موبایل

هفت درصد از کل آیفون در هند تولید می‌شود

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل با توسعه همکاری با شرکت هایی نظیر فاکسکان تکنولوژی و پگاترون، اکنون هفت درصد از کل آیفون را در هند تولید می کند. این جهش قابل توجهی برای هند است که در سال ۲۰۲۱، سهم حدود یک درصدی از تولید آیفون های جهان داشت. با تنش ها میان واشنگتن و پکن، اپل در حال کاوش راه هایی برای کاهش وابستگی به چین است. شرکای دیرینه این شرکت آمریکایی که عمده آیفون های جهان را در کارخانه های چین می سازند، طی یک سال گذشته با روند سریعی، به خطوط تولید در هند اضافه کردند.

به گزارش lastech از ایسنا، ارزشمندترین شرکت جهان سال گذشته با آشوب در مجتمع آیفون سیتی فاکسکان در شهر ژنگژوی چین مواجه شد که این شرکت را مجبور کرد برآورد تولید آیفون را کاهش دهد. همزمان، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، مشوق هایی برای تقویت تولید داخلی عرضه کرده است.

از مجموع تولید، اپل آیفون به ارزش پنج میلیارد دلار را در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۳ صادر کرد که حدود چهار برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود اپل احتمالا آیفون بعدی را همزمان با چین، در هند هم تولید خواهد کرد. اگر این طور باشد، نخستین بار خواهد بود که تولید آیفون همزمان در دو کشور آغاز می‌شود و اگر طرح های توسعه تولید شرکت های قراردادی ادامه پیدا کند، اپل می تواند یک چهارم از کل آیفون های جهان را تا سال ۲۰۲۵ در هند تولید کند.

حتی پیش از آشوب سال گذشته در آیفون سیتی، اپل به ضرورت متنوع کردن زنجیره تامین خود پی برده بود و لابی موفقی برای مشوق ها در هند انجام داد و شرکت‌های فاکسکان، ویسترون و پگاترون را به افزایش تولید بومی واداشته بود. این سه شرکت که به اتفاق حدود ۶۰ هزار کارگر را در هند استخدام کرده اند، مدلهای قدیمی از آیفون ۱۱ تا جدیدترین مدل های آیفون ۱۴ را در این کشور تولید می کند.

درنتیجه، اپل در قلب برنامه های بلندپروازانه هند برای تبدیل شدن به هاب بزرگ تولید و مکان جایگزین چین، جای گرفته است. مهاجرت تولید آیفون، پیروزی اقتصادی برای هند است که می‌تواند در برنامه ریزی آینده برندهای آمریکایی دیگر نیز تاثیر داشته باشد. برای اپل خود این کشور به منزله پتانسیل، رشد آینده است.

اپل نخستین فروشگاههای خرده فروشی خود را هفته آینده در هند افتتاح خواهد کرد. یکی از این شعبه ها در هاب مالی بمبئی و دیگری در دهلی نو پایتخت هند خواهد بود. تیم کوک، مدیر عامل اپل، قرار است برای افتتاح این دو فروشگاه شخصا به هند سفر کند که منعکس کننده اهمیت رو به رشد این بازار است.

اپل در راستای تلاش خود برای توسعه تولید در هند و ساخت کارخانه های بزرگ، تلاش کرده است در قوانین کار هند تغییراتی صورت دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی اپل است قصد دارد حدود ۷۰۰ میلیون دلار در کارخانه ای در یک ایالت جنوبی هند سرمایه‌گذاری کند تا قطعات گوشی و احتمالا آیفون را تولید کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا