رمز ارز

ابهامات تازه در مورد غیرمتمرکز بودن اتریوم!

زمان مطالعه: دقیقه

داده‌های جدید نشان می‌دهند، آن دسته از برنامه‌های دیفای که بر بستر سرویس‌های ابری متمرکز اجرا می‌شوند، ممکن است اتریوم را آسیب‌پذیر کنند. به گزارش پلتفرم تحلیلی مساری (Messari)، اکثر ۴،۶۵۳ گره (node) فعال اتریوم در دست ارائه‌دهندگان متمرکز خدمات وب هستند که یک نقطه ضعف بزرگ برای اتریوم به شمار می‌رود.
طبق گزارش‌ها، سه ارائه‌دهنده اصلی خدمات ابری، ۶۹ درصد از گره‌های میزبانی‌شده در شبکه اصلی اتریوم را تشکیل می‌دهند که بیش از ۵۰ درصد آن را خدمات وب آمازون (AWS)، بیش از ۱۵ درصد را هتزنر (Hetzner) و ۴٫۱ درصد باقی‌مانده را سرویس او وی اچ (OVH) میزبانی می‌کنند. علاوه بر این، داده‌های پلتفرم Ethernodes نشان می‌دهند که اوراکل (Oracle)، علی‌بابا و گوگل نیز به ترتیب ۴٫۱ درصد، ۳٫۹ درصد و ۳٫۵ درصد از خدمات میزبانی وب در اتریوم را ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، بر اساس داده‌های موجود، گره‌های اتریوم از نظر جغرافیایی بیشتر در ایالات متحده (۴۶٫۴ درصد) و آلمان (۱۳٫۴ درصد) متمرکز هستند که تقریباً ۶۰ درصد از کل گره‌های اتریوم توزیع‌شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. به این ترتیب، مداخله دولت یکی از این دو کشور می‌تواند به شدت بر غیرمتمرکز بودن اتریوم تأثیر بگذارد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا