بازی

لجر نانو ایکس یا لجر نانو اس پلاس

لجر نانو ایکس یا لجر نانو اس پلاس

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با توجه به دیجیتالی بودن رمزارزها، حفظ امنیت آن‌ها، اولویت بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال است. ذخیره آفلاین ارزهای دیجیتالی، یک روش عالی برای محافظت از دارایی دیجیتالی است. چرا که دیگر شرایط هک و سرقت مجازی برای هکرها وجود ندارد.

کمپانی فرانسوی لجر، از موفق‌ترین برندهای طراحی و تولید کیف پول سخت افزاری است که توانسته محصولات با کیفیت و پرفروشی در این زمینه به بازار عرضه کند و رضایت درصد قابل توجهی از کاربران را کسب کند.

لجر نانو اس، اولین ولت این برند بود که توانست موفقیت بزرگی برای آن به دست آورد. اما با گذشت زمان و پیشرفت بلاک چین، نیاز به به‌روز رسانی و همگام شدن با تغییرات موجب شد که نانو اس در نسخه جدید ارتقا یافته به نام لجر نانو اس پلاس، بازتولید شود.

نانو اس پلاس با تکیه بر نام نانو اس و اضافه شدن ویژگی‌های جدید و کاربردی، به بازار معرفی شد تا کاربران بتوانند از ولت سخت افزاری خود در طیف وسیع‌تری از کاربردهای رمزارز استفاده کنند.

لجر نانو ایکس پس از لجر نانو اس طراحی و تولید شد که این محصول نیز توانست در فضای رقابتی ولت‌های سخت افزاری، پیشتاز باشد. لجر با عرضه نانو ایکس توانست به همگان ثابت کند که می‌تواند موفقیت‌هایش را تکرار کند و به عنوان برندی پیشرو شناخته شود.

قابلیت‌های متمایز و کارآمد نانو ایکس آن را به ولت سخت افزاری محبوبی برای بسیاری از کاربران بدل کرده است.

لجر نانو ایکس یا لجر نانو اس پلاس - lastech

در ادامه قصد داریم این دو محصول پرفروش و محبوب لجر را مقایسه کنیم تا به شما برای انتخابی متناسب با نیاز خود کمک کنیم.

شباهت‌های نانواس پلاس و نانو ایکس

از نظر فیزیکی هر دو ولت به شکل یک فلش مموری و کاملا مشابه ساخته شده‌اند. یک صفحه نمایش و دو دکمه روی ولت‌ها وجود دارد که دکمه‌های نانو اس پلاس بالای صفحه نمایش قرار دارند و دکمه‌های بزرگ‌تر و گرد نانو ایکس در کنار صفحه نمایش تعبیه شده‌اند.

جنس بدنه ولت‌ها از ترکیب پلاستیک و استیل ضد زنگ است، با این تفاوت که روکش نانو اس پلاس مات و روکش نانو ایکس براق می‌باشد.

صفحه نمایش در هر دو ولت 128 × 64 پیکسل و OLED هستند و کابل اتصال این دو ولت نوع USB-C می‎باشد.

از نظر امنیتی ولت‌های نانو اس پلاس و نانو ایکس، با استفاده از تراشه‌های فوق امنیتی نظامی طراحی شده‌اند و امنیت اطلاعات شخصی و حساب رمزارزی کاربر را در بالاترین سطح حفظ می‌کنند. تنظیم پین کد 4 تا 8 رقمی و تولید عبارت بازیابی یا seed phrase از موارد امنیتی این ولت‌ها است که هر کدام در ارتقای امنیت ولت نقش مهمی دارند.

پین کد برای تایید فیزیکی تراکنش از طریق دستگاه و همچنین عدم امکان دسترسی به اطلاعات در صورت به سرقت رفتن ولت تعبیه شده است و عبارت بازیابی نیز برای ریکاوری حساب کاربری در صورت گم شدن، خراب شدن و یا دزدیده شدن ولت ایجاد شده است.

لجر به پشتیبانی از حجم عظیمی از کوین و توکن معروف است. ولت‌های لجر از بیش از 5500 کوین و توکن پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند سبد سرمایه متنوعی برای کاربر ایجاد کند. این تعداد شامل معروف‌ترین کوین‌ها مثل بیت کوین، اتریوم، تتر و غیره و توکن‌های کمتر شناخته شده می‌شود.

برای مدیریت رمزارزها و به طور کلی حساب کاربری، باید ولت را به برنامه ledger live متصل کرد تا به راحتی کارهای مربوط به انتقال رمزارز، افزودن یا حذف کردن کوین و توکن، ذخیره nft و سایر موارد را انجام داد.

تفاوت‌های نانواس پلاس و نانو ایکس

از نظر وزن نانو اس پلاس 16 گرم و نانو ایکس 34 گرم وزن دارند که هر دو به راحتی قابل حمل هستند.

لجر نانو ایکس یا لجر نانو اس پلاس - lastech

مزیت و تمایز بسیار مهم این دو ولت، مربوط به باتری است. نانو ایکس از باتری 100 میلی آمپر برخوردار است که می‌تواند تا 8 ساعت روشن بماند و برای انجام تراکنش و سایر موارد مورد استفاده قرار بگیرد. نانو اس پلاس از باتری برخوردار نیست و برای روشن کردن و استفاده باید آن را از طریق کابل به یک منبع برق یعنی رایانه یا موبایل متصل کرد. عدم وجود باتری در نانو اس پلاس، موجب محدودیت استفاده از آن شده است.

نانو ایکس قابلیت سازگاری و اتصال با ویندوز 8+، مک 10+، اندروید 9+ و ios 10+ را دارد. نانو اس پلاس نیز این قابلیت اتصال را دارد، با این تفاوت که برای سیستم عامل ios در دسترس نیست و امکان استفاده از نانو اس پلاس در این سیستم عامل وجود ندارد.

ویژگی کاملا کارآمد و کاربردی نانو ایکس، قابلیت اتصال بلوتوث آن است که در هر زمان بدون نیاز به کابل می‌توان آن را به موبایل یا رایانه متصل کرد و تراکنش مورد نظر را انجام داد. بلوتوث نانو ایکس رمزنگاری شده می‌باشد و اطلاعات شخصی کاربر را در معرض خطر قرار نمی‌دهد. این قابلیت در نانو اس پلاس وجود ندارد.

حافظه نانو اس پلاس 1.5 مگابایت و حافظه نانو ایکس 2 مگابایت می‌باشد. با این حال هر دو ولت توانایی ذخیره حدود 100 اپلیکیشن را دارند.

با توجه به مزیت‌های نانو ایکس از جمله باتری و امکان اتصال بلوتوث، قیمت آن تفاوت قابل توجهی نسبت به نانو ایکس دارد. لجر نانو ایکس با قیمت 136 یورو و نانو اس پلاس با قیمت 69 یورو به فروش می‌رسند.

سخن پایانی

کمپانی لجر همواره تلاش کرده است تا محصولی کاربردی به فعالان بازار ارز دیجیتال ارائه کند و نیازها و توقعات آن‌ها از یک ولت سخت افزاری را برآورده کند. در پی این تلاش‌ها دو ولت نانو اس پلاس و نانو ایکس طراحی و تولید شده‌اند که سعی کردیم با مقایسه ویژگی‌های آن‌ها، یک راهنمایی جامع ارائه کنیم تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا