تکنولوژی

مشخصات آیفون SE 4 فاش شد؛ نمایشگر OLED بزرگ‌تر و قابلیت‌های هوش مصنوعی عکاسی

مشخصات آیفون SE 4 فاش شد؛ نمایشگر OLED بزرگ‌تر و قابلیت‌های هوش مصنوعی عکاسی

اپل در دو سال گذشته هیچ نسخه جدیدی از گوشی آیفون SE خود عرضه نکرده است و سومین نسخه آن در سال 2022 وارد بازار شد. به همین دلیل درحال‌حاضر شایعات بسیار زیادی درباره نسل بعدی آیفون SE وجود دارد. در برخی گزارش‌ها گفته‌ شده است که این گوشی در سال 2025 معرفی خواهد شد. حالا در یک گزارش جدید، مشخصات کامل آیفون SE 4 فاش شده است.

مشخصات احتمالی آیفون SE 4

براساس این اطلاعات که توسط یکی از منابع صنعت فناوری به‌ نام Nguyen Phi Hung در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شده است، آیفون SE 4 حدود 166 گرم وزن خواهد داشت و ابعاد آن 148.5 در 71.2 در 7.8 میلی‌متر خواهد بود؛ یعنی تقریباً به‌اندازه آیفون 15 و آیفون SE 3. در ادامه این گزارش ادعا‌ شده که آیفون SE 4 شبیه به آیفون 13، دارای روزنه مخصوص Face ID است.

پنل پشتی نسل بعدی آیفون SE نیز ظاهراً شبیه به آیفون XR خواهد بود که سال 2018 عرضه شد. بااین‌حال، می‌توان انتظار داشت که این دستگاه فقط یک دوربین با برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشد.

مشخصات آیفون SE 4 فاش شد؛ نمایشگر OLED بزرگ‌تر و قابلیت‌های هوش مصنوعی عکاسی

درباره قابلیت‌های عکاسی این دستگاه نیز ادعا‌ شده است که آیفون SE 4 از حالت شب (Night Mode) پشتیبانی نخواهد کرد، اما دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی و ویژگی‌هایی مانند پردازش تصویر عصبی Deep Fusion، حالت سینمایی 1080p، حالت پرتره و Smart HDR خواهد بود. بااین‌حساب، باید دید حالت سینمایی روی این موبایل که تنها یک دوربین دارد چگونه عمل خواهد کرد، زیرا این ویژگی حداقل به دو دوربین نیاز دارد.

علاوه‌براین، آیفون SE بعدی احتمالاً دارای نمایشگر 6.1 اینچی 60 هرتزی OLED خواهد بود و از آلیاژ آلومینیوم 7000 با پنل جلو و پشتی شیشه‌ای ساخته خواهد شد. درباره سایر مشخصات این گوشی، نسل بعدی آیفون SE احتمالاً از سنسور سونی IMX503 بهره خواهد برد و به چیپ A16 Bionic اپل مجهز می‌شود.

درنهایت، ادعا‌ شده است که آیفون SE 4 دارای یک باتری 3279 میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژ سیمی 20 وات و شارژ بی‌سیم 12 وات خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های احتمالی آن نیز به 6 گیگابایت رم، فضای ذخیره‌سازی 128 یا 512 گیگابایتی و پورت USB-C 2.0 اشاره شده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا