بازی

سونی: پیشنهاد ایکس باکس برای نگه داشتن Call of Duty در پلی استیشن «ناکافی» بود

سونی: پیشنهاد ایکس باکس برای نگه داشتن Call of Duty در پلی استیشن «ناکافی» بود

جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، پیشنهاد مایکروسافت برای نگه داشتن بازی‌های سری Call of Duty بر کنسول‌های پلی‌ استیشن را «در بسیاری از سطوح ناکافی» خواند.

هفته گذشته، مایکروسافت توضیحاتی در مورد برنامه‌های خود برای آینده کال آو دیوتی در رابطه با پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد، ارائه کرد. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌ باکس در بیانیه‌ای به The Verge گفت که مایکروسافت متعهد شده این مجموعه را برای «چند سال دیگر» پس از پایان قرارداد بازاریابی فعلی سونی با اکتیویژن، روی پلی‌ استیشن نگه دارد.

مطلب پیشنهادی:۱۰ مینی‌گیم پنهان در بازی‌ها که از وجودشان خبر ندارید!هیس! بین خودمون بمونه…
۱۰ مینی‌گیم پنهان در بازی‌ها که از وجودشان خبر ندارید!

اسپنسر گفت در این دوره، بازی‌های Call of Duty که برای پلی‌ استیشن عرضه می‌شوند، دارای «تعادل ویژگی‌ها و محتوا» خواهند بود. در حالی که مدیر ایکس‌ باکس ادعا می‌کرد این پیشنهاد «خیلی فراتر از توافق‌های معمول صنعت بازی است»، جیم رایان به GamesIndustry.biz گفت که سونی از این پیشنهاد راضی نیست.

من قصد نداشتم در مورد آنچه که می‌دانم یک بحث تجاری خصوصی است نظر بدهم، اما احساس می‌کنم که باید شفاف‌سازی کنم زیرا فیل اسپنسر این موضوع را برای عموم مطرح کرده است.

مایکروسافت تنها پیشنهاد کرده که Call of Duty به مدت سه سال پس از پایان قرارداد فعلی بین اکتیویژن و سونی در پلی استیشن باقی بماند.

پس از تقریبا ۲۰ سال عرضه بازی‌های کال آو دیوتی در پلی استیشن، پیشنهاد آن‌ها در بسیاری از سطوح ناکافی بود و تاثیر آن بر گیمرهای ما را در نظر نگرفته بود. ما می‌خواهیم تضمین کنیم که گیمرهای پلی استیشن همچنان می‌توانند با بالاترین کیفیت Call of Duty را تجربه کنند و پیشنهاد مایکروسافت این اصل را تضعیف می‌کند.

گفته شده که قرارداد فعلی Call of Duty بین سونی و اکتیویژن بلیزارد شامل Modern Warfare 2 و Warzone 2 در سال جاری و یک بازی جدید از استودیو Treyarch است که احتمالا تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار نمی‌شود.

قرارداد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد در حال حاضر توسط نهادهای نظارتی که نگران مسائل ضد انحصار بالقوه در دوره افزایش ادغام‌ها در صنعت بازی هستند، مورد بررسی قرار گرفته است.

هفته گذشته، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) گفت تحقیقاتش در مورد این ادغام ممکن است به دلیل نگرانی‌های برجسته، به ویژه تأثیری که این معامله می‌تواند بر توانایی سونی برای رقابت داشته باشد، گسترش یابد.

پلی استیشن در حال حاضر سهم بیشتری از بازار بازی‌های کنسول‌ها نسبت به ایکس باکس دارد، اما CMA معتقد است که Call of Duty به اندازه کافی بزرگ و مهم است که از دست دادن دسترسی به آن (یا از دست دادن دسترسی در شرایط رقابتی) می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر درآمد سونی و کاربران آن داشته باشد.

این تاثیر به‌ ویژه در زمان عرضه نسل بعدی کنسول‌ها احساس می‌شود، زمانی که گیمرها تصمیمات جدیدی در مورد خرید کنسول می‌گیرند. CMA بر این باور است که ادغام می‌تواند به طور قابل توجهی نزدیک‌ترین رقیب مایکروسافت را تضعیف کند و به ضرر رقابت کلی در بازی‌های کنسولی باشد.

CMA اعلام کرد که مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تا امروز، ۸ سپتامبر فرصت دارند که پیشنهادات خود را برای رفع نگرانی‌ها ارائه کنند و اگر پیشنهادات مناسب دریافت نشد، معامله برای بررسی بیشتر ارجاع خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray


ویجی‌لاگ پلاسمعرفی اسسینز کرید جدید و نمایش گاد آف وار رگناروک

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا