بازی

رتبه بندی بهترین سریال های Transformers: نبرد ربات‌ها

رتبه بندی بهترین سریال های Transformers: نبرد ربات‌ها

تعداد کمی از برنامه‌های تلویزیونی به مدت چهل سال با موفقیت پخش می‌شوند و در حالی که فرنچایز Transformers در طول این مدت یک مجموعه ثابت را اجرا نکرده است، همه آنها به طور کلی حول محور شخصیت‌های اصلی و ایده Decepticonها (دسپتیکان) یا Predaconهای (پریدکان) شیطانی می‌چرخد که تلاش می‌کنند Autobotها (آتوبات) یا Maximalها (ماکسیمال) قهرمان را شکست بدهند. این کاراکترها ممکن است توانایی‌ها، قدرت‌ها و قد و قامت‌های متفاوت داشته باشند، اما آنها به طور کلی به دنبال این هستند که برای سیاره خود، به نام Cybertron، انرژی کسب کنند.

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، با گذشت سال‌ها و بازپخش‌های گوناگون، قطعاً برخی از مجموعه‌های Transformers موفق بودند و برخی دیگر شکست خوردند. این فرنچایز پرکار حتی کانال ۲۴ ساعته خود را در تلویزیون پلوتو راه اندازی کرده است.

۱۸. Transformers: Zone

Zone که قرار بود مجموعه Transformers دیگری باشد، تنها یک قسمت طول کشید و فقط در ژاپن منتشر شد. این مجموعه قرار بود داستان ویکتوری را دنبال کند. قرار بود داستان اینطور باشد که ۹ ژنرال بزرگ و خطرناک توسط امپراتور تاریکی احیا شوند تا اتوبات‌ها را برای همیشه نابود کنند، اما دای اطلس، یک قهرمان جدید، از میان آن‌ها برمی‌خیزد و تبدیل به نوری در تاریکی می‌شود. می‌توانید این قسمت را در یوتیوب ببینید!

۱۷. Transformers: Rescue Bots

درست مانند سازندگان آب نبات و نوشابه که در سنین پایین قند را درون گلوی مصرف کنندگان می‌ریزند تا آنها را به خود معتاد کنند، هاسبرو نیز از این راه پیروی کرد و ربات‌های نجات (Rescue Bots) را ایجاد کرد. این مجموعه به مدت چهار فصل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ پخش شد و در مقایسه با سایر آثار موجود در این فهرست، مخاطبان جوان‌تری را هدف قرار داد. این اثر موفق شد مخاطبان کم سن و سال‌تری را با ربات‌های ترانسفورمرز آشنا کند و در چندین موقعیت از رهبرشان، آپتیموس پرایم نام برد. پس گمانم دارند سعی می‌کنند بچه‌ها را برای ریبوتی دیگری آماده کنند، نه؟

۱۶. Transformers: Robots in Disguise (۲۰۰۱)

فرنچایز Transformers آنقدر طولانی شده است که حتی مجبور شده‌اند از یک نام برای دو مجموعه کاملاً متفاوت استفاده کنند. اولین نسخه Robots is Disguise که برای یک فصل پخش شد، به دلیل سردرگمی در جدول زمانی کلی فرنچایز، در مجموع امتیاز خوبی در بین طرفداران کسب نکرد. به جز یک یا دو اشاره مبهم به «اسطوره شناسی سایبرترونی»، هیچ اشاره‌ واقعی به جایگاه این مجموعه در فرنچایز نشد. از آن زمان این مجموعه به عنوان یک اثر مستقل در نظر گرفته شده است. این سریال ما را با یک شخصیت بسیار به یاد ماندنی و دوست‌داشتنی آشنا کرد که هنوز هم در بین طرفداران محبوب است Sky-Byte، Cyber Shark!

۱۵. Transformers: Energon

قسمت میانی سه‌گانه Unicron Trilogy بسیار مورد توجه و مورد انتقاد قرار گرفت، Energon ضعیف‌ترین قسمت از سه سری Transformers بود. Energon به مدت یک فصل در سال ۲۰۰۴ پخش شد و ارتباط ضعیفی با رویدادهای قسمت قبلی، Armada داشت. پیوند بین این دو داستان مشخص نیست، زیرا در قسمت قبلی، Autobotها و Decepticonها می‌توانند با کمک مینی‌کنارها به صورت تک به تک با یکدیگر مبارزه کنند. با این حال، در Energon، آتوبات‌ها با یکدیگر در سطحی بسیار بزرگتری از قبل ترکیب شدند، که این تصور را ایجاد کرد که یک آتوبات به تنهایی نمی‌تواند یک Decepticon را شکست دهد. طرفداران از این مسئله راضی نبودند.

۱۴. Prime Wars Trilogy

Prime Wars سعی کرد کاری متفاوت انجام دهد. این سریال نسخه بسیار تاریک‌تر مجموعه Transformers بود و شاید به Game of Thrones این ایده را داد که شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران را بکشد. اگر شخصیتی را در این سریال دوست داشتید، احتمالاً مرده است. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به صورت آنلاین پخش شد و قرار بود این سریال دنباله‌ای برای G1 باشد، اما از لحاظ زمانی درست درنمی‌آمد زیرا Starscream هنوز زنده بود، و آتوبات‌ها نیز هنوز به او اعتماد داشتند. مگاترون نیز در این سریال شرکت داشت و مدعی شد که با تاریکی تجسم Unicron، مبارزه کرده و به خود اصلی‌اش بازگشته است. به هر حال، تماشاگران در این مجموعه با Windblade، ترنسفورمر زن محبوب آشنا شدند، که در کنار Bumblebee در Cyberverse همبازی شد.

۱۳. Beast Wars II

چون حتی نتوانست ذره‌ای به ابهت Beast Wars اصلی نزدیک شود، Beast Wars II فقط در ژاپن پخش شد. چهل و سه قسمت و یک فیلم از این سریال پخش شد که در حقیقت فقط یک قسمت طولانی بود. این مجموعه از Transformers برای مخاطبان جوانتر طراحی شده بود و برای جدی گرفتن خود زحمت زیادی نکشید، اما اکشن این مجموعه به خوبی انجام شده است که جایگاه آن را در این لیست کمی بالاتر می‌آورد.

۱۲. Beast Wars Neo

دنباله مستقیم Beast Wars II با نام Neo، برای یک فصل در ژاپن پخش شد و همان سبک انیمیشن قبلی خود را دنبال کرد. این مجموعه وقایع سری اصلی خود را دنبال کرد. در این سریال ماکسیمال‌ها وظیفه یافتن رهبر خود را دارند اما با مقاومتی از جانب Predaconها روبه رو می‌شوند. بعداً، دو طرف برای مبارزه با Unicron، متحد می‌شوند.

۱۱. Earthspark

Earthspark که در حال حاضر در شبکه Nickelodeon پخش می‌شود، به یک دلیل محکم در وسط لیست قرار دارد: هنوز در حال یافتن خود است. زمان نشان خواهد داد که آیا این سری در نهایت در این لیست بالاتر خواهد بود یا پایین‌تر، اما وسط بودن برای وضعیت فعلی آن منصفانه است. این سریال پس از جنگ بزرگ اتفاق می‌افتد، جایی که مگاترون و اپتیموس هر دو در یک طرف هستند، حداقل فعلاً.

این اتفاق در سه گانه Prime Wars نیز رخ داد و همیشه وقتی اتفاق می‌افتد جالب است. طرفداران از این مجموعه راضی هستند. در قسمت اول، فلش بک‌هایی را می‌بینیم که شامل تصاویری از سایبرترونیان‌های تاریخی است. مجموعه صحنه‌های اکشن جالبی دارد و به نظر می‌رسد داستان به خوبی جفت و جور می‌شود.

۱۰. War For Cybertron Trilogy

شاید قرار گرفتن این مجموعه در رتبه ۱۰ کمی بحث برانگیز باشد چون طرفداران راجع به این مجموعه نظرات مختلفی دارند. اما خب این اولین باری است که همچین چیزی رخ داده. این مجموعه که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در نتفلیکس پخش می‌شد، از خلایی در این دنیا استفاده کرد و روزهای اولیه جنگ بزرگ را به تصویر کشید. Siege، Earthrise و Kingdom کار اورجینالی انجام دادند و به بخشی از داستان پرداختند که تا به حال در این فرنچایز به آن پرداخته نشده بود.

هنگامی که ما برای اولین بار Autobotها و Decepticonها را در G1 تماشا می‌کنیم، Wheeljack و Bumblebee را می‌بینیم که به دنبال energon هستند و بعد هم ناگهان ۴ میلیون سال گذشته و روی زمین هستند. پرداختن به اتفاقاتی که در این بین می‌افتد، می‌تواند جالب باشد.

این سریال به خاطر صداپیشگی سطح پایین‌ترش مورد انتقاد قرار گرفت، اما در مصاحبه‌ای که با مجری برنامه، F.J. Desanto داشتیم، او توضیح می‌دهد که این به بودجه مربوط می‌شود و می‌گوید: «اگر پیتر کالن را استخدام کنم، نصف بودجه من تمام می‌شود.» پس شاید طرفداران معترض باید این موضوع را در نظر بگیرند.

۹. Beast Machines

Beast Machines که دنباله‌ای مستقیم بر Beast Wars بود، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ پخش شد و یک طراحی انیمیشن منحصر به‌ فرد را ارائه کرد، با بهبودی واضح‌تر در انیمیشن، مخصوصاً نسبت به برخی از CGI قبلی که در Beast Wars استفاه شده بود. هر چند همه طراحی‌های شخصیت‌ها و دگرگونی‌های این مجموعه به دل نمی‌نشینند. داستان از همان جایی که سری قبلی تمام شده بود ادامه پیدا می‌کند. مشکل اینجاست داستان کلی و اکشن گاهی تکراری به نظر می‌رسد. با این حال، این سریال، انیمیشن و داستان و صداگذاری فوق‌العاده‌ای داشت و به خوبی توانست داستانی را که می‌خواست تعریف کند.

۸. Robots in Disguise 2015

RID 2015 که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ پخش شد، همانطور که اکنون شناخته شده است، دیدگاه منحصر به فرد دیگری را از این فرنچایز ارائه می‌دهد و تیمی را برجسته می‌کند که عمدتاً توسط شخصیت مورد علاقه طرفداران، Bumblebee رهبری می‌شود. حضور Optimus Prime احساس می‌شود، هر چند از نظر فیزیکی به نمایش ملحق نشد. RID 2015 عمدتاً برای مخاطبان جوان‌تر طراحی شده است. این سریال حول محور تیم تحت رهبری Bee و تلاش آنها برای خنثی کردن حضور Decepticonها در زمین می‌چرخد. این اثر در به تصویر کشیدن شخصیت‌های کمتر شناخته شده، خلق تصاویر جدید و گسترش داستان کلی فرنچایز بسیار خوب عمل کرد.

۷. Transformers Armada

مجموعه Transformers

اولین قسمت از سه گانه Unicron از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ پخش شد. Armada برای مخاطبان گسترده‌تری طراحی شد و شخصیت‌های جدیدی را به فرنچایز معرفی کرد. مخاطبان با Mini-Cons آشنا می‌شوند، ترانسفورمرهای میکرو که می‌توانند توانایی‌های یک ترانسفورمر را افزایش دهند، یا در برخی موارد می‌توانند خود را با سلاح‌های مرگبارتر مانند Star Saber مخوف ترکیب کنند. این مجموعه خیلی مجبوب است و بسیاری از طرفداران معتقدند که Starscream در Armada بهترین نسخه‌ از این شخصیت است.

۶. Transformers Cybertron

مجموعه Transformers

Cybertron که در طول سال ۲۰۰۵ پخش شد، یکی از بهترین سبک‌های انیمیشن را در کل این فرنچایز دارد، (البته نه بهتر از Transformers Prime). علاوه بر این، گروه بسیار متنوعی از شخصیت‌ها در طول سریال معرفی می‌شوند، کاری که تعداد کمی از سریال‌ها از زمان پایان یافتن G1 در دهه ۹۰ میلادی انجام دادند. این مجموعه بار دیگر، نکات مورد علاقه‌ طرفداران را تصویر کرد و شخصیت‌های جدیدی مانند Vector Prime و Override را نیز معرفی کرد. ترکیب این طراحی‌های خوب با داستانی جالب باعث شد سه گانه Unicron با موفقیت به پایان برسد.

۵. Transformers Cyberverse

مجموعه Transformers

Cyberverse از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ پخش شد و با داستانی منحصر به فرد کارش را شروع کرد و بعداً به جنگ و اکشن همیشگی مجموعه Transformers رسید. بامبلبی بار دیگر در مرکز صحنه قرار می‌گیرد، زیرا با کمک شخصیت محبوب طرفداران، Windblade، تلاش می‌کند تا خاطرات خود را از وقایعی که او را به زمین هدایت کرده است، بازیابی کند. داستان سریال در نهایت حالتی تاریک‌تر به خود می‌گیرد و شخصیت‌های Transformers به روش‌هایی تا حدی وحشیانه (از جمله ریختن اسید روی سر یکی از آن‌ها) کشته می‌شوند.

۴. Transformers Animated

مجموعه Transformers

انیمیشنی که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ پخش شد، یک برداشت فوق‌العاده منحصر به فرد از درگیری بین Autobotها با Decepticanها بود. در این مجموعه از Transformers قهرمانان ما: بامبلبی، آپتیموس پرایم و عضو جدید تیم بالکهد، شخصیت‌های معمولی هستند که باید ناگهان با Decepticonهای بسیار بزرگتر و قدرتمندتر وارد نبرد شوند. آن‌ها هیچ مهارتی در جنگیدن ندارند. این مجموعه شخصیت‌های بیشتری، مانند شاک‌ویو به‌ عنوان جاسوس و خائن، لانگرم پرایم، DInobots، سویندل و دیگران را معرفی کرد. داستان این اثر برای کودکان جذاب است اما رفته رفته رشد می‌کند و طرفداران قدیمی‌تر نیز می‌توانند از آن لذت ببرند.

۳. Beast Wars

مجموعه Transformers

Beast Wars که از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ پخش شد، احتمالا فرنچایز ترنسفورمرها را نجات داد. پس از G1 انگار ترنسفورمرها به فراموشی سپرده شده بودند تا اینکه ایده جدیدی به ذهن سازندگان خطور کرد: ترنسفورمرهایی که با حیوانات ترکیب می‌شوند. توضیحش شاید کمی پیچیده‌تر شود اما به طور کلی سازندگان داستان اصلی را خیلی دگرگون نکردند. برای اینکه این تغییر طرفداران را دلسرد نکند مدام به داستان G1 اشاره می‌شد، تا این آشنایی طرفداران را راضی نگه دارد.

شخصیت منفی این سریال از اسم مگاترون استفاده می‌کرد اما همه می‌دانستند این همان مگاترون افسانه‌ای نیست. داستان تا حدی فرق می‌کرد، اما آشنا بود. گاهی هم شخصیت‌های منفی پیروز می‌شدند که قبل از Beast Wars همچین چیزی سابقه نداشت. این مجموعه دنیای نسبتاً جدیدی خلق کرد و موفق شد جان دوباره‌ای به فرنچایز Transformers ببخشد. برخی از شخصیت‌های این مجموعه را در Transformers Rise of the Beasts خواهیم دید.

۲. G1

مجموعه Transformers

قبل از اینکه در سال ۱۹۹۰ در ژاپن پخش شود، سریالی که همه چیز را شروع کرد، با ۹۸ قسمت در سال ۱۹۸۴، در ایالات متحده چشم به جهان گشود‍! این مجموعه نسل اول بچه‌ها را در همه جا با قهرمانی آشنا کرد که به نظر می‌رسید هر پدر و مادر و فرزندی دوستش دارند: آپتیموس پرایم. Autobotهای شجاع او در هر مرحله با Decepticonهای شیطانی می‌جنگیدند و پس از مرگ او در فیلم ۱۹۸۶، والدین خشمگین شدند!

کمپین‌های نامه نگاری برای نجات قهرمان محبوب یا بازگرداندن او راه اندازی شد و در زمانی قبل از اینترنت، این کمپین جواب داد! آپتیموس پرایم دوباره احیا شد و سریال دوباره خودش را پیدا کرد. G1 با تمام سوراخ‌های داستانی‌اش باز هم دوست داشتنی بود. گروهی از کاراکترهای بسیار متنوع، این سریال را واقعاً به چیزی خاص تبدیل می‌کرد.

۱. Transformers Prime

مجموعه Transformers

چگونه G1 در جایگاه اول قرار نگرفته است؟ ساده است: طرفداران. بسیاری سریال Prime را بهترین سریال مجموعه Transformers می‌دانند و دلیل خوبی هم دارند. این مجموعه لحن فوق‌العاده تاریکی داشت و در به تصویر کشیدن دنیایش موفق بود. CGI قوی، داستان‌گویی عالی، شخصیت‌های جذاب، برداشت‌های تازه از طراحی شخصیت‌ها و موارد دیگر. این سریال ریسک کرد و این ریسک‌ها در نهایت به نفع آن تمام شدند. سازندگان برخی از برداشت‌های جدید از فیلم‌های مایکل بی را وارد کار خود کردند و آن‌ها را با داستان‌های Transformers ترکیب کردند. به همین شکل توانستند چیز تازه و موفقی بسازند.

سریال Prime سه عنصر اصلی که باید در مجموعه های Tranformers وجود داشته باشند در خود دارد:‌ تاریک، سرگرم کننده و تخیلی.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا