رمز ارز

هکرها این‌بار خودپردازهای بیت کوین را هدف قرار داده‌اند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک نگرانی دیگر به دنیای ارزهای دیجیتال اضافه شده و آن، این است که هکرها اکنون دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را هم برای سرقت این ارز دیجیتال هدف قرار می‌دهند.
طبق گزارش‌ها، اخیراً گروهی از هکرهای ناشناس از یک آسیب‌پذیری روز صفرم (zero-day) موجود در سرورهای خودپردازهای بیت کوین جنرال بایتس (General Bytes) برای سرقت بیت کوین از چندین مشتری سوءاستفاده کرده‌اند. هنگامی که مشتریان بیت کوین را از طریق این خودپردازها خریداری یا واریز می‌کنند، این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه می‌دهد تا وجوه را به کیف پول خود انتقال دهند.
آسیب‌پذیری روز صفرم، یک آسیب‌پذیری موجود در یک برنامه است که تا پیش از بهره‌برداری از آن، ناشناخته بوده ‌است.
جنرال بایتس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال است. در حال حاضر، این شرکت نزدیک به ۹ هزار دستگاه خودپرداز رمزارزی را در سرتاسر جهان نصب کرده و از طریق آنها، به افراد اجازه می‌دهد تا بیش از ۴۰ ارز دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنند.
طبق گزارش‌ها، این دستگاه‌های خودپرداز توسط یک سرور از راه دور کنترل می‌شوند. این سرورها مستقیماً تمام عملیات دستگاه‌ها را مدیریت می‌کنند، از جمله پردازش لحظه‌ای خرید و فروش ارزهای دیجیتال. حال، ظاهراً مهاجم هم قادر به ایجاد یک حساب مدیریت از راه دور شده و پس از آن، توانسته ‌است تنظیمات «خرید» و «فروش» را در سرورهای ATM تغییر داده و وجوه را به یک کیف پول خارجی ارسال کند.
جنرال بایتس به مشتریان خود هشدار داده تا زمانی که این شرکت، سرورها را وصله نکرده، از دستگاه‌های خودپرداز آن استفاده نکنند.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کریپتوپولیتن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا