بازی

انیمیشن های دهه ۹۰ میلادی که برای مخاطب مدرن بازسازی خواهند شد

انیمیشن های دهه ۹۰ میلادی که برای مخاطب مدرن بازسازی خواهند شد

دهه ۹۰ میلادی، دهه پیشرفت و نوآوری باورنکردنی بود. دورانی بود که توسط اینترنت تعریف شد، نینتندو ۶۴ جایگزین سوپر نینتندو شد و فیلم‌ها، انیمیشن و مجموعه‌های تلویزیونی جدید انقلابی به پا کردند. در این دوره بچه‌ها خودشان را برای تماشای برنامه‌های کارتونی متعددی آماده می‌کردند مثل اقتباس‌های تازه‌ای از بتمن، لونی تونز، و حتی جیمز باند! با عنوان جیمز باند جونیور. دیگر هیچ صبح روز تعطیلی بدون یک صبحانه دلپذیر و چند ساعت کارتون به درد نمی‌خورد.

در همین حال، موفقیت بی‌رقیب The Simpsons تضمین کرد که ژانر جدیدی از انیمیشن بزرگسالان در حال شکل‌گیری است. سریال‌هایی مانند King of the Hill، South Park، و Space Ghost Coast to Coast به اصلی‌ترین انیمیشن‌های آن دوران تبدیل شدند.

خوشبختانه، تب و تاب دهه ۹۰ میلادی همچنان پویا و زنده است زیرا ظاهراً هر هفته اعلام می‌شود که انیمیشن قدیمی دیگری قرار است بازسازی شود. در اینجا نگاهی داریم به برخی از برترین آثار انیمیشن دهه ۹۰ میلادی که به زودی باز خواهند گشت.

The Powerpuff Girls

انیمیشن

بلاسمز، بابلز و باترکاپ دوباره وارد عمل خواهند شد! The Powerpuff Girls که در ابتدا از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ پخش می‌شد، ماجراجویی‌های سه خواهر ابرقهرمان را دنبال می‌کند، در حالی که آن‌ها با ابرشرورها و مصائب روزمره دوران کودکی دست و پنجه نرم می‌کنند. The Powerpuff Girls که برای اولین بار در Cartoon Network و با ۷۸ قسمت پخش شد، دو جایزه امی و جوایز دیگری در طول سالیان پخشش به دست آورد.

بازسازی سریال با شخصیت‌های محبوب یک چیز است و بازسازی شخصیت، جذابیت و حال و هوای کلی نسخه اصلی یک چیز دیگر است. اگرچه سریال شاهد بازسازی‌های دیگری بوده است، اما این بار این نسخه به طرفداران دلیلی برای هیجان‌ زده بودن می‌دهد چرا که توسط خالق اصلی انیمیشن The Powerpuff Girls کریگ مک‌کراکن، هدایت می‌شود.

این یک خبر فوق العاده برای این سریال است. احیای ویژگی‌های ظریفی که نسخه اصلی را به چنین موفقیت شگفت‌انگیزی رسانده‌، برای یک بازسازی دشوار خواهد بود. مشارکت مستقیم مک کراکن تضمین می‌کند که این بازسازی خوب از آب در خواهد آمد. این بازسازی مجدد قرار است دنیای بابلز، بلاسم و باترکاپ را گسترش دهد و در عین حال جنبه‌هایی را که سریال را به یک موفقیت تبدیل کرده بود را نگه دارند. با بازگشت مک کراکن به عنوان مدیر اصلی، طرفداران امید زیادی دارند که این اثر بر خلاف بسیاری از ریبوت‌ها که با شکست مواجه می‌شوند، بتواند مخاطبان را راضی کند و دیگر خبری از ناامید شدن نباشد.

Daria

انیمیشن

در دهه ۱۹۹۰ ، حرف‌های نیش دار و کنایه‌ها پرطرفدار بودند و هیچ چهره‌ای بهتر از داریا، دانش آموز دبیرستانی با شوخ طبعی آتشین و توانایی شدید در طعنه زدن، حال و هوای آن دوره را به تصویر نمی‌کشید. انیمیشن داریا نقش‌های مکمل بینظیری داشت و از پرداختن و مانور دادن روی مسائل مهم ترسی نداشت. موضوعاتی مانند فمینیسم، طبقه اجتماعی-اقتصادی و حتی نژادپرستی، موضوعات داستانی عجیبی در این انیمیشن نبودند. مشکلات شخصیت‌ها کمک کرد تا انیمیشن داریا برای نوجوانان قابل درک باشد و آن‌ها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. اکنون به نظر می‌رسد که این سریال همراه با مخاطبان خود بزرگ شده است.

این سریال جدید که بیشتر یک اسپین آف است تا بازسازی مستقیم، جودی نام دارد و شخصیت مکمل معروف داریا، جودی لاندون را به تصویر می‌کشد. اگرچه جودی قرار بود اول یک سریال باشد، اما این اثر به عنوان یک فیلم انیمیشن ساخته خواهد شد. این پروژه توسط MTV Entertainment Studios تهیه شده است. اینکه این فیلم در کدام پلتفرم یا شبکه در داخل سیستم پارامونت برای اولین بار پخش خواهد شد هنوز مشخص نیست.

Darkwing Duck

در دهه ۹۰ میلادی در کشورهای آمریکایی، هیچ بعد از ظهری بدون تماشای کارتون Darkwing Duck کامل نبود. پدر سخت کوش در روز و جنگجو در شب، دریک مالارد اردکی است که بین دو دنیا گرفتار شده است. به عنوان اردک دارک وینگ، او یک ماسک و شنل برمی‌دارد و در کنار همکار قابل اعتماد خود، لانچ‌پد مک‌کواک، در شهر افراد شرور را شکست می‌دهد. Darkwing Duck که در سه فصل و در مجموع ۹۱ قسمت پخش شد، به بچه‌های دهه ۹۰ میلادی ترکیبی از بازیگوشی کارتون‌های معمولی دیزنی و لحن تاریک و غم‌انگیز سریال Batman: The Animated Series را ارائه داد.

در سال ۲۰۲۰، ورایتی گزارش داد که بارسازی مجدد Darkwing Duck برای دیزنی پلاس در حال توسعه است و ایوان گلدبرگ، ست روگن، جیمز ویور و الکس مک‌آتی از پوینت گری پیکچرز به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی این مجموعه قرار دارند.

King of the Hill

King of the Hill یکی از آن مجموعه‌هایی است که نیازی به معرفی ندارد. انیمیشن King of the Hill که شامل ۱۲ فصل و ۲۵۹ قسمت بود، تماشاگران را با جذابیت و طنز بی‌نظیرش عمیقاً سرگرم می‌کند. این سریال در سال ۱۹۹۷ به نمایش درآمد، به این معنی که انیمیشن King of the Hill در حال ایجاد اپیزودهای جدید در کنار برخی از رویدادهای بسیار بزرگ در تاریخ آمریکا بود. خالق این اثر، مایک جاج، سوالات و انتقادات واقعی و مهمی را به سمت خانواده هیل پرتاب می‌کرد که هیچ کس در جامعه آن زمان تمایلی به شنیدن آنها نداشت.

به طرز ناامیدکننده‌ای، مذاکرات با فاکس برای احیای King of the Hill در شبکه خانگی آن به نتیجه نرسید. خوشبختانه، مایک جاج و شریکش گرگ دنیلز اخیراً شرکت انیمیشن سازی خود را به نام Bandera تشکیل دادند. به نظر می‌رسد هنک هیل و سایر اعضای خانواده‌ تگزاسی‌اش در آینده نزدیک به شبکه یا سرویس پخش دیگری نقل مکان کنند. به طور مشابه، ریبوت اخیر از انیمیشن Beavis and Butt-Head پس از اینکه در ابتدا برای Comedy Central ساخته شد، به دست Paramount+ افتاد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا