موبایل

موتورولا Edge 50 Ultra را با آخرین تراشه هوش مصنوعی Qualcomm معرفی کرد

موتورولا Edge 50 Ultra را با آخرین تراشه هوش مصنوعی Qualcomm معرفی کرد

پس از معرفی موتورولا اج 50 پرو در هند در اوایل این ماه، موتورولا از سری کامل اج 50 رونمایی کرد. این رونمایی شامل موتورولا اج 50 اولترا، موتورولا اج 50 پرو میان‌رده و موتورولا اج 50 فیوژن است. جدیدترین گوشی‌های هوشمند این شرکت به زودی در چند بازار جهانی از جمله بخش‌هایی از اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه عرضه می‌شوند.

به گزارش lastech، افشای اطلاعات در مورد Edge 50 Ultra در چند هفته گذشته تشدید شد و موتورولا جمعه گذشته از اعلام رسمی آن انتقاد کرد. در آن زمان، موتورولا تایید کرد که Edge 50 Ultra از شارژ  125 وات  TurboPower پشتیبانی می‌کند. اکنون می‌دانیم که این گوشی پرچمدار از شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دارد. اینها دقیقاً همان مشخصات Edge 50 Pro  هستند.

 این گوشی دارای یک POLED 6.7 اینچی با وضوح بالاتر نسبت به مدل قبلی و همچنین پلتفرم موبایل Snapdragon 8s Gen 3 کوالکام برای قدرت پردازش است. این پردازنده نیم پله پایین‌تر از پلتفرم اسنپدراگون 8 نسل 3 است که در پرچمداران سامسونگ و وان پلاس می‌بینیم، اما همچنان دارای گنجایش قابل توجه است و تا 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه را ارائه می‌دهد.

موتورولا Edge 50 Ultra را به یک سیستم دوربین سه‌گانه مجهز کرده است که توسط یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی برجسته شده است. همچنین یک لنز تله‌فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی دارد. در جلو نیز یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی دیگر خواهید دید.

Edge 50 Pro  موتورولا همان گوشی هئشمندی است که در 3 آوریل در هند معرفی شد. این گوشی یک میان رده قوی است اما با کمی اغماض همراه است! هنوز یک سیستم دوربین سه گانه در Edge 50 Pro وجود دارد، اما سنسورهای تله فوتو و فوق عریض کوچکتر از آنهایی هستند که در Edge 50 Ultra یافت می‌شوند.

 

موتورولا Edge 50 Ultra را با آخرین تراشه هوش مصنوعی Qualcomm معرفی کرد

این گوشی از پلتفرم موبایل Snapdragon 7 Gen 3 استفاده می‌کند. با این حال، دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی pOLED با کیفیت با پشتیبانی از نرخ تجدید 144 هرتز است.

گزینه اقتصادی در این مجموعه موتورولا اج 50 فیوژن است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز است اما وضوح کمتری نسبت به سایر گوشی‌های سری 50 دارد. در حالی که موتورولا در بیانیه مطبوعاتی خود تراشه‌ Edge 50 Fusion را فاش نکرده است، ممکن است این پردازنده Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1 باشد. این گوشی دارای یک سیستم دوربین دوگانه با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی است.

همه گوشی‌ها با  Moto AI که مجموعه جدید ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موتورولا است، عرضه می‌شوند. این شرکت می‌گوید این قابلیت شامل قالب‌سازی مولد، جستجو و ناوبری مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های دوربین است. این گوشی‌ها از ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند  Magic Editor، Magic Eraser  و Photo Unblur در هفته‌های آینده پشتیبانی خواهند کرد.

موتورولا Edge 50 Ultra با قیمت 999 یورو، Edge 50 Pro  با قیمت 699 یورو و Edge 50 Fusion با قیمت 399 یورو به فروش خواهند رسید. هر سه گوشی در بازارهای منتخب اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه در دسترس خواهند بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا