رمز ارز

سرمایه قفل‌شده در دارایی‌های توکنیزه‌شده دنیای واقعی به رکورد جدیدی رسید!

سرمایه قفل‌شده در دارایی‌های توکنیزه‌شده دنیای واقعی به رکورد جدیدی رسید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پروتکل‌های توکنیزه‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) به بالاترین رقم خود رسیده است.

بر اساس گزارش اخیر مساری (Messari)، این رقم در تاریخ ۲۶ آوریل به ۸ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده‌ افزایش تقریبا ۶۰ درصدی نسبت به ماه فوریه است.tokenized-real-world-assets-milestone

ادغام موفق فناوری بلاکچین با سیستم مالی و اقبال عمومی به سمت توکنیزه‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی، ناشی از تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر بدهی و با بازده بالا است.

نکته‌ قابل توجه این است که این آمار، استیبل‌کوین‌های با پشتوانه ارز فیات را شامل نمی‌شود، بلکه طیف وسیعی از دارایی‌ها مانند کالاها، اوراق بهادار و املاک و مستغلات را در بر می‌گیرد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در این میان، پلتفرم‌های متمرکز بر املاک و مستغلات نیز شاهد رشد قابل توجهی در بخش TVL و تعداد کاربران فعال بوده‌اند. برای مثال، کشور السالوادور با عرضه‌ اولیه توکن برای تأمین مالی پروژه‌ ساخت یک هتل جدید، گام‌های مهمی در این زمینه برداشته است.

این پروژه با هدف جذب سرمایه به میزان ۶.۲۵ میلیون دلار از طریق توکن‌های HILSV با مزایایی نظیر کوپن ۱۰ درصدی و اقامت رایگان در هتل اجرا می‌شود.

رهبران این صنعت، همچون مدیرعامل تتر (Tether)، بر اهمیت و مزایای توکنیزه‌سازی دارایی‌های دنیای واقعی برای سرمایه‌گذاران و عرضه‌کنندگان تاکید کرده‌اند. این مزایا شامل امکان سرمایه‌گذاری برای افراد فاقد دسترسی قبلی و تامین مالی برای عرضه‌کنندگان با دسترسی محدود به سرمایه است.

در این میان، اوراق قرضه و خزانه‌داری توکنیزه‌شده‌ آمریکا نیز رونق گرفته‌اند و در حال حاضر، TVL آنها ۱.۲۹ میلیارد دلار است. این رقم، بیانگر افزایش ۸۰ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۴ است.

این رشد عمدتا توسط نهادهایی مانند سکیوریتیز (Securitize) و اوندو (Ondo) هدایت می‌شود. علاوه بر این، صندوق نقدینگی دیجیتال نهادی (BUIDL) مبتنی بر اتریوم متعلق به بلک‌راک، اخیرا به بزرگترین صندوق خزانه‌داری توکنیزه‌شده در جهان تبدیل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا