بازی

مایکروسافت پیشنهاد ده ساله برای نگه داشتن Call of Duty‌ روی پلی استیشن را تایید کرد

مایکروسافت پیشنهاد ده ساله برای نگه داشتن Call of Duty‌ روی پلی استیشن را تایید کرد

حدود دو هفته پیش بود متوجه شدیم مایکروسافت یک پیشنهاد ده ساله برای نگه داشتن Call of Duty‌ روی پلتفرم پلی استیشن ارائه کرده است. حال برد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت، شخصا وجود این پیشنهاد را تایید کرده و گفته پلتفرم‌هایی که تاکنون کال آو دیوتی برایشان عرضه می‌شد، قطعا در ادامه مسیر نیز از آن بی‌بهره نخواهند بود.

مطلب پیشنهادی:تیم lastech: بازی‌هایی که از حافظه پاکشون می‌کنیم تا دوباره تجربه‌شون کنیماز شدو آو د کلوسوس تا واکینگ دد
تیم lastech: بازی‌هایی که از حافظه پاکشون می‌کنیم تا دوباره تجربه‌شون کنیم

اسمیت سونی را «پر سر و صداترین مخالف» قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد خواند و آن را با شرکتی مثل بلاک‌باستر مقایسه کرد. بلاک‌باستر یک شرکت بزرگ آمریکایی بود که فیلم‌ها را به صورت دی‌وی‌دی منتشر می‌کرد و با ظهور سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس، کارش به ورشکستگی کشیده شد.

ما به همین دلیل یک قرارداد ده ساله پیشنهاد دادیم تا هر عنوان جدید Call of Duty‌ همزمان با پلتفرم ایکس باکس، برای پلی استیشن نیز در دسترس قرار بگیرد. ما نسبت به چنین تعهدی روی دیگر پلتفرم‌ها نیز آغوش بازی داریم و قانون‌گذاران در بریتانیا، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز می‌توانند آن را به شکل قانونی پیگیری کنند.

Call of Duty

مدیرعامل مایکروسافت همچنین در صحبت‌های خود اظهار داشت شکایت FTC از مایکروسافت برای جلوگیری از نهایی شدن قرارداد با اکتیویژن بلیزارد «یک اشتباه بزرگ» است. اسمیت با اشاره به سرویس گیم پس گفت:

خرید اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت را قادر می‌سازد از طریق نوآوری که به نفع مصرف‌کنندگان است، با دیگر شرکت‌ها رقابت کند. مایکروسافت می‌خواهد گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار دهد تا آن‌ها بتوانند با خرید اشتراک یک سرویس ابری، به واسطه یک قیمت معقول روی چندین پلتفرم مختلف به بازی‌های مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

در حال حاضر قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به‌خاطر قوانین کشورهای مختلف و همچنین تحقیق و تفحص قانون‌گذاران همچنان روی هوا مانده و سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پس از موفقیت چشم‌گیر Call of Duty‌: Modern Warefare 2، به خوبی می‌توان درک کرد چرا سونی نمی‌خواهد تحت هیچ شرایطی سری کال آو دیوتی را از دست بدهد. از سوی دیگر، درآمدی که این فرانچایز از طریق فروش روی پلی استیشن به‌دست می‌آورد سرسام‌آور است و حذف آن از این پلتفرم توسط مایکروسافت منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


بازی‌هایی که سیاست رو به ما یاد دادن

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا