رمز ارز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سیزده سال پیش، در ۲۳ آوریل ۲۰۱۱، ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس و مرموز بیت کوین، آخرین دستورالعمل‌های خود را در مورد این اکوسیستم ارائه کرد و برای همیشه ناپدید شد.

این لحظه تاریخی که تنها چهار ماه پس از آخرین بیانیه عمومی ناکاموتو در دسامبر ۲۰۱۰ رخ داد، نقطه‌ای مهم در مسیر بیت کوین بود.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

ناکاموتو در آخرین ایمیل‌های خود که توسط مایک هرن، توسعه‌دهنده سابق بیت‌کوین کور، فاش شد، می‌گوید:

چند چیز دیگر در ذهنم بود (مثل همیشه)… من به سراغ چیزهای دیگری رفته‌ام. جای آن (بیت کوین) پیش گاوین و بقیه خوب است.

گمانه‌زنی‌ها در مورد انگیزه ناکاموتو برای عقب‌نشینی از پروژه زیاد است. برخی از دیدگاه‌ها، به پذیرش بیت کوین برای کمک‌ مالی به ویکی‌لیکس (یک وب‌سایت مشهور در افشای اسناد محرمانه)، اشاره دارند.

برخی دیگر نیز به فشارهای خارجی اشاره می‌کنند، مانند گزارش‌‌های منتشرشده مبنی بر تحقیقات سیا در مورد گاوین آندرسن، یک چهره کلیدی در جامعه کریپتو.

صرف نظر از دلایل ناکاموتو برای خداحافظی از دنیای کریپتو، شهرت و محبوبیت بیت کوین پس از آن به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافت و توجه علاقه‌مندان به حوزه فناوری و سرمایه‌گذاران سراسر جهان را به خود جلب کرد.

قیمت این ارز دیجیتال سر به فلک کشید و با تبدیل شدن به یک دارایی ۱٫۳ تریلیون دلاری، پارادایم جدیدی در امور مالی دیجیتال ایجاد کرد.satoshi-nakamoto-delivered-final-words-on-bitcoin-13-years-ago-today

در همین حال و علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای از بین بردن نقاب خالق ناشناس بیت کوین، هویت ناکاموتو همچنان در هاله‌ای از رمز و راز قرار دارد.

اینکه آیا ناکاموتو سرانجام از سایه‌ها خارج شده و خود را به دنیا نشان خواهد داد یا خیر، یکی از جذاب‌ترین اسرار دنیای کریپتو است.

حتما بخوانید :

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا