رمز ارز

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم فروردین)

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در چند روز گذشته، بیت کوین زیر ۲۹ هزار دلار معامله شده است. جامعه تحلیلگران در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین اختلاف نظر دارند. در حالی که برخی بر این باورند که قیمت بیت کوین می‌تواند تا ۳۰ هزار دلار افزایش یابد، برخی دیگر معتقدند که یک اوج محلی ساخته شده است.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

در این میان، مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، می‌گوید که ارزهای دیجیتال، همراه با بازار سهام، نفت خام و مس، ممکن است برای حفظ جهش اخیر مشکل داشته باشند؛ زیرا سطح نقدینگی بانک‌ها همچنان پایین است.

از سوی دیگر، آنتونی اسکاراموچی، بنیان‌گذار شرکت SkyBridge Capital، در اظهارات جدید خود گفته که بازار نزولی بیت کوین ممکن است به پایان رسیده باشد، اما او اضافه کرد که این تنها یک حدس است. با این حال، اسکاراموچی تاکید کرده که بیت کوین بارها و بارها در بلندمدت از سایر کلاس‌های دارایی بهتر عمل کرده است.

در این مطلب رمزارز نیوز، می‌خواهیم به بررسی نمودار قیمتی دو رمزارز برتر بازار، یعنی بیت کوین و اتریوم در کوتاه‌مدت بپردازیم.

بیت کوین

بیت کوین در نزدیکی سطح ۲۹ هزار دلار یک الگوی مثلث متقارن تشکیل داده که نشان‌دهنده عدم اطمینان در بین گاوها و خرس‌ها در مورد حرکت بعدی است.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم فروردین)
نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷،۴۰۶ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای ۵۸ نشان می‌دهد که گاوها دارای برتری جزئی هستند. اگر قیمت از خط حمایت خود برگردد، خریداران تلاش خواهند کرد تا جفت BTC/USDT را به بالای مثلث ببرند. اگر آن‌ها موفق شوند، این جفت می‌تواند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کند. هدف الگوی مذکور، سطح ۳۱،۲۸۰ دلار است.

در مقابل، شکست و بسته شدن کندل قیمت زیر خط حمایتی، شرایط را در کوتاه‌مدت به نفع خرس‌ها تغییر می‌دهد. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به سطح شکست ۲۵،۲۵۰ دلار سقوط کند. از خریداران انتظار می‌رود که با تمام توان از این سطح محافظت کنند.

اتریوم

در تاریخ ۵ آوریل، رالی اتریوم به سمت ۱،۹۴۳ دلار رد شد که نشان می‌دهد خرس‌ها با قدرت از سطح روانی ۲ هزار دلار محافظت می‌کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی بیت کوین و اتریوم (هفته سوم فروردین)
نمودار روزانه ETH/USDT.

در مسیر نزولی، اولین حمایت در سطح ۱،۸۵۷ دلار قرار دارد. اگر این حمایت از دست برود، جفت ETH/USDT ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱،۷۹۴ دلار) سقوط کند. در صورتی که گاوها بخواهند حرکت رو به بالا را دست‌نخورده نگه دارند، باید از این سطح کلیدی دفاع کنند.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد تا سطح ۲ هزار دلار را دوباره به چالش بکشند. اگر آ‌ن‌ها بتوانند بر این مانع غلبه کنند، این جفت ممکن است تا ۲،۲۰۰ دلار صعود کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت به برداشت سود خود وسوسه شوند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به ۱،۷۴۳ دلار و پس از آن، به ۱،۶۸۰ دلار سقوط کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا