رمز ارز

رکود تورمی در کمین اقتصاد جهان! مصادره بیت کوین توسط دولت‌ها ممکن است؟

رکود تورمی در کمین اقتصاد جهان! مصادره بیت کوین توسط دولت‌ها ممکن است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر داده‌های آنچین، نگرانی‌هایی را درباره سرنوشت سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین در صورت وقوع رکود جهانی، به‌ویژه در ایالات متحده، مطرح کرده است.

او با اشاره به رویدادهای تاریخی مانند مصادره طلا توسط دولت آمریکا در دوران رکود بزرگ در سال ۱۹۳۰، این احتمال را مطرح کرده که دولت‌ها در شرایط بحرانی اقتصادی، ممکن است اقدام به ضبط ارزهای دیجیتال از شهروندان کنند.

به گفته وو، امنیت سرمایه‌گذاران در چنین شرایطی، به نحوه نگهداری دارایی‌های دیجیتال بستگی دارد. در حال حاضر، حدود ۸۷ درصد از بیت کوین در کیف پول‌های خودحضانتی نگهداری می‌شود که به افراد کنترل کامل بر دارایی‌هایشان را می‌دهد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

از سوی دیگر، تقریبا ۱۲ درصد از بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس، کراکن و کوین‌بیس نگهداری می‌شود. در این حالت، سرمایه‌گذاران مالکیت مستقیم بیت کوین را در اختیار ندارند، بلکه صرفا حق مالکیت آن را بر روی پلتفرم صرافی دارند.

نگهداری بیت کوین در صرافی‌ها، ریسک مصادره توسط دولت را افزایش می‌دهد؛ چرا که در این حالت، کلیدهای خصوصی در اختیار صرافی قرار دارد.

با توجه به این موضوع، سرمایه‌گذاران خرد که عمدتا از صرافی‌ها برای نگهداری بیت کوین استفاده می‌کنند، در صورت وقوع سناریوی مصادره، با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد.

از سوی دیگر، تحلیل دقیق توزیع بیت کوین نشان می‌دهد که همچنان بخش قابل‌توجهی، یعنی بیش از ۶۵ درصد از این ارز دیجیتال در اختیار سرمایه‌گذاران خرد (با موجودی کمتر از ۰.۱ بیت کوین) قرار دارد. این موضوع، نگرانی‌های مطرح‌شده توسط ویلی وو را پیچیده‌تر می‌کند.

افزایش تورم و کاهش تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده، از جمله عواملی هستند که احتمال رکود تورمی را تقویت می‌کنند. با توجه به این شرایط، تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در خصوص نرخ بهره، بسیار مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا