رمز ارز

ایلان ماسک در مورد نابودی تمدن به دست هوش مصنوعی هشدار داد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک درباره پتانسیل هوش مصنوعی برای از بین بردن تمدن‌ها هشدار داد.
ماسک در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای نابودی تمدن‌ها گفت:

هرکسی که فکر می‌کند این خطر صفر درصد است، احمق است.

با اینکه غول‌های فناوری در سرتاسر جهان به دنبال توسعه یک هوش مصنوعی مولد برای کمک به انسان در زندگی روزمره هستند، برخی باور دارند که خطر سرکش شدن این فناوری نوپا بسیار زیاد است. به همین دلیل، مالک توییتر و تسلا، ایلان ماسک، پتانسیل هوش مصنوعی برای نابودی تمدن را به مردم یادآوری کرده‌ است.
به گزارش رمزارز نیوز در تاریخ ۱۵ مارس، برنامه ماسک برای ایجاد یک استارتاپ جدید هوش مصنوعی بعد از آنکه گزارش شد که یک تیم از محققان و مهندسان هوش مصنوعی را گرد هم آورده است، معرفی شد. با این حال، ماسک هنوز هم پتانسیل خطرناک هوش مصنوعی را در صورتی که به دست افراد نادرستی بیفتد یا با نیت بد توسعه یابد، برجسته می‌کند.
در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی FOX ، ماسک گفته است که هوش مصنوعی می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ حتی خطرناک‌تر از طراحی نادرست هواپیما یا تعمیر و نگهداری آن. او تأکید کرد که باید به این پتانسیل خطرناک هوش مصنوعی توجه بیشتری داشته باشیم؛ هر چند که احتمال وقوع آن بسیار کم باشد.
از سوی دیگر، برخی کارآفرینان فناوری مانند بیل گیتس، به هوش مصنوعی و تأثیرات مثبتی که می‌تواند برای بشریت داشته باشد، خوش‌بینانه نگریسته‌اند. همچنین در تاریخ ۱۳ آوریل، آمازون به عنوان آخرین غول فناوری به رالی خلق خدمات هوش‌مصنوعی پیوست. سرویس Amazon Braket به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های هوش مصنوعی مولد خود را طراحی و اجرا کرده و آن‌ها را تنظیم کنند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا