تکنولوژی

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

مایکروسافت با همکاری متا، یک هدست واقعیت مجازی کوئست با الهام از ایکس‌ باکس می‌سازد. مایکروسافت و متا جزئیات کاملی را درباره این هدست واقعیت مجازی منتشر نکردند، اما به‌نظر می‌رسد که این هدست درواقع همان متا کوئست 3 یا یک نسخه جدید باشد که در نسخه محدود (Limited-edition) و همراه با یک کنترلر ایکس باکس عرضه می‌شود.

براساس اعلام متا، مایکروسافت با این شرکت برای ایجاد یک نسخه محدود متا کوئست، با الهام از ایکس باکس، همکاری می‌کند. درواقع این بخشی از برنامه‌های متا است که سیستم‌عامل هدست‌های VR کوئست خود را در اختیار سازندگان سخت‌افزار شخص ثالث قرار می‌دهد. ایسوس و لنوو نیز درحال ساخت هدست‌های اختصاصی هستند که سیستم‌عامل متا Horizon OS را اجرا می‌کنند؛ اما در همکاری با مایکروسافت، به‌نظر می‌رسد که این هدست صرفاً یک هدست نسخه محدود باشد.

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

همکاری مایکروسافت و متا؛ هدست VR ایکس باکس

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، در یک پست اینستاگرامی گفته است نسخه‌ای از هدستی که امروز مورد آزمایش قرار می‌گیرد با کنترلرهای ایکس باکس و گیم‌پس عرضه می‌شود؛ بنابراین کاربران می‌توانند بلافاصله در هر کجا که هستند در یک صفحه‌نمایش بزرگ بازی کنند.

مایکروسافت ظاهراً سال‌هاست قصد دارد برای کنسول خود هدست واقعیت مجازی بسازد. براساس یک سند فاش‌شده در سال 2012 که جزئیات برنامه‌های ایکس باکس وان را نشان می‌داد، مایکروسافت قصد داشت در پروژه‌ای، عینک Kinect را روانه بازار کند. با وجود آنکه مایکروسافت ایکس باکس وان را عرضه کرد، اما هیچ‌وقت این عینک معرفی نشد.

مایکروسافت پس از چند شکست در ساخت هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی، سرانجام به‌سمت همکاری نزدیک‌تر با متا رفت. دارندگان کوئست اکنون می‌توانند از برنامه‌های مختلف مایکروسافت مانند Word ،Excel و PowerPoint در هدست خود استفاده کنند. همچنین مایکروسافت و متا برای آوردن سرویس Xbox Cloud Gaming به هدست‌های VR، در سال 2023 همکاری داشتند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا