجیتال را آموخته باشید و تجربه دیگران را چاشنی آموخته‌هایتان کنید، دست برنده را خواهید داشت.

 در آن صورت، با انعطاف پذیری بیشتری می‌توانید پا به پای بخش‌های جدید قدم بگذارید و فرصتی برای جلو زدن از رقبایتان پیدا کنید.

چگونه از تجربه‌های دیجیتال مارکتینگ دیگران استفاده کنیم؟

برای این کار چندین راه وجود دارند؛ مثلا:

  • خودتان به سراغ افراد با تجربه بروید و از آنها بخواهید که تجربه‌هایشان را با شما در میان بگذارند
  • به سراغ محتواهای تولید شده توسط این افراد بروید و سعی کنید از لابه‌لای اطلاعاتی که منتشر می‌کنند، تجربه‌هایشان را استخراج کنید
  • سری به شبکه‌های اجتماعی تخصصی مثل «لینکدین» بزنید و از لابه‌لای پست‌های تجربه‌محور یا نکته‌هایی که افراد متخصص منتشر می‌کنند به آن تجربه‌ها دست پیدا کنید
  • به سراغ مجموعه‌هایی بروید که تمرکزشان را روی آموزش تجربه‌محور گذاشته‌اند

البته روشن است که سریع‌ترین، کم هزینه‌ترین – از نظر زمان، انرژی، انگیزه و حتی پول – روش، گزینه آخر یعنی استفاده از محتواها و دوره‌های تخصصی مجموعه‌هایی است که می‌خواهند دیجیتال مارکتینگ را در قالب تجربه‌هایی که آموختند به دیگران هم یاد بدهند. در این زمینه می‌توانیم «مدرسه دیجیتالینگ به آدرس (digitaling.org)» را به شما پیشنهاد دهیم.

دیجیتالینگ کجا است؟

ساده‌ترین راه برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - lastech

دیجیتالینگ، یک مدرسه آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ به صورت تجربه‌محور و پروژه‌محور است. «علیرضا ابراهیمیان» مدیر این مدرسه، بیش از هفت سال است که به صورت تخصصی در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت می‌کند.

هدف او از راه‌اندازی وبسایت مدرسه دیجیتال مارکتینگ دیجیتالینگ این بود که ترکیبی از تجربه و آموزش عملی پروژه‌محور را در اختیار علاقه‌مندان به دیجیتال مارکتینگ بگذارد.

با وجود نقشه‌راه‌ها، در دنیای دیجیتال مارکتینگ گم نمی‌شوید

نکته جالب در مورد وبسایت دیجیتالینگ، وجود نقشه‌راه‌های مختلف برای قسمت‌های گوناگون دیجیتال مارکتینگ است. به این ترتیب، شما هر بخش از دیجیتال مارکتینگ را از بخش مقدماتی آن آغاز می‌کنید و به سمت بخش‌های پیشرفته جلو می‌برید. برخی از این نقشه‌راه‌ها عبارتند از:

  • آموزش دیجیتال مارکتینگ
  • آموزش بازاریابی محتوایی
  • آموزش سئو محتوا
  • آموزش لینکدین مارکتینگ
  • آموزش بازاریابی در تلگرام
  • آموزش بازاریابی در اینستاگرام
  • آموزش سئو خارجی
  • آموزش تبلیغات آنلاین
  • آموزش ایمیل مارکتینگ
  • و …

‌بازارچه دیجیتالینگ؛ جمع ابزارها برای راحتی شما جمع است

ساده‌ترین راه برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - lastech

یکی از بخش‌های پرطرفدار در دیجیتالینگ «بازارچه دیجیتالینگ» است. در این بخش، ابزارهایی کاربردی برای دیجیتال مارکترها دور هم جمع شده‌اند تا شما بتوانید بسیار از کارهای خسته‌کننده این حوزه را با چند کلیک ساده، انجام دهید.

نمونه‌اش همین «جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ» است که بیش از ۵۰۰ ابزار مختلف را با دسته‌بندی‌های ویژه و منظم به مارکترها ارائه می‌دهد.

آیا هر کسی می‌تواند دیجیتال مارکتر شود؟

برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای به چند چیز نیاز دارید:

  • علاقه به بازاریابی دیجیتال
  • کنجکاوی برای یادگیری و آپدیت بودن همیشگی
  • تمرین مکرر پروژه‌های واقعی

بهتر است به یاد داشته باشیم که دنیای دیجیتال مارکتینگ هر روز و هر ساعت در حال تغییر است. بنابراین اگر آبتان با یادگیری همیشگی در یک جوی نمی‌رود یا حوصله سر و کله زدن با داده‌های مختلف را ندارید، از همین ابتدا راهتان را کج کرده و مسیر دیگری را برای آینده شغلی خودتان انتخاب کنید.

وگرنه، برای کسانی که از روزمرگی فراری هستند و دلشان برای کُشتی گرفتن با چیزهای جدید و بازاریابی از نوع آنلاینش غَنج می‌رود، بهترین شغلی که می‌توانند برای خودشان دست و پا کنند، متخصص شدن در یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است.

اگر این موارد را در خودتان می‌بینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با دنبال کردن یک روند آموزشی تجربه‌محور و آزاد گذاشتن کنجکاوی‌تان، مسیر ویژه خودتان را در دنیای جذاب دیجیتال مارکتینگ، باز کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا